X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נסיגת צה"ל הפכה את היישובים ביו"ש ליישובי קצה והקימה בקרבתם מפלצת טרוריסטית שבהמשך גבתה מהמתיישבים ומצה"ל מחיר דמים כבד
▪  ▪  ▪
לא להפקיר את שטחי א"י [צילום: פלאש 90]
חוצפה בשיאה
שיא החוצפה היא הדרישה לוויתורים כ"צעדים בוני אמון", כלומר הצגת ישראל כסוררת הנדרשת לשלם כדי לשקם את אמון הרשות הטרוריסטית המושחתת שמעולם לא קיימה שום הסכם. במקום להיעלב נוכח החוצפה שבדרישה הזו, נתניהו כבר קרס בנושא הכספי, ולפי תקדים ההתנצלות לטורקים, הוויתורים הבאים בדרך

"מי ששוקל לעזוב את הבית שלו, אני מציע לו שיחשוב שנית, כי חומש ושאר היישובים יישארו תמיד במדינת ישראל" - זו הייתה ההבטחה החגיגית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכהונתו הראשונה, בסיור שערך ב-22.11.98 בחומש וכדים שבצפון השומרון, לאחר נסיגת צה"ל מאזורים אלו בעקבות הסכם "וואי" שבו ויתר על 13% משטחי יו"ש. בניסיון להרגיע את המתיישבים, הבטיח ראש הממשלה חבילת מתנות ליישובי המועצה, כסף, מבנים ובריכת שחייה. גם לאחר הסכם חברון שבו ויתר על 85% משטח העיר, הוא הבטיח את חיזוקו וביסוסו של היישוב היהודי וכמעט לא קיים דבר.
הנסיגה הפכה את היישובים ליישובי קצה והקימה בקרבתם מפלצת טרוריסטית שבהמשך גבתה מהם ומצה"ל מחיר דמים כבד, שבדומה לעזה, הפך את האחיזה בשטח ל"בלתי כדאית", לאור המאמץ הצבאי שנדרש לאבטחתם.
ארץ מקלט למחבלים
כפי שנתניהו עצמו הזהיר בעבר, כל שטח שנמסר הפך מיד לבסיס טרור, ואזור צפון-מזרח השומרון שהפך בתקופת רבין לשטח B, באחריות אזרחית של הרשות הפלשתינית, הוסב על-ידי נתניהו לשטח A, באחריותם המלאה. בכך הפך לאזור הגדול ביותר הנמצא בידיהם ברצף מלא ללא קטיעות של נוכחות ישראלית ולארץ מקלט למחבלים המסוכנים ביותר. בצה"ל כונה האזור "פת"חלנד" ובשב"כ "ארץ הג'יהאד האיסלאמי".
נוחי מנדל, מח"ט הבקעה שסיים את תפקידו בקיץ האחרון, חשף בראיון כי האזור הזה הפך לריכוז מרכזי למשוחררי עסקת שליט המנסים לשקם את תשתיות הטרור של החמאס. הקריסה הערכית של מסירת חלקי מולדת, לוותה בקריסה ביטחונית כתוצאה מהמסירה חסרת האחריות של חבל ארץ שלם לרשות הטרור הפלשתינית והשחרור המופקר של המטכ"ל של החמאס.
הרשות הפלשתינית אינה חדלה מלהפר את ההסכמים, להסית נגד ישראל, לארגן מהומות, להזרים ביוב לכיוון הקו הירוק, להפר את הסכמי המים ולנסות לייבש את מקורות המים בקו הירוק, לקרוא לבתי ספר ע"ש שאהידים ולמחוק את ישראל ממפותיהם. ישראל, ברוב חסדה, גומלת להם בחשמל חינם בשיעור המתקרב למיליארד שקל (לתשומת לב הקורא יאיר לפיד בנוגע לשאלתו "איפה הכסף?").
רוצים הכל - ובחינם
כעת הם דורשים, בחוצפתם, שחרור מחבלים, שחרור כספים ו"שינוי קריטריונים" של שטח מ-C ל-A ו-B, שמשמעותו נסיגה ללא הסכם וללא תמורה. כלומר הם רוצים הכל ובחינם, ומטרת מסעותיו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הוא לסחוט זאת מאיתנו. הניסיון המצטבר בכל הנוגע לכושר העמידה בלחצים של נתניהו הוא עגום, למרות שהיכולת ללחוץ על ישראל הולכת וקטנה.
ה"אביב" הפורח במדינות ערב הפך את ישראל למשענת היציבה היחידה במזרח התיכון, טענות הקיום של עמים סורי, לבנוני, עירקי וירדני, יחד עם הרעיון של מדינות לאום ערביות, מתמוטטים, החלוקה השבטית הערבית חוזרת ובגדול והניסיון להביא את הכאוס הזה לפרברי תל אביב נראה תלוש מתמיד.
מתברר שהסוגייה הפלשתינית אינה בדיוק הבעיה העיקרית של כדור הארץ וגם הטענה שישנו עם פלשתיני מתכווצת למימדיה האמיתיים, המגוחכים. שיא החוצפה היא הדרישה לוויתורים כ"צעדים בוני אמון", כלומר הצגת ישראל כסוררת הנדרשת לשלם כדי לשקם את אמון הרשות הטרוריסטית המושחתת שמעולם לא קיימה שום הסכם. במקום להיעלב נוכח החוצפה שבדרישה הזו, נתניהו כבר קרס בנושא הכספי, ולפי תקדים ההתנצלות לטורקים, הוויתורים הבאים בדרך.
הוויתורים של הסכם "וואי" הובילו לסילוקו של נתניהו על-ידי הימין ולנפילת היישובים שהפקיר. שרידי בריכת השחייה של חומש, שעדיין קיימים, משמשים אנדרטה לחולשתו ולתוצאותיה. כעת על חברי הליכוד והקואליציה להציב בפניו תמרור אזהרה בולט נגד כל ויתור נוסף. ניסיון העבר ייתן לאזהרותיהם מימד של אמינות.

תאריך:  08/04/2013   |   עודכן:  08/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעצור את הנסיגה השקטה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נסיגה שקטה, גם בנגב ל"ת
הניה   |  9/04/13 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רון בריימן
מה נשאר בעקבות ביקור אובמה? נשארו נשיא אמריקני וראש ממשלה ישראלי שלא היו יצירתיים ולא פנו למסלול אחר, לחלוקת עבודה ביניהם: בעיית אירן - לאמריקנים, עניין א"י - ליהודים. הכלל הנדרש: תנו לקיסר את אשר לקיסר, כלומר תנו לנשיא האמריקני את מה שרק בכוחו לעשות
גדעון ביגר, גלעד שר
פינוי מסיבי של התנחלויות הנמצאות מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים, שבהן מתגוררים עד כמאה אלף איש, יידרש אם ממשלות ישראל בעתיד תבקשנה (או תידרשנה) ליישם בפועל את המשתמע מהעיקרון של "שתי מדינות לשני עמים
עידן יוסף
סמוך לשעה 20:30 נורו רקטות פלשתיניות מרצועת עזה לאזור מועצת שער הנגב. איש לא נפגע, אבל היה די בכך כדי לפגוע בזכרון השואה
צבי גבאי
אחרי שהחמיצו שתי הזדמנויות, ממתינים הפלשתינים לאובמה שיספק להם את השלישית
איתמר לוין
14 שנים מצליח תושב מזרח ירושלים לקיים בנייה בלתי חוקית, למרות שורה של החלטות שיפוטיות בעניינו. אוזלת היד של רשויות האכיפה ובתי המשפט מלמדת, שיש מי ששלטון החוק אינו חל עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il