X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבוחרים שהלכו שבי אחר ההבטחות של יאיר לפיד והביאוהו אל פסגת הבמה הפוליטית, מתחילים להבין שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. מעמד הביניים שלפיד כה אוהב שוב יספוג את הבליסטראות הכלכליות
▪  ▪  ▪
לפיד. כאחרון הפוליטיקאים [צילום: פלאש 90]
מילים יפות לא מספיקות
אין צורך להיות כלכלן מדופלם כדי להבין שהמציאות הישראלית היא חומה בצורה מול כל מי שמבקש לבצע רפורמות כלכליות. מי שמבקש לשנות סדרי בראשית בכלכלה הישראלית חייב להרוס את החומה ולבנות תחתיה כלכלה יותר הוגנת, יותר מתחשבת, יותר אנושית. מילים יפות בפייסבוק לא יפילו חומות, לא בתחום הכלכלי וגם לא בתחומים אחרים

מהר מן הצפוי מתברר שכל אלה אשר הלכו כצאן אחר הבטחות הבחירות של לפיד והביאוהו אל פסגת הבמה הפוליטית, מתחילים להבין שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. כאשר העיוורון מוחלט, כאשר הרגש פועל במקום השכל הישר, קורה שבמקום לפידים מאירים את העתיד מקבלים בקושי נר, או נכון יותר (סליחה על הביטוי) חוקן. מעמד הביניים ישלם כפי שעשה זאת גם בעבר. הוא יאכל את הביצים הסרוחות שבושלו במשרד האוצר וגם יגורש מן העיר. אלא שההגינות מחייבת את כל אלה אשר סברו שלפיד הוא המשיח, לשתוק. לעת עתה, הם יצטרכו להסתפק רק בחמור לבן בלבד. המשיח לא בא!
אין צורך להיות כלכלן מדופלם כדי להבין שהמציאות הישראלית היא חומה בצורה מול כל מי שמבקש לבצע רפורמות כלכליות. מי שמבקש לשנות סדרי בראשית בכלכלה הישראלית חייב להרוס את החומה ולבנות תחתיה כלכלה יותר הוגנת, יותר מתחשבת, יותר אנושית. מילים יפות בפייסבוק לא יפילו חומות, לא בתחום הכלכלי וגם לא בתחומים אחרים. ועוד הערה לגבי הכלכלה והכלכלנים: מי שסבור שכלכלה היא מספרים ונוסחאות והשולטים בהם יודעים לתת תשובות מדויקות לבעיות, טועה ומטעה.
רק תעמולת בחירות טובה
לפיד היה זה שהעלה על נס את מעמד הביניים אשר נעשק במשך שנים רבות והוקרב על מזבח פוליטיקה רדודה ואיומים בלתי סבירים של הפוליטיקאים כדי לכסות את ישבניהם או להצדיק את מדיניותם. לפיד היה זה שאימץ את הקלישאה השחוקה לפיה שליש מבין אזרחי ישראל עובדים ומשלמים מיסים, שליש משרתים ושליש נושאים על כתפיהם את מדינת ישראל. הבעיה היא שזהו אותו השליש, קרי מעמד הביניים.
הזיהוי היה מדויק לחלוטין, תעמולת בחירות מצוינת, אלא שעתה לפיד הגיע אל מול אותה חומה גבוהה ביותר ודרכה לא יוכל לעבור. מתברר למר לפיד שגרעון של 40 מיליארד שקל מאיים על החברה הישראלית ואת הבור הזה חייבים לכסות מיד ולסתום עליו את הגולל. ומי יעשה זאת? ברור כשמש ביום בהיר: מעמד הביניים.
מעמד הביניים ישלם יותר
הגזירות הכלכליות המוצעות על-ידי מר לפיד יפגעו קשות במעמד הביניים. נכון שגם המעמדות המוחלשים ישלמו מחיר, אך את כל "האלמנט" יקבל מעמד הביניים. זה גם מאוד הגיוני: אם רוצים להגדיל את מס הכנסה, הרי מי שישלם הרבה יותר וגם ירגיש זאת יהיה מעמד הביניים. אם מעלים את מס הבריאות שהוא מס פרוגרסיבי, מובן מאליו שמי שישלם הרבה יותר יהיה מעמד הביניים, כי הרי מי שלא עובד או מי שהכנסתו נמוכה ממילא ישלם, אם בכלל, מעט מאוד.
רבים הנמנים עם מעמד הביניים הם אלה אשר רוכשים מכוניות המוגדרות יוקרתיות. המס שיושת על אלה לא ייטיב עמם. אם למי מבין אלה המוגדרים כמעמד הביניים יש עוד דירה או שתיים להשכרה, הלום יופל על ראשם והכנסתם תקטן. מחירי הדיור לא יקטנו גם הם אלא יעלו.
שר אוצר מוג לב
כל חבריו של לפיד המזוהים עם המחאה החברתית יבינו שמושיעם הצליח להערים עליהם וכיסם שוב ייפגע. בקיצור, מעמד הביניים שלפיד כה אוהב אותו שוב יספוג את הבליסטראות הכלכליות. בו בזמן, אותו מעמד-נפגע ימשיך לשרת כי נושא השוויון בנטל הוא מנטרה פוליטית יפה אך יישומה לא יצליח. וכך ימשיך מעמד הביניים לבכות ולשאת על שכמו, כמו חמור, את נטל החברה, ואילו המשיח במשרד האוצר יצחק כל הדרך מירושלים המאוחדת אל רמת החייל בתל אביב.
לפיד הוא גם לוחם זירות ללא חת. הבעיה היא שכשר אוצר הוא מתגלה כמוג לב יותר מכל שפן מצוי. במקום להילחם להפלת החומות שהוא זיהה אותן לפני הבחירות, הוא חוזר, כאחרון הפוליטיקאים, להילחם במי שהביאוהו לשלטון. מגיע לכם!

תאריך:  09/05/2013   |   עודכן:  09/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עידן יוסף
שר האוצר התייצב להשיב לשאלות העיתונאים    הערב נחתמת עסקת חבילה במשק במסגרתה לא יוטלו מיסים על קרנות ההשתלמות של העובדים, לא יהיה קיצוץ בדמי ההבראה המשולמים לעובדים, השיפור בתנאי עבודתם של עובדי הקבלן במגזר הציבורי יוסדר בחקיקה, ויוגדלו ההפקדות לפנסיה בעבור עובדי המגזר הציבורי
עופר וולפסון
דורש ממשרד האוצר למתן את קיצוצי התקציב של מענקי האיזון, שכרגע מסתכמים ב-400 מלש"ח, אחרת ישבית את הרשויות מיום ב' הקרוב    עוד מציעים במשרד האוצר לקצץ 100 מלש"ח בתקציב משרד הפנים
אלעזר לוין
תוקף בחריפות את החלטת האוצר לבטל מענק של 60,000 שקל לצעירים שירכשו דירות בחריש ובערים אחרות    "הממשלה הבטיחה לעזור לצעירים, אך עושה ההפך, ועלולה להביא לירידתם מן הארץ"    יזמים: נילחם נגד ביטול המענק
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי הוא מעניק גיבוי לשר האוצר בשורת הגזירות הכלכליות שהציג    "נושא אחד, תקציב הביטחון, נשאר פתוח וצריך להיפתר"
עידן יוסף
הלילה (ג') בחצות יעלה המס המוטל על סיגריות, טבק לסיגריות, סיגרים וסיגרלות    תוספת המס הצפויה מהעלאת מס הקנייה היא כ-800 מיליון שקלים לשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il