X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוויון בנטל הפך למותג, למטבע עובר לסוחר. רק שלפעמים שוויון זה לא צדק. לפעמים שוויון זוהי פשוט סדום
▪  ▪  ▪
הבסיס היהודי שלנו חייב להישמר [צילום: פלאש 90]

יאיר לפיד, איש מעמד הביניים הידוע, רוצה להקטין קצבאות ילדים. גם הוא שואף לשוויון בעם. לנטל שווה. ילד זה לא סיבה לפריווילגיה מיוחדת. רוצים עוד ילדים? תתאמצו יותר. הוא גם רוצה שוויון בנטל הגיוס.
אבל האמת היא שכאשר אוכלים גבינת קממבר ויין בורדו משובח (אני מניחה שגם הוא היה במסיבות ההן...), כשאתה מחפש את הבילוי הבא שלך ולא את אפשרות התשלום הבאה שלך בטרם יכבו לך את החשמל בבית, בטרם יסגרו את המים, הכל נראה אחרת. בוהק ומסנוור. והחלשים נראים כמו עדת טפילים. ומשפחות מרובות-ילדים זה שם. לא פה. אנחנו מתוכננים יותר. ילד, שניים, כלב וזהו.
מדינה זה לא ג'ונגל. חובתה לדאוג לחלשים. חובתה לדאוג לצרכים שונים ולהתחשב. כך נוהגות מדינות מתוקנות. קצבאות ילודה הן האלף-בית של קיום מדינה ושימורה. אין בזה שום חסד. רק צדק. יש לעזור להם לחיות בכבוד כדי לגדל ילדים בכבוד, אז תשאירו להם לפחות את אפשרויות המחיה האלה, את הקצבאות של ברוך הבא ילד חדש למדינה. אזרח חדש למדינה.
הגחלת היהודית
החרדים רוצים תורתו אומנותו? טוב, בואו נדבר על זה. זה עבד הרבה שנים וזה קצת צבר ספיחים ותופעות מזיקות. באמת צריך חשיבה מחודשת ורענון בנושא. למה שוויון? עם ישראל זקוק לכאלה שישבו בישיבות וישמרו על הגחלת היהודית. חייב להישמר הבסיס היהודי הזה. הוא לא כלל ישראל. אבל הוא כל כך יהודי.
מנגד – אין ספק שבציבור החרדי חייבים להפנים שצבא ההגנה לישראל אינו צבא הקנטוניסטים. זהו צבא יהודי במדינה יהודית. וזה בהחלט יכול להיות כבוד לשרת שם.
במגדלי השן
ובין הדרישות לשוויון בנטל הנ"ל יש לנו שני מגדלי שן בארץ שהחוויה הישראלית שלהם היא אחרת. השמאל הישראלי ממרומי מגדל השן שלו – כמו עמוס עוז, דוד גרוסמן ועוד, היושבים בהיכליהם ומשם משדרים מסר דאוג לאומה הפלשתינית שאינה קיימת בכלל. הם דורשים שוויון לפלשתינים והענקת מדינה ושטחים, וכסף, ועוד.
עוד דואג השמאל הישראלי לנשים שתוכלנה להתפלל כגברים, ובדרישה הזאת לשוויון מפרים כללים בסיסיים ביהדות. כי לדעתם שוויון זה ממש קודש! בניגוד להלכות, שמבחינתם אפשר לכופף לכאן או לאן שצריך.
מגדל שן אחר הוא מגדל הטייקונים. אילו חיו במגדליהם עם חוויותיהם וכולי, אז בסדר. מי אני שאתערב? אבל כשזה נוגע לכספים המשתחררים בקלות רבה מדי עבורם, זה מטריד. במיוחד כשמסתבר, שאם לא ישחררו עבורם כסף – הכלכלה הישראלית תקרוס, החסכונות שלכם, קופות הגמל, המניות, אם יש לכם, עלולים לקרוס עימה, ואנחנו נדרשים לכבד את חוסר השוויון הזה.
אז איפה פה הצדק? ומי בכלל צריך שוויון?

תאריך:  22/04/2013   |   עודכן:  22/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא צריך שוויון!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד רשימה יפה של צפורה בראבי
דאגנית  |  23/04/13 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
בטקס מיוחד במשרד החוץ זכה פרופסור משה ליבה, שגריר לאורך שנים, להשקת ספרו החדש "בשירות החוץ" בצד השקה כפולה לספרו "אני תובע" - שירים על השואה, הספר יצא לאור בעברית ובמקביל בשפה הרומנית ברומניה. הרצל חקק נשא דברים בטקס במשרד החוץ כיושב-ראש אגודת הסופרים העברים
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
לבתי המשפט בישראל יש שיקול דעת להכריע האם להשית על חברות התעופה את נזקיהם של הנוסעים עקב פרוץ השביתה, ובית המשפט מכריע בכל מקרה לפי נסיבותיו
איתן קלינסקי
כואבת המסקנות של איש המחקר המדעי והעשייה הדיפלומטית, שאחת מהן באה לידי ביטוי בספרו: "כל קברניטי ישראל, שכיהנו מאז חתימת הסכם השלום, נדרשו בצורה זו אחרת לבעיה הפלשתינית, אך איש מהם לא קידם את פתרונה"
מאיר אינדור
בין הרב יעקב יוסף ואביו הרב עובדיה יוסף התפתח קרע נורא, שאוחה חלקית רק בימיו האחרונים ממש של 'חכם יעקב', שהלך לעולמו בערב שבת שעברה. הבן רחש כבוד רב לאביו אבל חלק עליו בשורה של סוגיות ציבוריות והלכתיות
אליקים העצני
מתי נלמד לדעת שהעולם לא יכבד אותנו, כל עוד איננו מכבדים את עצמנו ושהעצמאות החומרית, אותה נחוג עוד מעט, אין לה טעם ללא עצמאות שברוח?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il