X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שישה מיליון הם יותר מדי. כי אני, האינדיבידואל, לא מסוגל לעכל מספר כזה. איך אעשה זאת? האם אכפיל את עצמי בדימיונות? אשלש וארבע, אחמש? עדיין לא אבין. אולי אביט בכל חבריי, בכל מי שאני מכיר, ואדמיין לעצמי כיצד היינו מתמודדים ביבשת שעוצבה כולה להרוס, להשמיד ולאבד את היהודים באשר הם?
▪  ▪  ▪
אי אפשר לעכל

שישה מיליון הם יותר מדי. יותר מדי אנשים שהיו ואינם. זה כמו מוות רגיל, כמו כל מסלול של חיי כל אדם, רק שזה לא. אפשר לדבר על שנאת יהודים, אפשר לדבר על אנטישמיות, או על האירוניה שביום בו האקרים מנסים למחוק את מדינת ישראל מהעולם הווירטואלי, הנאצים ניסו לחסל את העם היהודי מעל פני האדמה. אפשר לדבר על כל זאת, ועוד. אנחנו עדיין לא נבין. לא נבין את מה שקרה שם, כמו שלא נצליח להבין את האופן בו התנהלה המלחמה הגדולה על הקמת המדינה. זה משהו שהיה ואיננו עוד. משהו שהיה בעבר.
דיברתי עם מכרה שלי על זה. היא השתתפה השנה במסע לפולין, משלחת מטעם האוניברסיטה. "אתה יודע," היא אמרה לי, "אני עומדת שם, בבירקנאו, באושוויץ, בטרבלינקה. אנחנו שם, חבר'ה, נורמלים, סטודנטים כזה. עם דגלים ועם החוויה הזאת. ואני מנסה לתאר לעצמי איך זה היה אז, לפני שבעים שנים שם. דבר אחד אני לא מבינה. איך הם לא עצרו אותם? איך זה שכל הגרמנים השתתפו בזה, בלי להרהר במחשבה שמה שהם עושים הוא רע"? עיניה נצצו. הכאב אותו חשה שם, הרוע התהומי אותו יצרו הנאצים נשגב מבינתה.
וחשבתי על עצמי. כשהייתי צעיר עוד יותר משאני היום, התחמקתי מהעיסוק בשואה. לא ספרים, לא סרטים, לא כתיבה. כלום. לא הצלחתי להתמודד עם המחשבה הזאת, שמתישהו, פעם, עסקו ברצח עם. אפילו לא רצח עם של מלחמה, כזה שעוד אפשר לומר שנעשה בטירוף הדעת ובלהט החרב. לא. הרג היהודים היה סטרילי, נקי, מוקדש כולו למען המטרה שאיננה אפילו כיבוש של ארץ. תיארו את הלך הרוח הזה כבנאליות של הרוע.
קשר ישיר
אמרתי לה שבעיניי יש קשר ישיר בין הנאציזם ובין הציונות. "מה זאת אומרת?" היא שאלה בתמיהה. "אני חושב שהם שני צדדים של אותו המטבע. המטבע הוא העולם, וצד אחד הוא הרע המוחלט, צד שני הוא הטוב המוחלט. ויותר מזה, אני מאמין שהנאציזם הוא התגלמות עמלק דהיום. הרי מה עשה היטלר כדי להוביל את כל העם הגרמני למען המטרה הזו? עדלאידע. הוא גרם לרוע המוחלט, להיראות בעיניהם כטוב המוחלט. אצלנו, לעומת זאת, בפורים, העדלאידע נועדה להבהיר שאין הבדל מהותי בין אהבת הטוב ושנאת הרע".
שישה מיליון הם יותר מדי. כי אני, האינדיבידואל, לא מסוגל לעכל מספר כזה. איך אעשה זאת? האם אכפיל את עצמי בדימיונות? אשלש וארבע, אחמש? עדיין לא אבין. אולי אביט בכל חבריי, בכל מי שאני מכיר, ואדמיין לעצמי כיצד היינו מתמודדים ביבשת שעוצבה כולה להרוס, להשמיד ולאבד את היהודים באשר הם? איך אאבד את הוריי, ואת חבריי, את אהבתי, את אמונתי, את שמחת חיי? ומתי כל זה יקרה, באיזה שלב, באיזה גיל, באיזה מחנה?
ולא. המוח עדיין מסרב לקבל. מסך שחור קם במבט על העבר, התמונות יכולות להיות רק בשחור לבן, כי זה מפעם, אבל בעצם הגטו היה צבעוני. שחור ולבן, אפור גם כמובן. אדום של דם, צהוב של הטלאי, כתום של אש, וכחול של... זה חייב להיות שחור ולבן. במקום זה, אני אמשיך לומר לעצמי:
היו שם שישה מיליון. הם היו יותר מדי עבור היטלר. היו שם שישה מיליון. הם יותר מדי גם בשבילי. היו שם שישה מיליון. וזה לא נתפס שזה היה אמיתי. היו שם שישה מיליון. הם אינם עוד, והזיכרון לא מצליח להתחבר. היו שם שישה מיליון. לעולם לא עוד. היו שם שישה מיליון. הם לעולם לא ישובו. יש אומרים שהיו שם שבעה מיליון.

תאריך:  08/04/2013   |   עודכן:  08/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יפעת גדות
המתנדבים, אשר חלקם חזר לאחרונה ממסע התנועה בפולין, שיתפו את הנוכחים בתחושותיהם נוכח מה שנחשב לגדול הפשעים נגד האנושות
מיכאל (מיקי) שמידט
עוני הוא פשע כנגד האנושות, ילדים רעבים זה פשע כנגד האנושות , זקנים רעבים זה פשע כנגד האנושות, ניצולי שואה מושפלים זה פשע כנגד האנושות. ממשלות ישראל ובמיוחד הממשלה הקודמת פגעו בציניות בקודש הקודשים של עם ישראל, ניצולי השואה
יוסי ברנע
חלק א' - מצעד החיים    יש רושם שבמצעד החיים, כמו גם באירועים אחרים של השואה הופכים כל הנספים היהודים לציונים, מה שאינו נכון ופוגע בזכות האדם להגדיר עצמו
יהונתן כבירי
יום השואה, וששת המליונים, גורמים לי שוב ושוב, כל שנה מחדש, לחשוב על ששת מליוני היהודים החיים היום בארצם, מוגנים מכל פגע, כמעט חפים מרדיפה. חיים. ששה מליוני אנשים שחיים
יוסי אחימאיר
לצד הארגון היהודי הלוחם בפיקודו של מרדכי אנילביץ' לחם במרד גטו ורשה גם אצ"י - ארגון יהודי צבאי - בפיקודו של פאוול פרנקל. שניהם גיבורים, אך אחד מהם אינו זוכה כמעט ליחס הראוי לו. לאחר 70 שנה הגיע הזמן שתיפסק ההטיה הפוליטית בנושא ההרואי ששמו: מרד גטו ורשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il