X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
ספר מרתק, דמותו הייחודית ורבת העוצמה של הרב גורן ניבטת בכול. החוסר של מנהיג ברמתו, ההלכתית והאמונית מורגש עד היום
▪  ▪  ▪
ספר מרתק

אבי רוט עשה עבודה מופתית, בהתבסס על הקלטות שערך הרב גורן ז"ל בחייו ועל מסמכים שהשאיר אחריו, חיבר אוטוביוגרפיה מרתקת של הרב גורן שהלך לעולמו בשנת 1994.
הספר כתוב בגוף ראשון כביוגרפיה אישית של הרב גורן והוא מרתק ממש כספר מתח.
בספר סוקר הרב גורן את תולדות חייו מלידתו בפולין ועד עלייתו ארצה עם משפחתו הציונית, התיישבותו בשטח ביצות ליד חיפה, הקשיים שעברה משפחתו, המעבר לירושלים, הנדידה בין ישיבות שונות בהם התגלה הרב גורן כעילוי אמתי משכמו ומעלה, כניסתו לישיבת חברון היוקרתית בטרם היה בר מצווה כחריג שבחריגים.
בספר תיאור הקרבות בירושלים בהם שירת הרב גורן בתחילה ב"הגנה", לאחר מכן במחתרת האצ"ל ובחזרה ל"הגנה" ועד להתגייסותו לצה"ל כמומלץ הרבנים הראשיים להיות הרב הראשי של הצבא בהתהוותו.
הרב כבעל אישיות חזקה וסוחפת, מכופף את כל מערכות המדינה כדי להשיג את רצונו הן במישור הדתי והן במישור הלאומי. הוא אינו מתבטל בפני מפקדיו כולל הרמטכ"ל ושר הביטחון ומצליח היכן שכשלו רבים בעמידה איתנה ובלתי מתפשרת מול בן-גוריון שרוכש לו הערכה רבה. בן-גוריון שכידוע לא היה דתי אבל היה נחוש ברצונו ליצירת עם אחד במדינה אחת, העריך מאוד את תפיסת העולם של הרב גורן בדבר הצורך בצבא אחד ובחוקים שבהם יבדל הצבא שנולד מצבאות זרים. צבא שבו שומרים את השבת ומגישים בו אוכל כשר. מה שהיום נראה מובן מאליו לא היה כך בעת התהוות הצבא ואלמלא הרב גורן שהיה בין המייסדים הדברים היו נראים אחרת.
יש שיגידו שהרב גורן היה מן "פרא אדם" ולא מעט דוגמאות שהוא מביא בספרו יכולים לאושש טענה זו ומן הצד השני כל התנהגותו ופועלו היו חדורים רוח משיחות, אהבת הארץ ואמונה עמוקה בדרכו ובנצח ישראל. הרב גורן שהיה עילוי תורני מהמובילים ביהדות בארץ בתקופתו רתם את כוח ידענותו לפסיקות חריגות ויוצאות דופן בנושאים שונים המתוארים בספר כולל היתר (מסויג מאוד אמנם) לחלוקת מזון לא כשר שנשאר במחסני הצבא הבריטי בירושלים שהמחסור בה במזון היה קיצוני בעת שאלה עזבו את הארץ. כך לגבי הכשרת כלים בדרך ייחודית ומתירה בצבא ערב פסח ועוד היתרים שרק אנשים ברמת ידענותו ובאומץ הלב שלו היו מסוגלים להתיר. רב שידע להתיר עגונות הן של נעדרים ממלחמת השחרור והן של חללי הצוללת דקר בתוך שנה מעת אירוע היעלמותה, אם נתבונן סביב ונראה כמה מקרים של חיילי צה"ל הנעדרים עד היום כבר עשרות שנים נוכל להבין את גדלותו, כוחו התורני ועוצמתו הנפשית לעמוד על שלו כנגד כל הדרגים כולל הבכירים ביותר.
בספר התייחסות קצרה יותר גם לתקופתו כרב העיר תל אביב וגם לשירותו כרב הראשי האשכנזי. עיקר הספר כאמור הוא פרק שירותו הצבאי.
הספר כאמור מרתק, דמותו הייחודית ורבת העוצמה של הרב גורן ניבטת בכול. החוסר של מנהיג ברמתו, ההלכתית והאמונית מורגש עד היום.
הרב שלמה גורן, בעריכת אבי רט, ידיעות ספרים, 2013, 366 עמודים

תאריך:  02/04/2013   |   עודכן:  02/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
הספר 'אשת הסוד' מרתק ונקרא בנשימה אחת וניתן ללמוד ממנו לא רק על החוויות שכרמון עברה אלא גם על התנהלות השלטון מאחורי הקלעים ועל אירועים משמעותיים בעשרים השנה האחרונות
ציפי לוין
"כחודש לפני שמאיר דנילוביץ קם לפנות בוקר, ירה בכל בני משפחתו והתאבד, התגרשתי מבעלי. קוראים לי הדס לוינגר ואני, בת 33, וחוקרת במשטרת ישראל. למרות שאם שואלים את אמא שלי אז ההגדרה היותר נכונה שהיא הייתה נוקטת בה, הייתה 'עורכת-דין מצליחה שהחליטה לזרוק את הקריירה שלה לזבל ולהיות שוטרת'"
שושנה ויג
ספר שיריה החדש התנסויות משנת 2012 של המשוררת חגית בת-אליעזר הוא ספרהּ השני קדם לו הספר השקת ספינת צפייה משנת 2008
ציפי לוין
"שאלנו את עצמנו פעמים אין-ספור: האם נהגנו נכון כאשר ניסינו במשך שנים להגן על העמדות ולשמור עליהן [...] האם לא היינו צריכים לומר מיד בהתחלה: הכל אבוד! הצילו את נפשותיכם! צאו מכאן! לא עשינו זאת, כי לא יכולנו לדעת כיצד יתנהלו הדברים" [פרידריך ברודניץ, ממנהיגי האגודה המרכזית]
עפר דרורי
הניסיון לסכם את תולדות האנושות בספר אחד נועד כמעט לכישלון אבל המשימה העיקרית לדעתי בניסיון כזה היא להחליט מה בתולדות האנושות ראוי שלא להכניס לספר ואפילו לא בקצרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il