X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערן חדד מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שקיות מתחת לעיניים הם סיבה שכיחה לפנייה לכירורג הפלסטי התלונה אופיינית לנשים וגברים החל מהעשור השלישי-רביעי לחייהם על-מנת לפתור את הבעיה, יש להבין את הגורם
▪  ▪  ▪
עיגולים שחורים לא עושים חסד עם הפנים [צילום אילוסטרציה: AP]

העפעף התחתון מורכב שכבות אנטומיות רבות אשר שלמותן ותפקודן חיוניות לתפקוד התקין של העפעף וחוזקו לצורך שמירה על העין וליצירת מראה אסתטי לפנים. עמוק יותר לשכבות אלו, קיים שומן אשר מהווה מבנה אנטומי נורמלי שנותן תמיכה ומסכך את תנועת גלגלי העיניים סביב המרכיבים הנוספים בארובה.
ככל שחולפות השנים, קיימת חולשה של מרכיבי העפעף התחתון, כך שהשומן משנה את מיקומו, בולט דרך העפעף התחתון ומייצר את השקיות.
לא מדובר בעודפי שומן, אלא בבלט של השומן הקיים. במקביל, מתרחשים מספר שינויים נוספים - העור מאבד מהאלסטיות שלו ונוצרים עודפי עור בעפעף התחתון המלווים קמטוטים. כמו-כן, השומן בלחיים צונח מעט, עובדה המעמיקה את השקע מתחת לשקיות (tear trough deformity). שקע זה, לעתים מטריד את המטופלים/ות הרבה יותר מהשומן הבולט.
כאשר הבעיה בדרגה קלה יחסית - בלט השומן אינו משמעותי, עודפי העור מינימליים ועיקר הבעיה היא השקע אשר מתחת לשקיות, ניתן להציע טיפול שאינו ניתוחי. הפתרון פשוט יחסית וכולל הזרקה של חומרי מילוי כדוגמת חומצה היאלרונית או שומן עצמי. חומר המילוי "מרים" את השקע ומייצר מראה אחיד. יש למלא את השקע בחומצה היאלרונית בעלת סמיכות נמוכה, המפחיתה סיכון לגושים באזור ההזרקה. כתוספת, ניתן לשפר את מראה הלחי המרוקנת באמצעות הזרקה של חומצה היאלרונית בעלת סמיכות גבוהה. אשר מייצרת לחי רעננה ומשפרת את מרקם העור.
כאשר מדובר בשקיות משמעותיות, במיוחד עם עודפי עור נלווים: יש לבצע ניתוח לשיפור מראה העפעף התחתון. משך ניתוח מתיחת עפעפיים תחתונים הוא כשעה. הניתוח מטפל בעודפי עור ושקיות מתחת לעיניים. ניתן לבצע ניתוח זה גם תחת הרדמה מקומית.
הגישה לניתוח תלויה בבעיה הקוסמטית. במקרה שישנו עודף עור ובלט שומן, יש צורך בחתך הממוקם כשני מ"מ מקו הריסים ודרכו מסירים את עודפי העור והשומן. הצלקת עדינה ומטושטשת תוך זמן קצר. אם השומן בולט ללא עודפי עור או עודפי עור מינימליים, ניתן להוציא את השומן באמצעות חתך נסתר בלחמית (החלק הפנימי של העפעף). בגישה זו, אין צלקת חיצונית והסיכוי לפגיעה בחוזק העפעף התחתון קטנה יותר. גישה זו מתאימה לצעירים עם עור עבה ואלסטי. את העור המינימלי העודף (אם קיים) מסירים, במידת הצורך, בשיטת Pinch (צביטתו בפינצטה והסרתו).
