X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמרו קובע שטרנהל את העמדה הקטגורית הבאה: "שמאל" אינו רק קטגוריה פוליטית, אלא קודם כל קטגוריה מוסרית, ומוסר אינו ניתן לחלוקה". מהי מהותו של המוסר שאינו ניתן לחלוקה, האם שהוא שייך רק לשטרנהל ולאוחזים בדעותיו?
▪  ▪  ▪
זאב שטרנהל. מוטה בהתאם לאידיאולוגיה שבה הוא אוחז [צילום: פלאש 90]

תשובה למאמרו של פרופ' שאב שטרנהל "ימין אחד", הארץ מיום 24.5.13: הפרופ' למדע המדינה זאב שטרנהל התפרסם בעקבות מחקריו בנושא הפשיזם. אידיאולוגית הוא שייך למחנה תנועת העבודה, ובעת המהפך של 1977 היה ממקימי" חוג 77" האקדמי של אנשי תנועת העבודה. שטרנהל הוא דוגמה מובהקת לאינטלקטואל שמאמריו הפובליציסטים מוטים בהתאם לאידיאולוגיה האישית שלו.
במאמרו הוא מציב את המשוואה שהימין הוא אחד "ושאין יצור ששמו "ימין מדיני ושמאל חברתי", את השור יש לאחוז בקרניו כי הימין הוא אחד וגם השמאל הוא אחד, ומי שמסרב להגדיר את עצמו בשמאל ולארגן את כל העובדים הן נגד עוני וניצול הן נגד הכיבוש - סופו לגמור בימין". כאן ניתן לעלות את התמיהה הבאה: אם ההסתדרות עצמה משתמשת בעובדי קבלן מה זה אומר על האידיאולוגיה שלה? מה זה אומר על יכולת שטרנהל לעמוד על המציאות הכלכלית בישראל?
בהמשך קובע שטרנהל את העמדה הקטגורית הבאה: "שמאל" אינו רק קטגוריה פוליטית, אלא קודם כל קטגוריה מוסרית, ומוסר אינו ניתן לחלוקה". זה מעניין שאת המשפט הזה כותב חוקר שפרסם ספר בו הוכיח שתפיסת הלאום של הישוב העברי קדמה לתפיסת השוויון האוניברסאלית ביחס לכלל האוכלוסיה. מעבר לכך, מהי מהותו של המוסר שאינו ניתן לחלוקה, האם שהוא שייך רק לשטרנהל ולאוחזים בדעותיו?
פוליטית הוא מסביר ש"גם הזכות האוניברסלית לחירות ולשוויון אינה ניתנת לחלוקה: ישראלים אינם יכולים לדרוש צדק לעצמם ושלול אותו מאחרים. מדינה פלשתינית תקום על אותו בסיס שעליו קיימת מדינת ישראל: הזכות לחירות ולשלטון עצמי". זוהי פסקה מיתולוגית בעליל. ראשית לגבי המילה "ישראלים". מיהם הישראלים ומהי מהותם? הרי בישראל אין לאום ישראלי והאזרחות הישראלית אינה מקנה בפועל אותם זכויות לכל בעליה. שנית, על איזה בסיס חירות קמה מדינת ישראל. האם על בסיס חירות שלילת האפשרות לנישואין אזרחיים? האם על בסיס שלילת הקניין הקרקעי, שהרי מנהל מקרקעי ישראל מנהל האדמות (93%) לפי חוקי קק"ל שהיא בכלל מוסד אכסטריטוריאלי!.
שלישית - שלטון עצמי. מי כלול בשלטון העצמי? כל תושבי הטריטוריה באופן שווה? אולי גם מי שאינם אזרחיים אבל מעצם היותם יהודים יכולים לקבל אזרחות ישראלית באופן מיידי? האם שמע שטרנהל על חוק השבות וחוק האזרחות? האם הם עולים בקנה אחד עם שלטון עצמי?האם הם עולים בקנה אחד עם לאום טריטוריאלי ועם רפובליקה, שישראל מעולם לא ראתה עצמה ככזו?
מכאן ניתן להסיק שדעות פרופ' שטרנהל, פרופסור למדע המדינה, מוטות בהתאם לאידיאולוגיה בה הוא אוחז.

הכותב הוא פובליציסט ומוסמך ללימודי דמוקרטיה בין תחומיים באו"פ.
תאריך:  26/05/2013   |   עודכן:  26/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב שטרנהל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטעיות אידיאולוגיות של זאב שטרנהל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שטרנהאל והמוסר?
יורם שפכטלע  |  26/05/13 11:14
2
מןסר של שמואל הוא בגידה בדידה
זקן  |  26/05/13 11:22
3
שטרנהייל שקרא לצה"ל "נאצים" ל"ת
זה מגדיר הכל עליו  |  26/05/13 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמן פביאן
סוריה ורוסיה מאיימות לשנות את כללי המשחק
מרטין שרמן
מבוגרים, כמו גם ילדים, מעדיפים להתכחש לקיומה של מציאות מרה ולשמר את האשליה של שליטה, גם כאשר אפשרות כזו אינה קיימת    בדומה, אנשים הנתונים במצור מתמשך נוטים להכחיש את חומרת האיום המופנה כלפיהם, להאשים את עצמם, או אחרים מבני קהילתם, בסכנה או השנאה של אויביהם כלפיהם, ומשלים את עצמם בדבר העדר כוונות הזדון של אויביהם
סימון אזולאי
לשר האוצר יאיר לפיד אצה הדרך בגיוס החרדים. צריך ורצוי לגייס כל אזרח במדינת ישראל ליטול חלק בשמירה על גבולות המדינה, אין כלל וכלל מחלוקת בעניין ובלבד שהדברים ייעשו על-פי משקל העניין ולא מתוך שנאה ולאחר
נורית גרינגר
הרנסנס בירושלים הוא במלואו וזה צריך לגרום לכל יהודי וישראלי להיות גאה. ואולי יום אחד תהפוך ירושלים להיות כל כך שובת לב שאומות העולם סוף סוף יכירו בכך שהיא היתה, היא עדיין ותמיד תהייה בירת הנצח של העם היהודי
עו"ד גלית קרנר
על-אף שהחקיקה והפסיקה מנסות למצוא פתרון לתופעה של "שתיקת הרופאים", אין לשכוח כי לעיתים מינוי מומחה מטעם בית המשפט, אינו הפתרון הטוב ביותר עבור הנפגע, בשל החשש כי המומחה אינו באמת יהיה נטרלי, ויתקשה או לא ירצה להתעמת עם הקולגות שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il