X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במקרים קלים בהם ישנו רפיון עור קל, ניתן לטפל בעזרת מכשור המהדק ומכווץ את העור במצב בו עודפי העור משמעותיים יותר, יש צורך להסירם במידה ועודפי העור נמצאים בבטן התחתונה, הפתרון הוא ניתוח מתיחת בטן קטנה ולכך מוסיפים שאיבת שומן מהאזורים הנדרשים
▪  ▪  ▪
כושר ודיאטה לא מסוגלים לתקן רפיון עור [צילום: AP]

נשים רבות מוטרדות ממראה הבטן שלהן. מה משותף להן ומדוע הדבר מטריד אותן? מדובר בנשים אחרי הריונות ולידות בגילאי 25+. במהלך ההריון, עור הבטן נמתח, ולאחריו הוא נותר רפוי ועם סימני מתיחה. המצב חמור יותר כאשר הלידה מבוצעת על-ידי ניתוח קיסרי המותיר צלקת בבטן התחתונה. צלקת זו דבוקה פנימה אל השרירים וגורמת קפל מכוער מעליו. קפל מטריד זה קיים ללא קשר לרמת השומן בגוף האישה.
עם השנים חל תהליך של רפיון השרירים והצטברות שומן באזור הבטן (בעיקר התחתונה), המביאים לאיבוד המראה הצעיר והרענן שהיה לנשים אלו. הדבר נראה בלבוש צמוד כאשר הבטן בולטת ופוגמת במראה האסתטי הכללי. הנשים אשר אינן משלימות עם איבוד המראה היפה של הבטן שהייתה להן, מנסות לתקן את המצב על-ידי הליכה למכון כושר, ואלו שהעלו במשקל נכנסות למשטר תזונה, אך לצערנו, גם כושר וגם דיאטה אינם מסוגלים לתקן רפיון עור.
דבר זה מביא את הנשים לכדי תסכול עמוק, משום שלמרות ההשקעה הכספית, האנרגיות והזמן הרב שבוזבז לצורך העניין, התוצאה הרצויה עדיין רחוקה. עם השנים, בעיה זו הולכת ומחמירה. התסכול הגדול ביותר קיים בנשים זמן קצר לאחר ההריון, מכיוון שאצלן השינוי הוא הכי גדול: מבטן ישרה ומתוחה של אישה צעירה, לבטן רפויה עם פסי מתיחה של אותה אישה צעירה, אך כעת עם מראה בטן הפוגע בתחושת הנשיות שלהן.

