X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתנגדות ללימודי ליבה בחלק מבתי הספר החרדיים נובעת מפרקטיקה תרבותית הרואה בשינוי ובמעורבות חיצונית בתכני הלימוד, פגיעה במסורת חינוך מפוארת העוברת מדור לדור. כל ניסיון לשינוי נורמה תרבותית זו באמצעות שלילת תקציבים, נדון מראש לכישלון. אינו יעיל ואף אינו מוסרי לאור שיח הזכויות
▪  ▪  ▪
אווירת שיסוי כלפי הציבורי החרדי [צילום: פלאש 90]

הזכות לחינוך הוכרה כזכות יסוד. על כן עקרונית, בחברתנו הרב תרבותית יש לתקצב באורח שוויוני מוסדות חינוך המממשים זכות יסוד זו, במתכונות הוראה שונות התואמות מגוון של תרבויות.
ההתנגדות ללימודי ליבה בחלק מבתי הספר החרדיים נובעת מפרקטיקה תרבותית הרואה בשינוי ובמעורבות חיצונית בתכני הלימוד, פגיעה במסורת חינוך מפוארת העוברת מדור לדור. כל ניסיון לשינוי נורמה תרבותית זו באמצעות שלילת תקציבים, נדון מראש לכישלון, אינו יעיל ואף אינו מוסרי לאור שיח הזכויות.
בפועל, נלמדים לימודי ליבה כמעט מלאים בבתי הספר היסודיים החרדיים כך גם במוסדות העל יסודיים לבנות.
בישיבות הקדושות, מתקיימת מתכונת לימודים אינטנסיבית לאורך כל שעות היום. מתכונת זו גדושה בעיסוק בבעיות מתחום המשפט וההלכה, עניינים שבין אדם לחברו ולבוראו ובדילמות פילוסופיות ומוסריות לרוב. מתכונת זו היא שהצמיחה זה שנות דור, תלמידי חכמים, אנשי מוסר ודרך ארץ, אנשי מעלה ומופת הראויים להערצת העם.
באמצעות שיטת לימודים זו נוצרה יצירת פלא חינוכית מושלמת, שלמות שהיא גדולה מסך כל מרכיביה. ראוי הוא פלא זה להגנה, לעידוד, לטיפוח ולשימור. על כן מובנת מאליה ההתנגדות והדאגה מפני כל שינוי בתכני הלימוד המסורתיים.
יחד עם זאת, בשיתוף פעולה עם רבנים ואנשי חינוך חרדיים, ניתן יהיה לייצר מערכת תכנים ללימודי ליבה המבוססת על שפה וערכים יהודיים ולשלבה בהסכמה בבתי הספר השונים.
למרבה הצער, שיתוף פעולה שכזה איננו אפשרי כיום על-רקע אווירת השיסוי והמשטמה כלפי הציבור החרדי, אורח חייו וערכיו, אווירה המשותפת לחלקים רבים מדי בציבוריות הישראלית.
תוהה אני מדוע ועל שום מה הידרדרה החברה בישראל בימינו, לאחדות דעים השוטמת לרוב את הציבור החרדי ואין פוצה פה. רק שר ההיסטוריה בחלוף שנות דור, ישפוט ואולי יסביר.

הכותב הוא יו"ר התנועה להגינות שלטונית.
תאריך:  30/04/2013   |   עודכן:  30/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליבת הסתה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למודי הליבה של עם ישראל ב-3400
פלא יועץ  |  1/05/13 14:17
2
המשטמה לציבור החרדי היא בגלל
שינשין  |  2/05/13 07:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
זה בלתי אפשרי שפרופ' דרשוביץ ופרס לא יודעים שההיסטוריה והחוק מוכיחים שכל הארץ שייכת לישראל. אז למה הם כל כך מוכנים לתת אותה לערבים? האם הם היו נותנים את ביתם לאיזה אדם זר ששונא אותם?
פרופ' יצחק בריק
חשיבות האירוע הנוגע למגבלת הגיל בבחירות לרב הראשי, הוא בחשיפה הציבורית לטיעון שמה שקובע הוא לא הגיל אלא היכולת, הכושר והכישורים. בימים בהם תוחלת החיים עולה ואנשים מגיעים לגמלאות עתירי ניסיון ובבריאות טובה, יש בהחלט לתת את הדעת לתרומתם לחברה של אלו המכונים "זקנים"
יצחק מאיר
אחד מן הפרדוקסים המוזרים שאנו נידונים לחוות אותם הוא שככל שההתפתחות של המדע ושל הגניוס האנושי ושל מאגרי האינפורמאציה מואצת ודורשת לדעת יותר, כן שוקדת המערכת ללמד פחות. מחמישים ושניים שבועות השנה רק כשלושים מוקדשים לפעילות בית ספרית כולל לימודים. שנת הלימודים הישראלית היא שנת טיפוח של דוקטרינת הוויתור מראש על ניצול הפוטנציאל האינטלקטואלי של הבן ושל הבת
ראובן לייב
אלימות פיזית של הורים בילדיהם פוקדת כשליש מבתי האב בארץ, בהם ה"פליק" מתפרש כדרך-חיים חינוכית. זה מה שעלה, בין היתר, בגורלו של העיתונאי אמנון דנקנר כילד, כשההשלכות על חייו הבוגרים ידועות למדי
ד"ר יאיר ויסמן
יום אחרי ההילולה במירון נאסר על ח"כ משה פייגלין לעלות להר הבית. לעומת הר הבית, מירון זוכה לעדנה. הערוץ הרשמי של מדינת ישראל שידר את ההילולה במירון בשידור חי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il