X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אליהו הנביא לא רק לימד תורה את רשב"י אלא גם למד ממנו תורה, ואם למד ממנו תורה אסור לקרוא לו בשם רבי, ולכן נזהר אליהו הנביא לא לקרוא בשמו רשב"י אלא רק את שם אביו בר יוחאי
▪  ▪  ▪
ל"ג בעומר תשע"ג. יום קדוש [צילום: פלאש 90]

"מקום בחר בשמיא עם הנביא אחיה" [מתוך פיוט ה"בן איש חי" על רבי שמעון בר יוחאי]. ידוע שהיה נביא קדוש ונורא ושמו היה אחיה השילוני ואמרו חז"ל שאחיה השילוני האריך ימים, הכיר את עמרם אבי משה רבינו, זכה ללמוד תורה מפי משה רבינו והיה חבר בבית דינו של דוד המלך. אך תקלה אחת יצאה מידו בכך שהוא כתב לירבעם בן נבט מסמך והתחייב שכל מה שיאמר ירבעם בן נבט ישמעו לו. וידוע שירבעם היה תלמיד חכם גדול מאוד אך בסוף קלקל קלקול גדול והחטיא את ישראל בחטאים רעים וקשים ועשה עגלים לעבודה זרה. וכשהיה ירבעם רוצה למשוך את עם ישראל אחריו היה מראה להם את המכתב של הנביא הקדוש הגדול אחיה השילוני.
החיד"א ורבנו הבן איש חי אמרו שבגלל התקלה הזו היה צריך אחיה השילוני לחזור בגלגול לתקן תקלה זו וחזר בנשמת רבי שמעון בר יוחאי. וזה מה שאומר הבן איש חי בפיוטו על רשב"י מקום בחר בשמיא עם הנביא אחיה.
וזה עומק דברי רבי שמעון בר יוחאי בירושלמי ברכות [פ"ט, ה"ב]: "יכול אני ואחיה השילוני לפטור את העולם מן הדין". ומדוע רשב"י אומר רק את שמו של הנביא אחיה השילוני שיחד איתו יכול לפטור את העולם מן הדין? אלא מבואר על-פי דברנו שנשמת אחיה השילוני הייתה מגולגלת ברשב"י ולכן סבל רשב"י שלוש עשרה שנים במערה לתקן את המכתב שנתן אחיה השילוני לירבעם בן נבט.
וידוע המעשה המזעזע אשר כמה פעמים בבית מדרשו של מו"ר זקננו רבי חיים פינטו הגדול זצוק"ל נשמעו רעשים, ורבנו חיים פינטו זצוק"ל היה אומר שזו נשמתו של אחיה השילוני. וידוע שבכל שנה היום אשר יוצא יומא דהילולא של רשב"י יוצא גם באותו היום יומא דהילולא של מו"ר זקננו רבנו חיים פינטו הגדול.
וכן ידועה הגמרא במסכת בבא בתרא קכ"א, שאחיה השילוני היה רבו של אליהו הנביא זכור לטוב (וכן אומרים שאחיה השילוני לימד את רבנו הבעל שם טוב כעשר שנים את כל יסודות החסידות). וכל הקדושים והצדיקים חכמי הסוד היה להם קשר חזק עם נשמת אחיה השילוני.
ועל-פי כל הדברים האלו, אולי אפשר לבאר ולומר יסוד גדול: חז"ל אומרים שכאשר רשב"י היה במערה אליהו הנביא היה בא לרשב"י פעמיים ביום והיו לומדים תורה, וכאשר הלך אליהו הנביא להגיד לרשב"י שאפשר לצאת מהמערה כי המלך מת, עמד אליהו הנביא והיה צועק מחוץ למערה מי יודיע לבר יוחאי שהמלך מת. וקשה מדוע אליהו הנביא אמר בר יוחאי?
אלא אפשר לבאר ולומר דבר נורא; אליהו הנביא לא רק לימד תורה את רשב"י אלא גם למד ממנו תורה, ואם למד ממנו תורה אסור לקרוא בשם רבי, ולכן נזהר אליהו הנביא לא לקרוא בשמו רשב"י אלא רק את שם אביו בר יוחאי.
הנה ביום קדוש זה נתפלל שהאור הגדול של רשב"י יאיר ממרום עלינו ועל כל ישראל ונראה ניסים ונפלאות וישועה גדולה עוד כהיום הזה.

תאריך:  28/04/2013   |   עודכן:  28/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים פינטו / Haim Pinto
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
שמואל הר-נוי
האסון שהתרחש במירון בשנת תרע"א חשף את השסע, הפערים והמחלוקת בתחילת המאה ה-20, בין אנשי היישוב הישן לבין מתנגדיו, בין אנשי ההתיישבות והציונים והקהילה האורתודוכסית החרדית, ובין הקהילה האשכנזית והקהילה הספרדית. מתחים אלו ליוו את היישוב היהודי בא"י ובמדינה לאורך שנים וחלקם מוצאים את ביטוים גם היום    וגם: האם נלמדו הלקחים מן האסון?
דרור אידר
רות קלדרון בוחרת במערה במקום ביתר של בר כוכבא. הבחירה במערה היא חיפוש אלטרנטיבה לציונות ש"פשעה" בהעלותה על נס את מרד בר כוכבא. מחפשים אלטרנטיבה רוחנית דתית שאינה קשורה בלאומיות ובתחיית העם היהודי בארצו
איציק וולף
החניונים בהר מירון בתפוסה מלאה    צומת אליפלט נחסם, עומס כבד בצומת קדרים    אלפי אנשים עומדים מ-6 בבוקר על הרגליים בחום הכבד
תרצה הכטר
נרטיב בר כוכבא הפך להיות הנרטיב הרשמי של הציבור החילוני. אך יש לזכור שהוא בגדר מיתוס שהנחילה התנועה הציונית, מאז המאה ה-19, שבאמצעותו מועבר מסר - האדרת תכונת הגבורה במאבק לחירות לאומית ואין לו בלעדיות על האמת ההיסטורית
ציפי לידר
פרשת אמור: חגים עממיים? - לא על האוכל בלבד. עשֵה ולא תעשה בחגים, ועל הסמלים הקולינריים שביניהם    כיפורים כְּפורים    על החירות והמדיטציה היהודית    השילוש הקדוש בחג הביכורים    על משמעות החגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il