X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חובה על הרגולטור לגלות יותר נוקשות כלפי בעלי שליטה המבקשים לבצע תספורות אג"ח. הסיכון לא מאפשר לו אחרת. כך קובע ד"ר אופיר ברנע, דקאן הסטודנטים במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן
▪  ▪  ▪
ד"ר אופיר ברנע. מידת תום הלב [צילום: חובב לויטס]

מי שחשב ששמע כבר פוליטיקאים, אנשי אקדמיה או מוסדיים מתבטאים בתקיפות בנוגע להסדרי החוב בשוק האג"ח הקונצרני בישראל, כנראה שעדיין לא שמע את ד"ר אופיר ברנע.
בנחרצות ובלי היסוס, הוא דורש מהרגולטור שלושה דברים:
ראשית – להבהיר לבעלי השליטה בחברות ציבוריות כי בקשות להסדרי חוב יחייבו בדיקות מעמיקות, עד בדיקת תום לב בפעולותיהם.
שנית – להגביל את פעולותיהם של בעלי שליטה המעורבים בהסדרי חוב גם בחברות ציבוריות אחרות בשליטתם ובכלל זה בהנפקות חדשות של אג"ח, ומשיכת דיבידנדים.
שלישית – למנוע מחברות לגייס באמצעות אגרות חוב סכומים הגבוהים משמעותית מההון העצמי שלהן.
ומי זה הרגולטור? הכוונה בעיקר לרשות ניירות ערך, אבל גם להנהלת הבורסה, לאגף שוק ההון באוצר, ולחברי כנסת המכהנים בוועדת המשנה לענייני שוק ההון.
את ד"ר אופיר ברנע פגשתי לראשונה לפני עשרים שנים בלימודי התואר השני לכלכלה באוניברסיטת תל אביב. קבוצה קטנה של צעירים מוכשרים, חדורי אידיאלים ועקרונות שחלמו על קריירה אקדמית. כן. כן. כמו בשיר של אריאל זילבר, גם לי היו פעם עקרונות. אבל מאז חלפו מים רבים בשוק ההון. אני נשרתי באמצע הדרך בין אקונומטריקה למתקדמים לתורת המשחקים לגאונים, והפכתי לרואה חשבון אולטרה קונפורמיסט. ידידי, לעומת זאת, פיתח קריירה אקדמית מרשימה במהלכה הוא מסתמן כסמן הימני או אולי בעצם השמאלי במאבק לשמירת טוהר המידות בשוק הון. מעין נביא זעם היוצא כנגד בעלי שליטה שגייסו סכומי עתק מהציבור באמצעות הנפקת אגרות חוב ובבוא יומם להחזיר את כספי הציבור, הם בוחרים לבצע "תספורת".