כאשר הבעיה היא בעור בלבד: עודפי עור או קמטוטים ללא בלט שומן - במקרים של עודפי עור מינימליים, ניתן גם לבצע קילוף עור, הגורם לריפוי מחודש של העור, הידוקו והפחתה בקמטוטים. ניתן גם להסיר את עודפי העור המועטים בניתוח ללא הסרה של עודפי שומן עמוקים. כאשר אין עודפי עור אלא קמטוטים עדינים הנוצרים מאובדן אלסטיות העור וכיווץ השריר, ניתן להזריק כמות קטנה של בוטוקס לצורך החלקת האזור.
כאשר קיים פיגמנט כהה באזור העפעף התחתון: ניתוח או חומרי הזרקה אינם מבהירים פיגמנט כהה. אולם, לעיתים הגוון הכהה מוחמר מהצללית שנוצרת מהשקע שמתחת לעפעף. טיפול בשקע, אם באמצעות הזרקה או באמצעות ניתוח, עשוי לסייע למראה העייף, אם כי הוא אינו מטפל באמת בפיגמנט. בפיגמנט הכהה, ניתן לטפל במשחות מבהירות שונות.
כיוון שהפתרונות לשיפור מראה העפעף התחתון רבים ומגוונים, יש לפנות לכירורג פלסטי היכול לבחור בין פרוצדורה ניתוחית והזרקות. חשוב שלרופא תהיה אפשרות בחירה בין האפשרויות השונות על-מנת להעניק מראה אופטימלי. לדעתי, במקרים פשוטים ללא עודפי עור משמעותיים ובמטופלים צעירים, יש מקום לשקול פתרון שמרני הכולל הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי. הפתרונות השמרניים עשויים לשפר את המראה באופן משמעותי ומלווים בשיעור סיבוכים נמוך מאוד.
בלט שומן משמעותי המלווה בעודפי עור מצריך טיפול ניתוחי. לטיפול הניתוחי יתרונות רבים, אם כי יש להקפיד לא להסיר עודף עור ביתר על-מנת למנוע משיכת יתר של העפעף התחתון כלפי מטה. סיבוך זה, עלול להביא ליובש בעיניים ולפגיעה בקרנית.

הכותב הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי אסף הרופא
תאריך:  01/05/2013   |   עודכן:  01/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה אזאגי-ירון
חלב, העשיר בסידן, מגן בפני היווצרות אבנים בכליות    ניתן למזער את הנזק הקלורי של המאפים של על-ידי בחירה של מוצרי חלב דלי שומן    כדאי להעדיף פשטידות ללא שכבת בצק למטה
ד"ר נמרוד פרידמן
במקרים קלים בהם ישנו רפיון עור קל, ניתן לטפל בעזרת מכשור המהדק ומכווץ את העור    במצב בו עודפי העור משמעותיים יותר, יש צורך להסירם    במידה ועודפי העור נמצאים בבטן התחתונה, הפתרון הוא ניתוח מתיחת בטן קטנה ולכך מוסיפים שאיבת שומן מהאזורים הנדרשים
רונן מואס
הסמארטפון, שכבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, הביא עמו לא מעט סכנות לאבטחה ולפרטיות שלנו. היום אנחנו עושים עם הסמארטפון שלנו כמעט הכל, אבל בדרך אנחנו שוכחים שמדובר במחשב לכל דבר ושהמידע האישי שלנו נמצא בסכנה
חיים נוי
המחזה של גוב הועלה לראשונה בקאמרי ב-1999 ולפני כמה שנים בתיאטרון הספרייה ברמת גן    המחזה הוא בסך הכול הצגה קלה, לא עמוקה מידי, לפעמים מתמשכת על פני מים רגועים ושלווים ולעתים רושפת גיצים וסצינות שעלולות להביך ולגרום לידי הסמקה בקרב חלק מן הצופים
ד"ר נמרוד פרידמן
אחת השאלות הראשונות שאני שואל נשים שמגיעות אליי לניתוח חזה, הוא איזה מראה חזה הן אוהבות. מראה חזה עגול, פוש אפ או מראה בשל יותר ומעודן שמשמעותו חלק עליון יותר אלכסוני ולא כדורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il