סוגים של מתיחות בטן

כעיקרון, הגישה לטיפול בבטן צריכה להיות בהתאם לאופי הבעיה: במקרים קלים בהם ישנו רפיון עור קל בלבד, ניתן לטפל בעזרת מכשור המהדק ומכווץ את העור, העובד על אנרגיות של גלי רדיו ואינפרא אדום. יתרונו של מכשור זה הוא האי פולשניות שלו, וחסרונו הוא ביכולתו לטפל במקרים קלים בלבד.
במצב בו עודפי העור משמעותיים יותר, יש צורך להסירם. במידה ועודפי העור נמצאים בבטן התחתונה בלבד, ללא עודפים משמעותיים בבטן העליונה, הפתרון הוא ניתוח מתיחת בטן קטנה, בו מסירים את עודפי העור בבטן התחתונה, מבלי לשנות את מיקום הטבור. לכך מוסיפים שאיבת שומן מהאזורים הנדרשים, כמו בטן עליונה, בטן תחתונה ומותניים.
היתרון בניתוח זה הוא שהצלקת שנמצאת בבטן התחתונה מוסתרת כולה על-ידי התחתונים, ואין צלקת נוספת באזורי הבטן הנוספים. החיסרון הוא שניתוח זה מטפל בעודפי עור לא גדולים.
ניתוח שני של מתיחת בטן הוא מתיחת בטן מלאה או גדולה. גם במקרה זה החתך מבוצע בקו רוחבי ונמצא בבטן התחתונה ממש על קו השיער ומוסתר על-ידי התחתונים או בגד-הים. בנוסף, ישנו חתך סביב הטבור שמטרתו לשחרר אותו, כך שתתאפשר מתיחה של העור כלפי מטה. ניתוח זה מאפשר - בנוסף למתיחה משמעותית ויפה של הבטן - גם הידוק של שרירי הבטן, כך שמקבלים שרירי בטן המשווים לבטן מראה ישר והדוק יותר מהתהליך הקודם.
בין אם מדובר במתיחת בטן קטנה או גדולה, הניתוח מבוצע לרוב בהרדמה כללית, נמשך כשעה וחצי עד ארבע שעות, (כמובן שהניתוח הקטן נמשך זמן קצר יותר).
בניתוח מתיחת בטן קטנה, אין צורך להישאר להשגחה, ואילו בניתוח הגדול יותר, המטופלת נשארת להשגחה של לילה אחד בלבד. חזרה לפעילות מתאפשרת לאחר מספר ימים בלבד במקרה של מתיחת בטן קטנה ושבוע במקרה של מתיחה גדולה, ופעילות גופנית אינטנסיבית מותרת לאחר כשבועיים-שלושה עד חודש.
בניתוח שבו משולבת גם שאיבת שומן, יש נפיחות ובצקת בהתחלה, כך שחשוב לזכור שהתוצאה הסופית מתקבלת לאחר מספר חודשים, והצלקות מגיעות להחלמתן הסופית לאחר כשנה עד שנתיים.
בהתחלה הצלקת יותר אדומה ובולטת ואילו בהמשך היא מטשטשת ומקבלת את צבע העור, ואף אם היא לא נעלמת לחלוטין, הרי שהיא כמעט ולא נראית ואינה מהווה בעיה אסתטית - וזה בתנאי שתהליך ההחלמה של האישה הוא תקין.
מיתוס נפוץ בתחום מתיחת בטן לפיו: "אחרי הניתוח מסתובבים מכופפים ואי-אפשר לזוז במשך כחודש", נכון בחלק מהטכניקות שמשתמשים בהן חלק מהרופאים. אולם כיום יש טכניקות חדשות, כך שתיאור זה אינו הכרח המציאות, ואפשר לקום ולהסתובב כבר באותו היום. ייתכנו קצת כאבים וקצת מגבלה בימים הראשונים, אך בדרך כלל אפשר לחזור לאחר כשבוע לפעילות רגילה.
באשר לשילוב מתיחת בטן עם שאיבת שומן, ניתן לומר כי ברוב המקרים מתבצעת שאיבת שומן בתוך התהליך על-מנת לעצב טוב יותר את הבטן ובעיקר את המותניים הקדמיות והאחוריות. חשוב לדעת, ששילוב של שאיבת שומן בניתוח מתיחת בטן, מחייב זהירות רבה של המנתח ושימוש בטכניקות מתקדמות יותר, מכיוון שבטכניקות הישנות, השילוב של השאיבה בניתוח עצמו, היה מעלה את הסיכון לסיבוכים כמו פתיחה של תפרים, זיהום ונמק של עור בצורה דרמטית. בשיטות החדשות מצב זה לא קיים. חשוב לדעת, שאסור לבצע את הניתוח הזה בנשים מעשנות, מכיוון שאז הסיכון לבעיה בריפוי של פצע ונמק של עור, עולה בצורה משמעותית.
האם ניתן לשלב ניתוח זה עם ניתוח חזה?
כעיקרון, שילוב זה הוא אפשרי, אך חשוב לדעת שככל שזמן הניתוח הכולל מתארך, כך עולה שכיחות הסיבוכים, ולכך מומלץ שלא לעבור את זמן הניתוח הכולל של ארבע עד חמש שעות. במידה וניתן לבצע את שני הניתוחים הללו יחד באותה מסגרת זמן - הדבר אפשרי.
האם רצוי וניתן ללדת שוב לאחר הניתוח?
אם האישה מתכננת הריון נוסף בתקופה של שנה עד שנה וחצי לאחר הניתוח, אין שום היגיון לבצע את הניתוח ומומלץ להמתין. אם התכנון לילד נוסף הוא לעתיד מאוחר יותר ומראה הבטן מאוד מפריע לאישה כבר עכשיו, הרי שבהחלט ניתן לבצע את הניתוח לפני לידות נוספות.
אין שום בעיה להיכנס להריון לאחר הניתוח, והבטן והעור לא יקרעו והתפרים או הצלקת לא יפתחו כתוצאה מההריון. צריך לזכור שבמידה ויהיה הריון גדול מאוד, הרי שהתוצאה המצוינת שהתקבלה לאחר הניתוח, תהיה פחות טובה ויתכן והאישה תרצה לבצע תיקון ושיפור של המצב לאחר ההחלמה מהלידה. ברוב המקרים במידה ויש בכך צורך, הרי שמדובר בניתוח קטן יותר וקל יותר.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מנהל מרפאה ברחוב האומנים 7, תל אביב. טלפון: 03-5626464
תאריך:  01/05/2013   |   עודכן:  01/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתיחת בטן - הסיבות, הטכניקות והמיתוסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן מואס
הסמארטפון, שכבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, הביא עמו לא מעט סכנות לאבטחה ולפרטיות שלנו. היום אנחנו עושים עם הסמארטפון שלנו כמעט הכל, אבל בדרך אנחנו שוכחים שמדובר במחשב לכל דבר ושהמידע האישי שלנו נמצא בסכנה
חיים נוי
המחזה של גוב הועלה לראשונה בקאמרי ב-1999 ולפני כמה שנים בתיאטרון הספרייה ברמת גן    המחזה הוא בסך הכול הצגה קלה, לא עמוקה מידי, לפעמים מתמשכת על פני מים רגועים ושלווים ולעתים רושפת גיצים וסצינות שעלולות להביך ולגרום לידי הסמקה בקרב חלק מן הצופים
ד"ר נמרוד פרידמן
אחת השאלות הראשונות שאני שואל נשים שמגיעות אליי לניתוח חזה, הוא איזה מראה חזה הן אוהבות. מראה חזה עגול, פוש אפ או מראה בשל יותר ומעודן שמשמעותו חלק עליון יותר אלכסוני ולא כדורי
צילה שיר-אל
טלה - זמן נכון למיצוי היכולת המקצועית    שור - נמצאים יל פרשת דרכים    תאומים - נמצאים בתקופה מתסכלת    סרטן - נמצאים בתקופה מצוינת מבחינה חברתית
ד"ר רענן טל
40% מהגברים הסובלים מבעיית פוריות, סובלים מורידים מורחבים של האשכים, בעיה הניתנת לאיתור בבדיקה גופנית ולפתרון באמצעות ניתוח    גוש נוקשה באשך לעיתים יהיה סממן לגידול סרטני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il