המציאות המפחידה

"ראה", אומר ד"ר ברנע, "נכון להיום נסחרות בשוק ההון אגרות חוב קונצרניות בהיקף של מאות מיליארדים, רובן הונפקו לפני שנת 2008.
"השאלה שהציבור צריך לשאול את עצמו היא האם מאות המיליארדים האלו ייפרעו בשנים הקרובות בהתאם למתוכנן או יגלשו גם הם להסדרים שבסופם הגופים המוסדיים, או מדויק יותר - החסכונות ארוכי הטווח של הציבור, יישארו עם ניירות חסרי ערך.
"ולא מדובר כאן בשאלה היפותטית, היות שכבר כיום, נסחרות בבורסה חברות רבות ברמות סיכון גבוהות, חברות בעלות יתרות אג"ח בסכום הגבוה פי עשרה ויותר מההון העצמי שלהן וחברות שהאגרות שלהן נסחרות בתשואה דו-ספרתית כבר תקופה ארוכה".
"ואתה כועס?", אני שואל.
"בהחלט כועס", הוא עונה. "כל יום, אבל כל יום, אפשר לראות דיווח חדש במגנ"א (מערכת הדיווח של החברות הציבוריות) על כינוס אסיפת אג"ח בחברה חדשה. פעם זו חברה המבקשת להגיע להסכמה על הסדר חוב, במסגרתו ימחקו לה המוסדיים חוב תמורת קבלת מניות שלרוב אינן שוות מאום, ופעם זו חברה המבקשת לדחות את תשלום הריבית, ופעם זו חברה המבקשת להכניס שינויים בהסדר האג"ח. ועשרות הודעות של הנאמן, והודעות על נקיטת הליכים והרחבת סמכויות, ופנייה לבית המשפט, ועיון חוזר והורדת דירוג והפרת הסכם. ובכלל אפשר לומר שאם תעשה חיפוש בגוגל תחת המילים 'כינוס אסיפת אג"ח', תקבל יותר תוצאות מאשר תחת המילים 'אלוהים אדירים'".
"איך הגענו עד הלום?", אני שואל.
לדעתו של ד"ר ברנע הגענו לכך, מפני שבשוק הישראלי השתרשה נורמה בקרב בעלי השליטה, לפיה אגרת חוב היא סוג של מתנה. בעל שליטה מגייס כספים ומניח שבמידה שהחברה בשליטתו תקרוס פיננסית, אז הוא פשוט יודיע לבעלי האג"ח כי אין באפשרותו לעמוד בהתחייבויותיו, ולכן הם יידרשו לתספורת או המרה למניות שערכן אפסי, ובכך ייפטר מהצרה. בחלק מהמקרים הדבר נעשה לאחר שבעל השליטה משך כספים רבים מחשבון הבנק של החברה, אם באמצעות שכר, דמי ניהול ואפילו דיבידנד.
"ולמה לדעתך חברות אלו חומקות מתחת לרדאר התקשורתי?", אני ממשיך.
"כאן התשובה לא החלטית", רומז ד"ר ברנע, "אולם ייתכן שהדבר נובע מכך שהתקשורת אוהבת להתמקד בעיקר במקרים בהם מעורבים טייקונים שהם סוג של סלבריטאים, או כאלו שחייבים מיליארדים, ומתעלמת מכך שבצד להם, קיימים עשרות בעלי שליטה בחברות ציבוריות שהנפיקו אג"ח בסכומים יותר נמוכים, של עשרות מיליונים של שקלים בלבד ואינם מצליחים לפרוע אותם. ומילא לפרוע, הם אינם מצליחים לשלם אפילו את הריבית".

חוק התספורת

שאלות ללא מענה
"האם מתקבל על הדעת שבעל שליטה יבצע 'תספורת' בחברה בשליטתו, ובו בזמן יקבל דיבידנד שמן מחברה ציבורית אחרת בשליטתו, ואם כן, האם ייתכן שהדיבידנד לא ישמש לכיסוי חובותיו? אף אחת מהשאלות האלו, לא קיבלה תשובה ממשית בחוק התספורת"

