X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביהמ"ש החליט לתת לאשה זכויות על מחצית הבית למרות שהבית לא רשום על שמה. השופט האמין לתובעת כי מחצית הבית הובטח לה כמתנה על סמך העובדה שבמשך שמונה עשרה שנים נהג הזוג בבית "מנהג בעלים":
▪  ▪  ▪
גירושין. [צילום: פלאש 90]

בפסק דין אשר ניתן בביהמ"ש לענייני משפחה ירושלים (כב' השופט איתי כץ) במסגרת תמש 21760/07 עלתה השאלה מה חלקה של אשה בבית בו התגוררה עם בן זוגה והבית אינו רשום על שמה.
רקע:
מדובר בזוג נשוי עם שלושה ילדים. האשה הגישה תביעת גירושין לבית הדין הרבני. במועד הנישואין נתנו הורי הבעל לזוג שלד של בית. הזוג השלים את בניית הבית מכספו ובנוסף החזיר הלוואות אותן לקחו הורי הבעל לבניית השלד. הזוג חי בבית הרשום על-שם הורי הבעל. האשה דורשת מחצית משווי הבית הרשום כאמור על שם הורי הבעל.
טענות האישה:
האשה תובעת כי הבית מגיעה לה בין היתר כי הובטח לה כבר במועד הנישואין. ועל סמך התחייבות זאת השקיעו כספים רבים לצורך השלמת בניית הבית וכיסוי הלוואות ההורים.
טענות הבעל והוריו:
הורי הבעל טוענים כי לא נתנו את הבית במתנה אלא כל זמן שהזוג חי יחד בשלום הם העמידו את הבית לרשותו אבל ללא כוונה לתת אותו במתנה. לטענתם. בכל מקרה, התנהגותה המחפירה של האשה כלפיהם לא מצדיקה מתן מתנה שוות ערך שכזאת.
ביהמ"ש פסק:
ביהמ"ש החליט לתת לאשה זכויות על מחצית הבית למרות שהבית לא רשום על שמה. השופט האמין לתובעת כי מחצית הבית הובטח לה כמתנה על סמך העובדה שבמשך שמונה עשרה שנים נהג הזוג בבית "מנהג בעלים": הוא השקיע כספים ושיפץ אותו לפי טעמו וצרכיו, ולאחר שהתגורר בו עשור השכיר אותו.
במקרה דנן אומנם אין הסכם כתוב שמעיד על ההתחייבות לתת את הבית במתנה אך העובדה שבני הזוג השכירו את הבית כאילו היה שלהם ונהנו מדמי השכירות משכנעת את ביהמ"ש שזאת הייתה כוונת ההורים, כאשר רק בפרוץ הסכסוך בין בני הזוג החליטו לדרוש עליו בעלות.
נדחתה גם טענת התובעים להתנהגות מחפירה של התובעת שמצדיקה ביטול ההתחייבות כלשהי מצידם, ובסיכומו של דבר הוחלט מחצית מהנכס שייך לאישה.
מפס"ד זה ניתן לראות כי עצם הרישום לא בהכרח קובע, ובעת הליך גירושין בין בני זוג יתכן והבעלים הרשום יצטרך לוותר על חלק רכושו לטובת בן זוגו האחר, ככל שלא קיים כל הסכם הקובע אחרת.

תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  06/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתי כץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דין אישה שגרה בבית שלא רשום על שמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לאריאל דרור
יוסי אבידור, עו"ד  |  8/05/13 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יאשיהו יוסף פינטו
צריך האדם לחדד ולחזק בנפשו, כשהוא בזמנים של צער ויגון בחייו, לאהוב את השם, לא לשאול שאלות על הקב"ה ולהיות בשמחה מרובה ובאהבה גדולה לבוראו
אפרים הלפרין
בימים שהפייסבוק מקדים את שיקול הדעת, וחזונם המתעתע של פוליטיקאים מוקרן על קירות טרם נבדק כלל עם גורמי המקצוע, ראוי להמשיך ביתר שאת את מדיניות העמימות הביטחונית וזאת על-מנת לעקר ולמנוע פטפטת, לשפר את סיכויי ההצלחה של המשימות ולהגן על חייהם של הלוחמים
אבנר יופי
השאלה היא האם ישראל תתאפק שלא להסלים את המצב בצפון ולא תגרר לפעילות אמריקנית בסוריה אינה ידועה. לצערי הולכת ונבנית אפשרות של הסלמה עם לבנון בסיוע אירן, ודאי באם נגרר לפעילות אמריקנית. האם ישראל תצליח להתאפק? קשה לדעת
ראובן לייב
מי שעתיד הדמוקרטיה הפרלמנטרית בארץ אכן עומד לנגד עיניו ייטיב להרהר בשנית בהשלכות השליליות לטווח ארוך שביוזמת החקיקה המטופשת שאותה מקדמים נתניהו, בנט ולפיד, המבקשים שלא לסמוך בשאלות גורליות על הכנסת, אלא להזדקק לשמיעת רצונו של העם שבחר בה
ד"ר רון בריימן
טוב תעשה עיריית תל אביב אם תגיה את שלטי הרחובות בעיר, כך שהנצחה לא תגרום בושה, אלא תביא כבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il