X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הייתי רוצה לראות יותר רכבות, יותר קווי אוטובוס מלאים באנשים, רכבת תחתית בערים המרכזיות והרבה הרבה פחות מכוניות על הכביש
▪  ▪  ▪
פחות רכבים - יותר טוב [צילום: פלאש 90]

לאחרונה פורסם כיצד פועל שר התחבורה ישראל כ"ץ להוזלת הרכבים ולהוזלת הטיפול במוסכים וההוצאות על חלקי החילוף. בדרך כלל אני מברך על כל יוזמה שנועדה להקל על חייו של האזרח, אך דווקא בתחום התחבורה הפרטית הייתי מצפה ליחס הפוך מטעם המדינה, הייתי מצפה שהמדינה תקשה על האזרח ככל האפשר בהשגת רישיון הנהיגה, ברכישת מכוניות, בהוצאות הנלוות וגם בקנסות. כמו-כן, הייתי רוצה שמחירי הדלק יתייקרו, אך יסובסדו לרכבים הפועלים בשירות התחבורה הציבורית בלבד.
החסרונות מול האידיליה
הכבישים מפוצצים במכוניות, זיהום האוויר מחריד ומביא למחלות רבות (גם אם רוב נפגעי זיהום האוויר אינם מקשרים את הזיהום למחלתם), הכבישים הם גם מקור לרעש אינסופי ולצפצופים מעצבנים, וכמות הרוגי תאונות הדרכים מאיימת עלינו יותר מאשר כמות הרוגי פעולות הטרור, ושלא נדבר על כמות הפצועים הנשארים בחיים.
אני מתגעגע לאותו הקסם ההיסטורי כשעוד לא הייתה מכונית לרוב האנשים, ואני יותר מתגעגע לתקופה בה מראה מכונית היה מחזה נדיר אשר הילדים היו מסתכלים בו בפליאה או מתרגשים בעת ההזדמנות להיכנס לתוכה (ומדובר בגעגוע שאיננו מוסבר, כיוון שלאבי ז"ל הייתה מכונית טרם נולדתי ובחנייה שליד בית ילדותי היו מכוניות רבות).
אינני תמים, אני יודע שזה בלתי אפשרי להחזיר את הזמן לאחור, אך לו זה היה תלוי בי ורק בי, אז הייתי רוצה לראות יותר רכבות, יותר קווי אוטובוס מלאים באנשים, רכבת תחתית בערים המרכזיות והרבה הרבה פחות מכוניות על הכביש (נכון, נצטרך להשתמש יותר במוניות - בעיקר אלו מאיתנו שקשה להם ללכת אפילו מתחנת האוטובוס ליעד המבוקש - אך מצד שני הנסיעה באותן מוניות תהיה זולה בהרבה בשל הביקוש הרב ובשל כך שהפקקים יתמעטו אם בכלל יהיו), ורק במקרים מיוחדים יינתן רישיון להחזקת מכונית (נניח לרופאים בכירים או לאנשים נכים וכו').
המציאות העתידית
אך במקום האידיליה הרצויה בעיניי, העולם נע יותר ויותר לכיוון שאם אין לך מכשיר אייפון מתקדם ומכונית אז אינך נחשב לבן אדם מן המניין, כך שבעוד כמה שנים לכל אדם תהיה מכונית, והמשמעות היא שנגיע לכך שבכל משפחה יהיו שתי מכוניות לפחות ולא רק אצל המשפחות המבוססות (אך תופעת המינוס בבנק רק תחמיר). במחאות החברתיות של יורשי דפני ליף ישתתפו אזרחים בעלי שתי מכוניות אשר יבכו על יוקר המחיה, ואולי גם נגיע לעידן המטוסים הפרטיים, אך בטרם נעזוב את הקרקע נגיע למצב בו הכביש יהפוך לפקק אחד גדול כי יש גבול עד כמה ניתן לסלול כבישים נוספים, וכבר עכשיו, תאונה אחת ו'חצי מדינה' נתקעת בפקק.
לא כולם נועדו להחזיק הגה ביד
לדעתי, אחת הסיבות לריבוי תאונות הדרכים נעוצה בכך שלא כל אדם כשיר להחזיק הגה ביד, גם אם הוא מסוגל לנהוג ולעבור את הטסט בפעם הראשונה. מספיק שהאדם נוטה לעייפות או לחוסר ריכוז (ורבים הם בעלי הפרעות קשב וריכוז בארצנו - ולא כולם מאובחנים), מספיק שהאדם חסר סבלנות או בעל עודף פיתוי לגירויים סביבתיים ואינו יכול להפנות את כל-כולו לצורך משימת הנהיגה בלבד וכבר הוא איננו כשיר להחזקת הגה ביד. זו לא בושה!!! מדוע זה מובן שהאדם אינו מוכשר לבצע את כל המלאכות ודווקא בעניין הנהיגה הלחץ החברתי דורש כישורי ביצוע מכולם? נהיגה זו מלאכה! נהיגה זו אומנות! הייתי רוצה בהחלט להחזיר את הכבוד למקצוע הנהיגה ושילד אשר יספר בבית הספר כי אביו הוא נהג יוכל לעשות זאת בגאווה יתרה. לו לכל אדם אשר אינו מתאים לנהיגה היה גם את האומץ להודות בכך, היו לנו היום פחות פקקים ובעיקר הרבה פחות תאונות.
ממך השר ישראל כ"ץ, אינני מצפה שתוביל למהלך אשר יגרום לעם ישראל לשנוא אותך, גם אם אני אישית אעריץ אותך בשל כך (מה ההערצה שלי אליך תתרום לך?). אינני בונה על כך (גם אם הייתי רוצה) שתקשה על האזרח לקנות רכב חדש, אבל לפחות אל תעודד אותו לכך. למעשה, אין ממש סיכוי שהמשאלה שלי תתגשם, כך שאין לכם סיבה, קוראים יקרים, למהר ולתקוף אותי. בסך-הכל שיתפתי אתכם בחלומי.

תאריך:  05/05/2013   |   עודכן:  05/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להוזיל את מחירי הרכבים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תומך נלהב בגישה של עמוס
איתן ק.  |  9/05/13 18:03
2
אדם אחד תופס נפח מכונית שלמה
עמוס שנער  |  9/05/13 20:16
3
גזר לפני המקל
אחד העם  |  17/05/13 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הוועדה דרשה מידע מפורט על אופן העסקת לבקרת הבקרה החיצונית המפיקה את "דוח ריבה" על התחבורה הציבורית    המשרד גם התעלם מההנחיה וגם האריך את זיכיון החברה ושילם לה 31 מיליון שקל עבור 9 חודשי פעילות בלבד
עידן יוסף
קוצר בחצי משך הודעת הגעה של נכה לרכבת    לנכים המגיעים לתחנה ללא תיאום יינתן סיוע, אך לא התחייבות למקום שמור    כל הרכבות נגישות, אך לא כל התחנות
שולמית קיסרי
שר התחבורה החל בימים האחרונים ללכת בדרכי לפיד-בנט: תקשורת עם ההמונים בפייסבוק והכרזות הנשמעות כפעמי המשיח או לפחות כפעמי "הכחלון החדש". נשמח לכחלוניזם במשרד התחבורה...
יצחק אלהרר
נהגת הוולו שבתמונות נפגעה בינוני היום בירושלים כשרכבה נפגע מהרכבת הקלה
עידן יוסף
כך טוען משרד התחבורה בתשובתו לחברה להגנת הטבע, שהגישה בקשה לחופש המידע    החברה אינה מוותרת ועותרת לבית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il