"אבל מה עם חוק התספורת?", אני מקשה, "האין בו בשורה?"
"חוק התספורת, שנכנס לתוקפו לפני מספר חודשים, לא מהווה בשורה חיובית מבחינתי. נהפוך הוא, מעצם היותו נותן לגיטימציה למושג תספורת, הוא מהווה מבחינתי בשורה שלילית", הוא עונה.
"למה?" אני תוהה בקול רם, ואפילו רם מאוד. "הרי החוק מחייב בין היתר מינוי של מפקח במטרה לוודא שהגופים המוסדיים המנהלים את חסכונות הפנסיה של הציבור אינם מסכימים להסדרי חוב הפוגעים באינטרס של החוסכים. מפקח שבמידת הצורך יחייב את בעלי האגרות להפעיל את סמכויותיהם ולאפשר להם לפעול אפילו פירוק חברה שלא עומדת בהחזר חובות אג"ח".
אבל ד"ר ברנע לא מתרשם. לדעתו, החיסרון העיקרי בחוק התספורת, וזאת למרות הכוונות הטובות מצד המחוקקים, הוא שבעצם הוא נותן לגיטימציה למילה תספורת, והופך את המושג "תספורת" ממושג מוקצה למושג מקובל.
"הבט", הוא ממשיך, "הבה נניח שפלוני אלמוני הוא בעל שליטה או חלק מקבוצת שליטה בחברה ציבורית אחת, שקרסה פיננסית והשאירה את בעלי האגרות מופסדים ומאוכזבים. האם קיים חוק שימנע ממנו להנפיק אגרות חוב באמצעות חברה אחרת, בשליטתו? האם היותו בעל שליטה בחברה ציבורית אחרת לא צריכה להוות שיקול בעת שחברה זו תבקש לגייס אג"ח? האם מתקבל על הדעת שבעל שליטה יבצע 'תספורת' בחברה בשליטתו, ובו בזמן יקבל דיבידנד שמן מחברה ציבורית אחרת בשליטתו, ואם כן, האם ייתכן שהדיבידנד לא ישמש לכיסוי חובותיו? אף אחת מהשאלות האלו, לא קיבלה תשובה ממשית בחוק התספורת".

פעולות הרגולטור

כאן הכתבה הייתה אמורה להסתיים. כי בכל זאת עברנו אלף מילים. אבל אני לא שקט, ולכן אני יוצא להגן על כבודו של הרגולטור, באשר הוא.
"תראה", אני אומר לד"ר ברנע, "בשנים האחרונות מקדיש הרגולטור מאמצים רבים כדי למנוע מקרים בהם חברות תקרוסנה כלכלית וישאירו את מחזיקי האג"ח מאוכזבים ובוכים על מר גורלם. ועדת חודק, חוק ייעול הליכי האכיפה ברשות ניירות ערך (תיקוני חקיקה), 2011, תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) 2012, תקנות ניירות ערך דוחות כספיים שנתיים משנת 2010, ועוד עשרות אם לא מאות תקנות, ניירות עמדה, הבהרות ודרישות שמוחלות על החברות הציבוריות מבוקר עד ערב. זהו. ואני שואל אותך כמו בשיר המפורסם של להקת הגבעתרון: מה עוד תבקשי מאתנו מכורה ואין ואין עדיין".
אבל ד"ר ברנע לא מתרשם. "הבעיה המרכזית בתקנות שהזכרת, וסחתיין על הזיכרון הצילומי שלך, היא שהן אינן נותנות דגש מספיק להקטנת הסיכון טרם הנפקת האג"ח, אלא משמשות בעיקר ככלי בקרה למניעת קריסתו. לדוגמה: בשוק האג"ח הקונצרני, הון עצמי לא מהווה את השיקול העיקרי במתן האשראי וזאת בניגוד למקובל בענף הבנקאות. בהתאם להנחיות הבורסה והרשות לני"ע, חברה בדירוג (-A) ומעלה יכולה להנפיק אג"ח בהיקף 200 מיליון שקל מבלי להציג הון עצמי, וחברות בדירוג נמוך יותר או בלי דירוג בכלל יכולות גם הן לגייס אג"ח בסכומים גבוהים בהון עצמי מינימלי. האם אתה מכיר בנק או מוסד פיננסי אשר היה מעמיד אשראי של 200 מיליון שקל לחברה, ללא הון עצמי וללא בטחונות?".
"ולא רק זאת", ממשיך ד"ר ברנע, "בשנים האחרונות מסתמנת בעיה באופן הצגת הנתונים בתשקיפים. בתכנון מיועד התשקיף לתת למשקיע את כל המידע הדרוש אודות החברה המנפיקה, ומטרת גיוס ההון. בפועל לא כך. לדעת רבים אי-אפשר למצוא בתשקיפים שפורסמו בשנים האחרונות מידע האמור לספק כלי עזר למשקיע, אלא בעיקר דברי הלל לחברה ולבעליה. ואם זה לא מספיק, הרשות מאפשרת לגייס כספים על סמך 'תשקיף מדף' התקפים לשנתיים מיום פרסומם. במילים אחרות, הגיוס יכול להתבצע על סמך אינפורמציה לא רלוונטית בעולם דינמי ורווי תהפוכות. וגם כאן אף אחת מהחשיפות האלו לא קיבלה תשובה ממשית באף אחד מהחוקים, תקנות, הוראות שעה או הנחיות אד הוק שאתה מדקלם וחופר לי איתן בראש כבר שעתיים בלי הפסקה".

