X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חז"ל ביקשו למנוע כל פגיעה בנפשה העדינה של האישה, עד כדי כך שאפילו קריצת עין לכיוון האישה נחשבה בעיני חז"ל כהטרדה מינית
▪  ▪  ▪
למנוע עירוב בין המינים [צילום: פלאש 90]

חז"ל שמרו על כבוד האישה וחירותה. הם הקפידו על הפרדה בין גברים ונשים מחשש לזנות והרס התא המשפחתי וחינכו את העם לצניעות. חז"ל ביקשו למנוע כל פגיעה בנפשה העדינה של האישה, עד כדי כך שאפילו קריצת עין לכיוון האישה נחשבה בעיני חז"ל כהטרדה מינית. לכן פסק הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה שיש להיזהר מלשלוח קריצת עין לאישה אפילו מתוך שחוק וקלות ראש.
חז"ל סיפרו לנו: בראשונה היו נשים צופות בחג הסוכות בשמחת בית השואבה בבית המקדש מבפנים בתוך עזרת הנשים, ואנשים צפו מבחוץ ברחבה של הר הבית והיו באים לידי קלות ראש (ברייתא). הרי"ד גורס שהאנשים היו נכנסים לעזרת נשים ששם עמדו הנשים. ראו חכמים והתקינו תקנה שיהיו הנשים צופות מבחוץ והאנשים קיימו את שמחת בית השואבה בפנים (כך הגברים לא היו צריכים להכנס למקום בו עמדו הנשים ולהתערבב עמהן).
ועדיין היו באים לידי קלות ראש. מבאר רבי ישעיה דטרני בעל תוס' הרי"ד (1180-1260) עדיין היו מסתכלים אלו באלו וקורצים בעיניהם כיוון שכן התקינו שיהיו נשים יושבות למעלה במרפסת ואנשים למטה. כך לא יוכלו האנשים ליצור קשר עין עם הנשים. הן ראשיתו של כל קשר בין גבר ואישה מתחיל עם קשר עין (רמב"ם בפירוש משניות ועיין תוספות יום טוב). למרפסת, עזרת הנשים, היו מחיצות סביב העשויות סריגי חלונות שהנשים בפנים רואות את השמחה בחוץ או יותר נכון למטה, אבל הגברים לא ראו מבחוץ את הנשים שהיו בתוך עזרת הנשים. יען העמידו כמחיצה, שקפים אטומים חד כיווניים.
בחג הסוכות בשעה שחגגו בבית המקדש את שמחת בית השואבה, היה קיים חשש גדול של עירוב המינים, גברים ונשים. באו המחנכים, הכהנים והלוויים, שדאגו לצניעות המעמד במקום הקדוש, ובקשו למנוע כל קשר לא חיובי בין המינים העלול לבוא תוך כדי שמחה ומתוך קלות דעת. לכן, בנו מעין מרפסת עילית שתשמש כעזרת נשים ומשם היו הנשים צופות בשמחה הגדולה מלמעלה למטה, ללא כל אפשרות של יצירת קשר עין או אחר בין גברים ונשים.
לא בכדי פסק בעל הקיצור שולחן ערוך (סימן קנ"ב) "אסור לקרוץ בידיו או רגליו ולרמוז בעיניו לאשה... והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה ונתכוין ליהנות ממנה עוונו גדול מאד". וזה בכלל מה שצוותה לנו התורה הקדושה "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם למען תזכרו ועשיתם את כל מצוותי והייתם קדושים לאלוהיכם" (לחם הפנים).

תאריך:  30/04/2013   |   עודכן:  30/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריצת עין יכולה ליהחשב כהטרדה מינית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שאין סקירה מקבילה
מעניין מאוד  |  30/04/13 15:15
2
גם הבטחת עבודה כנגד ניצול
58  |  1/05/13 10:10
3
נפשה העדינה של האשה בחז"ל
אליפלט  |  1/05/13 14:03
4
איום על אשה איננו חיזור
החלמאי  |  1/05/13 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מרדכי איזנברג
ההתנגדות ללימודי ליבה בחלק מבתי הספר החרדיים נובעת מפרקטיקה תרבותית הרואה בשינוי ובמעורבות חיצונית בתכני הלימוד, פגיעה במסורת חינוך מפוארת העוברת מדור לדור. כל ניסיון לשינוי נורמה תרבותית זו באמצעות שלילת תקציבים, נדון מראש לכישלון. אינו יעיל ואף אינו מוסרי לאור שיח הזכויות
נורית גרינגר
זה בלתי אפשרי שפרופ' דרשוביץ ופרס לא יודעים שההיסטוריה והחוק מוכיחים שכל הארץ שייכת לישראל. אז למה הם כל כך מוכנים לתת אותה לערבים? האם הם היו נותנים את ביתם לאיזה אדם זר ששונא אותם?
פרופ' יצחק בריק
חשיבות האירוע הנוגע למגבלת הגיל בבחירות לרב הראשי, הוא בחשיפה הציבורית לטיעון שמה שקובע הוא לא הגיל אלא היכולת, הכושר והכישורים. בימים בהם תוחלת החיים עולה ואנשים מגיעים לגמלאות עתירי ניסיון ובבריאות טובה, יש בהחלט לתת את הדעת לתרומתם לחברה של אלו המכונים "זקנים"
יצחק מאיר
אחד מן הפרדוקסים המוזרים שאנו נידונים לחוות אותם הוא שככל שההתפתחות של המדע ושל הגניוס האנושי ושל מאגרי האינפורמאציה מואצת ודורשת לדעת יותר, כן שוקדת המערכת ללמד פחות. מחמישים ושניים שבועות השנה רק כשלושים מוקדשים לפעילות בית ספרית כולל לימודים. שנת הלימודים הישראלית היא שנת טיפוח של דוקטרינת הוויתור מראש על ניצול הפוטנציאל האינטלקטואלי של הבן ושל הבת
ראובן לייב
אלימות פיזית של הורים בילדיהם פוקדת כשליש מבתי האב בארץ, בהם ה"פליק" מתפרש כדרך-חיים חינוכית. זה מה שעלה, בין היתר, בגורלו של העיתונאי אמנון דנקנר כילד, כשההשלכות על חייו הבוגרים ידועות למדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il