X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאדם יש שני יצרים - יצר הטוב ויצר הרע. פעמים הוא מזדהה עם היצר הטוב ועושה טוב, ופעמים מזדהה עם היצר הרע ועושה רע. אתה, תהיה עצמך
▪  ▪  ▪

ימים אלו הם ימים של התבוננות פנימית והאדם צריך להגיע לדעת את עצמו, את נפשו ובכל יום אשר עובר הוא יום של חיפוש בעוד חלק מנבכי הנפש.
ידוע מעשה במלך גדול אשר בנו התדרדר וירד לתרבות רעה. המלך אשר היה איש הגון וישר לא יכל לשאת את התנהגות בנו, התרבות אשר היה מנחיל בארמון והדוגמה לכל הנתינים איך מתנהג בן המלך. ברבות הימים וברבות המעשים הרעים זרק המלך את בנו מהארמון. הבן ירד והתדרדר וירד עד באר שחת, התחבר לחבורה של רוצחים, שודדים ופורעי חוק אשר שום גבול לא היה להם.
עברו ימים, עברו שנים, המלך התבגר ואין לו יורש, רק הבן אשר היה ברבות הימים ראש השודדים. הצטער המלך וכל יום שעבר צערו גבר וגדל עד אשר התאספו קרובי המלך לטכס עצה מה לעשות בשביל להחזיר את בן המלך למוטב ולארמון ולהיות עם אביו, ואולי אף לרשת אותו. המלך בחר למשימה הזו את השר הבכיר ביותר שהוא ילך להביא את בן המלך מהשפל אשר הוא נמצא בו. הלך השר הגדול עם גדוד של חיילים ושיכן את אוהלו מול מערת השודדים. חיכה השר יום שלם שבן המלך יצא והנה לא יוצא. עוד יום ועוד יום, ולא יצא. כעס השר ואמר: אפילו שהוא בן המלך אני שר בכיר והוא היום ראש השודדים, אין זה מכבוד הממלכה ולא מכבודי להמשיך לחכות לו. קיפל השר את כל הגדוד וחזרו לעיר. המלך שמע והצטער מאוד.
עברו ימים, את המשימה ללכת נתנו לשר אחר. השר השני אמר, אני לא אלך כשר עם צבא, אלא כאדם פשוט ואתחבר לבן המלך ואז יהיה אפשר להחזירו לעצמו. הלך השר השני וכאשר נכנס למערת השודדים, הקלות והפתיחות והעוללות נעמו לו מאוד ונשאר להיות חלק מהם.
עברו ימים והשר שהלך לא מגיע. המלך ושריו שלחו לברר היכן הוא והנה שמעו שהשר נהיה חלק מחבורת הלצים והשודדים. המלך נפל ברוחו וצערו היה כפול ומכופל. גם השר הראשון לא הצליח! השר השני סטה ונהיה חלק מהם. ומה יהיה עכשיו. המלך שקע בדיכאון ובדכדוך גדול.
עברו ימים ושוב עלתה עצה לשלוח שר מיוחד עם מידות נעלות שהוא ילך למשימה הזאת. המלך קרא לשר והסביר לו את הבעייתיות ואת צערו הגדול. השר ביקש כחודש להתכונן למשימה. הלך לרבו ושאלו: רבי תיתן לי עצה מה אני אעשה כדי לא להיכשל במשימה אשר קודמיי נכשלו בה.
ענה לו הרב: תעבוד על עצמך להיות אתה באמת, לא לחקות שרים, רוזנים ומלכים, או לחקות תאוות ועוללות. יש לאדם שני יצרים, יצר הטוב ויצר הרע, פעמים האדם מזדהה עם היצר הטוב ועושה טוב, פעמים מזדהה עם היצר הרע ועושה רע. אתה, תהיה עצמך, לא גינוני מלוכה, לא גינוני שררה, לא ללכת כאיש רשע, כחלק מהם, וכך להיכנס בתוכם, אלא תהיה אתה.
אחרי עבודה של שבועות יצא השר בלבושו הרגיל בלי שומרים ובלי עוזרים ובלי גינוני שררה וכך הצליח במשימתו.
ימים של להיות אנחנו, בלי בלבולים
הנה ימים אלו ימי ספירת העומר אסורים בחדש, אסור שירה וזימרה, לא מתחתנים וכו' וכו'. הקב"ה נתן לנו את הימים האלו להיות אנחנו, לא לבלבל את דעתנו בחדש, לא לבלבל את דעתנו בזימרה ושירה, לא בשררה, אלא להיות אנחנו עצמנו. וכאשר האדם נהיה הוא ואינו מחקה שום אדם, רק אז יכול להצליח במשימתו להתקרב לתורה הקדושה.
הרבה אנשים יצאו למשימות והפסידו משום שחיקו אנשים אחרים. ימים אלו הם ימים של הכרה פנימית של עצמנו, להיות עצמנו, ומה שחסר בנו ולא מושלם לתקן ולהשלים, וכך להיכנס למתן תורה בשלמות ולהיות כלי קיבול לקבל את תורתנו הקדושה.

תאריך:  10/04/2013   |   עודכן:  10/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיר סגל
זה נחמד וגם מוכר לזעוק על נזקי מפלצת הפייסבוק הנוראה, אבל זה פשוט לא נכון. יש מקום לעיתונאות, אם תבחר להיות רצינית ולא מתחנפת או שטחית
יחיאל אמיתי
הקמת רשות אחת עם תקציב רציני, שתטפל בניצולי השואה, היא צורך חיוני ביותר ויש לקוות כי הקרן לרווחת נפגעי השואה, בראשות ח"כ דיכטר, שהוקמה לאחרונה, תסייע לניצולים שעדיין חיים
אילן ריס
הוותרנות שלנו רק הובילה לדרישות נוספות ולהחלשתנו. אם נבין זאת נדע כיצד לשנות את מדיניות החוץ ואת יחסנו אל גבולות המדינה
דרור עמית
ההזנחה והסחבת נמשכו עשרות בשנים בנושא אישור השיפוץ של בית הכנסת עין גנים. משאושר הצורך ומשאושרו התקציבים לבסוף, הם לא הועברו והעזובה וההזנחה של בית הכנסת בעין גנים והפקרתו הנמשכת הם בושה שרשומה על שם עיריית פ"ת
אלברט שבות
נחשפתי לראשונה, מתוך הקלף הרשמי של התורה, לקונפליקט הפנימי העמוק ביותר המוסתר במעמקי האדם. זהו הקלף שאני ואתה קוראים זה אלפי השנים ואף אחד מאיתנו לא השכיל, פשוט, לקרוא את המילים, המופשטות, הלא מטפוריות. אולי, המנגנון הפנימי שלנו לא אבה שניחשף לקונפליקט הזה שידינו בו על התחתונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il