חוסר תום לב

"אז מה אתה מציע?", אני שואל.
"אני מדבר על משהו אחר", הוא עונה, "אני רוצה שהרשות תבדוק את מידת תום הלב בפעולות בעלי שליטה שמבקשים להגיע לכדי הסדרי חוב".
כאן אני עוצר, כי לרגע נדמה לי שלא שמעתי טוב את דבריו. "סליחה, אמרת תום לב?" אני נחנק.
"שמעת טוב", הוא משיב, "אם חברה הגיעה לחדלות פירעון ואינה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה, יש לבדוק את התהליך שגרר אותה למצב זה, ולשאול האם הכספים אשר ייעודם היה פעילותה העסקית של החברה, אכן מצאו שימוש למטרה זו?"
"ואיך הגעת לתובנה הזו?", אני שואל.
לד"ר ברנע תשובה ברורה. לדעתו, מבט אל החברות שהגיעו להסדרי חוב בשנים האחרונות ילמד אותנו, שבמקרים רבים שימשו כספי האג"ח לתשלומי משכורות עתק, תשלום דיבידנדים, או השקעות כושלות אשר לא תאמו את מטרות החברה ואינן עולות בקנה אחד עם מטרת גיוס הכספים, עליהם הצהירה החברה בתשקיף.
"אני רואה שאתה קצת המום", אומר לי אופיר, "אבל דע לך, זוהי הדרך היחידה להיאבק בתופעה, כי אם לא, אז הדרך לתספורת הבאה כבר רשומה בדפי שוק ההון".

תאריך:  17/05/2013   |   עודכן:  17/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפשר לעצור את הבלתי נמנע בשוק האג"ח
תגובות  [ 80 ] מוצגות  [ 80 ]  כתוב תגובה 
1
כך ואף יותר
לונה  |  19/05/13 01:41
 
- לונה-הנושא נמצא בראש סדר היום  ל"ת
חובב  |  19/05/13 09:23
2
כל הכבוד!!
רומי  |  19/05/13 06:25
 
- אתה מתכוון אליי או אליו ? (:  ל"ת
חובב  |  19/05/13 09:35
3
השאלה למה לא פתחת את הפה לפני
יולו  |  19/05/13 08:09
 
- כתב על זה ודיבר על זה
סטלה  |  19/05/13 09:28
 
- אופיר כבר שנים מתריע בנושא(: ל"ת
חובב  |  19/05/13 09:30
 
- בטח לא פעם ראשונה
לאונרדו.  |  21/05/13 20:56
 
- יולו
אופיר ברנע  |  22/05/13 15:32
4
במילים אחרות-חגגו על הכסף שלנו
ג'וש  |  19/05/13 12:05
 
- לדעתי אתה קצת נסחף. אבל.... ל"ת
חובב  |  19/05/13 13:44
5
מעניין ומקיף ל"ת
יעקביניו  |  19/05/13 12:21
 
- הקדריט לד"ר ברנע ל"ת
חובב  |  19/05/13 13:53
6
כל מילה בסלע ל"ת
מילים כדורבנות  |  19/05/13 12:55
 
- הקרדיט לד"ר אופיר ברנע (: ל"ת
חובב  |  19/05/13 14:03
7
סוף סוף הגענו לשאלה הנכונה
מיקה  |  19/05/13 13:19
 
