X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנהירה האדירה של כלל העסקים לתוך הפייסבוק מעלה שאלות שצריכות להישאל כבר מזמן, אך נדחקו לשוליים בגלל האופנתיות של הטרנד: "האם אתם בכלל מבינים מה אתם עושים בפייסבוק?"
▪  ▪  ▪
המון לייקים. אפס תעולת [צילום: פלאש 90]

כל חברה מחזיקה היום דף עסקי ברשת החברתית, אך רובם הגדול עומדים נטושים ובודדים. אז למה? התשובה מאוד פשוטה: אתם לא באמת חייבים להיות שם. אם אתה מנהל שיווק או בעל עסק שלא שייך ל-20 המותגים מובילים בישראל - אתה מוזמן למחוק את הדף העסקי שלך בפייס, הוא רק מזיק לך.
איך יכול להיות שדף הפייסבוק מזיק לך?
הפייסבוק לא הופך את המבקרים בו ללקוחות. שלושה מחקרים שונים שיצאו בשנה האחרונה, סיכמו את הבעיה עם הרשת החברתית בצורה מאוד ברורה: "הפייסבוק, נכון לשלב זה, לא מצליח להמיר גולשים ללקוחות". אני מזמין אתכם לראות את דף הפייסבוק של בנק דיסקונט. לכאורה המון לייקים, אך בתכלס אפס תועלת, דומה יותר לאתר תערוכות. כמה תועלת יוצאת מזה לבנק? מעט מאד.
במילים אחרות: הפייסבוק עוד לא הצליח להבין איך לגרום למבקרים בדף העסק, לעבור לאתר העסק ולבצע רכישות. רק שתבינו, מנהלי פייסבוק מוכנים להתאבד כדי להצליח להרים את היחס המרה בין ההשקעה בפרסום בפייסבוק, לבין השורה התחתונה בהכנסות.
רשת הפייסבוק אכן יכולה ליצור חשיפה אך בינתיים לא מצליחה לעזור למפרסמים בה להרוויח כסף. אם אתה מנהל שיווק, למה בעצם אתה צריך פרסום שלא הופך לרווחים בשבילך?
דוגמה נוספת לנזק: הפייסבוק שודד את אתר האינטרנט שלכם. מחקר מפורסם שפורסם לפני כשנתיים בארה"ב, מסכם את הנתונים: "דף פייסבוק פעיל עלול במקרה קיצוני, להוריד את התנועה לאתר האינטרנט שלכם ב-70%".
אז תנסו להבין לעומק מה קורה כאן: באתר האינטרנט שלכם אתם מרוויחים כסף, אתם יודעים בדיוק כמה כסף אתם משקיעים בשיווק ופרסום, וכמה בדיוק אתם מרוויחים כתוצאה מזה. לעומת זאת, בפייסבוק אין לכם מושג כמה אתם משקיעים בדיוק, אבל כן יודעים שככל הנראה לא תרוויחו מזה כלום. אז למה בכלל לעשות זה? תרמו את תקציב השיווק שלכם לצדקה ולא לצוקרברג.
שאלת המיתוג בפייסבוק
ותשובה שלישית לשאלת הנזק: חשיפה, מיתוג ומיצוב אלו סתם מילים מיותרות - כחלק מאותו טרנד, התחלנו לשמוע הרבה מאוד מילים שהן מאוד כלליות, מאד אופנתיות, אך בתכלס חסרות משמעות אמיתית.
מה זה בכלל מיתוג? הכוונה היא להפוך את החברה או את שם החברה שלך למילה גנרית בשוק. אם לחברה שלך קוראים למשל 'דונימים', אז מיתוג מוצלח הוא תהליך שיהפוך את המילה דונימים לשם מוכר בכל בית בישראל.
עכשיו שאנחנו מבינים מה זה מיתוג, בוא וננסה להבין יחד איך בכלל 1,000 לייקים יגרמו לזה לקרות? אולי 10,000 או 100 אלף לייקים יגרמו לזה לקרות? בתשובה קצרה, הם לעולם לא יגרמו לזה לקרות. יכולתי עכשיו להראות לכם עשרות ומאות דפים עסקיים של חברות שמעולם לא שמעתם עליהן ולא תשמעו גם כן, עם עשרות אלפי לייקים. אז איפה המיתוג?
למי שלמד קצת שיווק, וגם למי שלא, הרשו לי להזכיר: לא ניתן למתג חברה שאף אחד לא מכיר. תהליך המיתוג יכול להתחיל רק אצל חברה הנהנית מבסיס עשיר מאוד של לקוחות מרוצים, שצברה תקציב גדול ונכבד לפרסום. במילים אחרות: המיתוג נעשה רק אצל חברות באמצע הדרך שמחזיקות בתקציב פרסום משמעותי. לייקים לא הופכים שום דבר למותג. באמת כלום.
יכולתי להמשיך לכתוב עכשיו לפחות עוד 10 סיבות שבגללן אין לכם שום סיבה להשקיע בפייסבוק אלא באתר האינטרנט שלכם, אך אם קראתם עד עכשיו, אתם ודאי מבינים כבר שאתם לא מרוויחים כסף, אלא למעשה מפסידים ואפילו לא זוכים למיתוג.

הכותב הוא הוא מנכ"ל בול שיווק באינטרנט
תאריך:  23/04/2013   |   עודכן:  23/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לקוחות /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תתעוררו: הלייקים בפייסבוק לא שווים שקל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף דברי טעם
ד"ר רון בריימן  |  24/04/13 20:33
2
מיתוג הוא הרבה יותר
מותגון  |  22/07/13 15:21
3
אך האם זה ככה ??
אבינועם1  |  17/08/13 01:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור עמית
שוק האנרגיה בישראל מתבסס על שימושה הבלתי מתקדם של חברת החשמל בפחם. בכך היא מפגרת אחר המקובל במדינות המפותחות במערב. השימוש בפחם אשר תוצריו והפסולת ממנו מזהמים את הסביבה ופוגעים בבריאות הציבור איננו מחוייב המציאות, היום מתברר גם מחקרית ורשמית כי אין בכך עוד צורך. אפשר ומחוייב להצטרף לקו של קדמה, בריאות, איכות חיים ואפילו לחסוך בעלויות
צ'לו רוזנברג
כפרס על התייצבות חיילי המילואים למבצע "עמוד ענן", החליטו בכירי צה"ל לקצץ בתקציבם. הסוגיה נפתרה, אך השאירה סיבה לדאגה
שלמה פרלה
התנועות האסלמיסטיות שואפות לחדש את החליפות האיסלאמית כפי שהייתה בשיא תפארתה. באירופה מקבלת הבולטות ההולכת וגוברת של האסלם ביטויים בתחומים שונים, ראש וראשון בהם הוא בנייה מואצת של מסגדים
מתי דוד
חופש הביטוי האקדמי משמש עבור פרופסור זנד הסוואה לחופש ביזוי ושיסוי של הציונות, היהודות ומדינת ישראל. חופש מופקר בזכות אוניברסיטת ת"א, מדינת ישראל והתורמים היהודים בעולם
שולמית קיסרי
כמו בסיפור ראשומון, גם בסיפור הטייקונים והחובות יש עדויות סותרות של אותו מקרה. אחת מהן מפיו של אלפרד אקירוב    הטייקונים זועקים "שונאים אותנו" והלא-טייקונים צועקים "עושקים אותנו". בסוף הציבור תמיד משלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il