- הרבה שואלים. הרבה מאוד(: ל"ת
חובב  |  19/05/13 14:09
8
מסכים עם כל מילה
מעבר לים  |  19/05/13 14:09
 
- יש מעבר לים מקום גם בשבילנו ? ל"ת
חובב  |  19/05/13 16:17
 
- חובב.שמור כרטיס גם בשבילי ל"ת
רואה חשבון  |  20/05/13 18:54
9
הידד
מוטי לוין  |  19/05/13 15:12
 
- שלא יאכזב אותך כמו שלפיד אכזב ל"ת
חובב  |  19/05/13 16:29
10
רק נס יציל את האג"ח. ל"ת
תמיר  |  19/05/13 15:34
 
- אתה מתכוון לשלמה נס ? (:  ל"ת
חובב  |  19/05/13 16:34
 
- הוא מתכוון לנס לוחות הברית (: ל"ת
רואה חשבון  |  20/05/13 18:59
11
צודק
בועז אורגד  |  19/05/13 17:37
 
- הקרדיט לד"ר ברנע ל"ת
חובב  |  19/05/13 17:55
12
,DUCV
עדי כלפון  |  19/05/13 17:43
 
- תודה על הפרגון (: ל"ת
חובב  |  19/05/13 18:01
13
Good Article
Ronen001  |  19/05/13 22:33
 
- בזכות ד"ר ברנע כמובן (: ל"ת
חובב  |  20/05/13 09:16
 
- זכות גדולה ל"ת
מורן..  |  21/05/13 19:47
14
האם מישהו באמת מוטרד??
מואיז הקטן  |  20/05/13 08:10
 
- ישנה התעוררות בנושא (: ל"ת
חובב  |  20/05/13 09:21
15
תום לב? בחינה של הדברים בדיעבד
שמואל ש.  |  20/05/13 10:50
 
- לא בעיתי לבדוק תם לב
דב ברמן  |  20/05/13 11:29
 
- אני מסכים שזו בדיקה מורכבת ל"ת
חובב  |  20/05/13 13:51
 
- בהחלט נושא ראוי לבחינה ל"ת
רואה חשבון  |  20/05/13 19:05
16
הדוקטור צודק אבל החולה מת
יוסי יסעור  |  20/05/13 13:44
 
- הצעתך לבנקים
כלכלן  |  20/05/13 15:28
 
- החולה אולי מת
כלכלן  |  20/05/13 15:31
 
- אני מסכים אתך ל"ת
רואה חשבון  |  20/05/13 19:15
 
- תודה על התגובה המלומדת ל"ת
חובב  |  20/05/13 20:13
 
- פרופסור יסעור.תודה על התובנה ל"ת
חובב  |  20/05/13 20:06
 
- ....
אופיר ברנע  |  22/05/13 16:02
17
תום לב
Ady  |  20/05/13 15:09
 
- בוודאי שקשור
מירי בכור  |  20/05/13 16:27
 
- יש מן הצדק בדברייך ל"ת
חובב  |  20/05/13 20:37
18
Cross default
חיים כהן  |  20/05/13 22:17
 
- חיים כהן - השכלנו רבות מתגובתך ל"ת
חובב  |  21/05/13 12:26
 
- .....
אופיר ברנע  |  22/05/13 18:43
19
Cross default
חיים כהן  |  20/05/13 22:17
20
תוספת לתגובה 18
חיים כהן  |  20/05/13 22:32
 
- בהחלט נדון בנושא ל"ת
חובב  |  21/05/13 12:31
21
כתבה מעניינת מאוד! ל"ת
איה שטיינר  |  21/05/13 10:53
 
- הקרדיט למרואיין ל"ת
חובב  |  21/05/13 12:12
22
הפתרון נעוץ בהחמרת הענישה
אריה ט  |  21/05/13 18:07
 
- אתה אפילו יותר לוחמני מאופיר(: ל"ת
חובב  |  21/05/13 23:07
23
מענין ומדוייק
רוחמה כ  |  21/05/13 18:14
 
- תודה על המחמאה (: ל"ת
חובב  |  21/05/13 23:20
24
כל הכבוד ד״ר, אהבתי את הגישה ל"ת
ברנרד  |  21/05/13 19:56
 
- תודה (: ל"ת
חובב  |  22/05/13 09:25
25
לד״ר יש בואבוס ל"ת
נירה לוין  |  21/05/13 19:57
 
- מה יש לו ? לא הבנתי ל"ת
חובב  |  21/05/13 23:55
 
- ביצים ביצים ל"ת
יוכי.   |  24/05/13 12:26
26
חזק ביותר- טיפול נכון בשערוריה
דורקה  |  21/05/13 20:40
 
- כן, אבל אסור להיסחף להכללות ל"ת
חובב  |  22/05/13 09:33
27
תודה דוקטור ל"ת
קלינטון  |  21/05/13 21:32
 
- בהחלט אדם מרשים ל"ת
חובב  |  22/05/13 18:18
28
יש אחראים נוספים לאירועים
בשם פרופ מאיר חת  |  21/05/13 22:47
 
- ...
אופיר ברנע  |  22/05/13 16:36
29
אהבתי כל מילה ל"ת
מורן ש  |  22/05/13 17:08
 
- הפרחים לאופיר (: ל"ת
חובב  |  22/05/13 18:23
30
תודה דוק- אתה לא פראייר😊😊 ל"ת
תרצה.  |  24/05/13 10:32
 
- ומה איתנו? אנחנו כן פרייארים(: ל"ת
חובב  |  30/05/13 21:25
31
נכון מאוד, חייבים להפסיק
בגין  |  24/05/13 22:17
32
דוקטור, מה שעתך על הועדה החדשה ל"ת
דימנה   |  26/05/13 11:51
33
ד"ר אופיר ברנע צודק!!!
דוב W  |  28/05/13 10:23
34
כרגיל מרתק
אריה טל  |  29/05/13 14:11
35
כל הכבוד לברנע וכמובן למראיין  ל"ת
ישר כוח חובב  |  5/06/13 12:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המהנדס דוד נמרודי הפך בצנעה לאחד המובילים בבנייה חוזית    בונה גם את בית החולים לשעת חירום באשקלון, מוזיאון טבע, שני בתי ספר חדישים ומרכז ספורט גדול    התחום החדש: תמ"א 38
טובה ספרא
סוריה - המקום שבו ייקבע עתידו של המזרח התיכון    הגשם השבוע - האם היה זה המלקוש?    התקופה אינטנסיבית וסוערת מאוד ומשפיעה על כולם בכל המישורים    תחזית אסטרולוגית שבועית: 24.5.13-17.5.13
אריה אבנרי
הצפצוף הממושך על דעת הקהל מצד בני הזוג נתניהו נמשך בהזמנת מטוסים לטיסות יקרות לחו"ל, בהתקנת חדרי מיטות במטוסים, באירוח בסוויטות יקרות ובהוצאות מוגזמות של הפמליה המלכותית בעת שהותה בחו"ל ע"ח הקופה הציבורית המדולדלת. במוקדם יותר מאשר במאוחר יסווג נתניהו כראש ממשלה מושחת הלכה למעשה ועלול הוא לסכן את כיסאו
יואב יצחק
שמעון שיפר, מבכירי ידיעות אחרונות, מנסה להלך אימים על עיתונאים כדי שייזהרו מחשיפת מעשיו של גדעון סער    כפי שחשפנו כאן, בין השניים התקיימו קשרי שוחד    העיתונאי רועי צ'יקי ארד (הארץ) מציג את איומיו של שיפר
שוש מיימון, לוס אנג'לס
שייקה לוי וגברי בנאי קבלו בלוס אנג'לס את פרס פניגשטיין, והרבה אהבה וכבוד מבית משפחת שלומוב ועד מסיבת נעילה בתיאטרון 'סבאן', עם 'גבעת חלפון' הבלתי נלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il