X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתחבורה (כמו בכל דבר אחר), יש קבעון של קונספציות כדי לצאת מקונספציה כלשהי ולעבור לשלב המעש, אני מציע דבר מאוד טריביאלי: לבצע פיילוט ניסוי באחת הערים הקטנות ולראות מה קורה עם כל הכבוד בלי לפגוע במומחים שיודעים הכל, אבל כל דבר יש לבסס על מחקר אופרטיבי
▪  ▪  ▪
לקט קונספציות שגויות בתחום התחבורה [צילום: מן הטלוויזיה]

ירוק מהבהב
בחלק מן הרמזורים העירוניים, הירוק מהבהב לפני שנפרדים ממנו בצער, ובחלקם קופץ לכתום באופן פתאומי ללא התראה מוקדמת. מדוע? ככל הנראה גדולי התחבורה סבורים, שאם נדע מראש מתי יהיה אדום, ננסה "לגנוב" את הרמזור, ואם לא נדע, אז ניסע נורא לאט.
יש עם ההיגיון השגוי הזה כמה וכמה בעיות. ראשית, הקונספציה המטופשת הזו נמצאת רק בראשי הוגיה. במציאות, מי שנוהג זהיר נוהג זהיר, ומי שלא לא! ללא קשר להבהוב.
שנית, מדוע חלק מהרמזורים העירוניים כן מהבהב? בחלק מהרמזורים בתוך העיר הירוק מהבהב וחלק לא, ללא קשר למהירות המותרת, לתנאי הכביש או לכל היגיון אחר הנראה לעין בלתי מזויינת. אם המומחים מתירים לחלק מהרמזורים העירוניים להבהב, אין הוכחה טובה מכך שזה אפשרי.
התוצאה של קונספציה אוילית זו: פעמים רבות (מדי) נהגים נדהמים נאלצים לבחור תוך שלוש שניות אחת מהתענוגות הבאות: או לתת בלימה חזקה ולהסתכן בתאונה מאחור, או לעצור באמצע הצומת, או לעבור באדום. זה קורה גם במשפחות הכי טובות, כי בכביש יש מצבים רבים ומגוונים, כך שלפעמים גם נהגים זהירים, סימפטים ומלאי כוונות טובות, נתקלים בצרה צרורה מיותרת זו.
הדבר בעייתי במיוחד לרכבים גדולים. לפעמים אוטובוס חוסם את מעבר החצייה והולכי רגל נזעמים מקללים את הנהג המסכן, שלא נותר אלא להתנצל ולהפנותם לגדולי התחבורה שהחליטו שהפתעות בכביש זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. למשאית קשה לבלום במקום ב-40 קמ"ש, שלא לדבר על 50.
אם גדולי התחבורה חושבים שלהפתיע את הנהגים זה רעיון כל-כך מוצלח, אפשר לוותר גם על הכתום, להקפיץ פתאום שוטר לכביש, או פשוט להחליף את כל התמרורים בתמרור חדש בצורת סימן שאלה: "תנחש מה עומד לקרות"... צריך לשפר את האכיפה, לא להפתיע נהגים מסכנים.
לסיכום: בכל הרמזורים הירוק צריך להבהב! ואת הקונספציות המטופשות והמסוכנות יש להשליך לפח האשפה. נא לא להפתיע נהגים, ספקו את כל האינפורמציה, אין לכם מה להסתיר, אז אל. תודה.

שני שמאלנים

בעשורים האחרונים השתלטה על כבישי ארצנו תופעה לפיה בעת ובעונה אחת מקבלים ירוק שני כיוונים נגדיים הפונים שמאלה. זה התחיל בטפטוף ומשום מה התלהבו מזה. לקונספציה מטופשת זו חסרונות בלבד, האם יש גם יתרון? אודה ואבוש טרם הצלחתי במוחי הדל לנחש. להלן רשימת החסרונות:
  • שני סמיטריילרים לא יכולים להסתובב ביחד זה מול זה, לפעמים גם לא שני אוטובוסים;
  • הולך רגל מנוסה שמרשה לעצמו להתבונן היטב על הצומת ולחצות באדום יופתע להידרס מכיוון בלתי צפוי. על קברו יגידו מומחי התחבורה: "הוא אשם". אם יש להם את מי להאשים הם מכוסים;
  • כשנהגים נדחפים או טועים ונאלצים לשנות נתיב ברגע האחרון, הם חוסמים את התנועה כולה. זה קורה לא מעט. אפשרות של זרימה ישר ושמאלה ביחד הופכת להיות נדירה. למה לא לתת לתנועה לזרום באופן טבעי ופשוט? כי כך גדולי התחבורה אוהבים;
  • הכי חשוב זה כמובן התאונות. אני אישית הייתי עד למקרים רבים, בחלקם הייתי מעורב, שנבעו מטעויות עקב הקונספציה הטיפשית הזו. נהגים נוסעים בכיף באדום או קולטים את הטעות ועוצרים באמצע הצומת, נהגים שפונים שמאלה וצריכים לתת בלימת חירום כי מישהו אחר טעה ונסע באדום.
לסיכום: תנועה טבעית זורמת ישר ושמאלה ביחד. צד אחד מקבל כולו ירוק, אחר-כך השמאל שלו נסגר, הצד השני מקבל ירוק כך שזורמים שני הכיוונים במקביל, אחר-כך הצד הראשון מקבל אדום והצד השני נוסע ישר ושמאלה. כך היה פעם וכך צריך לחזור להיות. שיטת שני שמאלנים - גרועה, מזיקה ומיותרת. אף אחד לא צריך אותה. קונספציה מטופשת ותו לא.

חץ כתום

בדיוק בהקשר לנזקי הקונספציה הקודמת, עד שהיא תושלך אל פח הזבל של גדולי התחבורה, ניתן לעשות מעשה קטן כדי להפחית את נזקיה: ברמזור שמאלה בדרך-כלל הירוק הוא בצורת חץ. פעם ניסו לעשות הכל (גם כתום ואדום) בצורת חץ וירדו מזה מהר מאוד. אפשר לנחש למה: זה קטן וחריג מדי.
הפתרון כמובן באמצע (תרתי משמע): להוסיף גם את הכתום שיהיה בצורת חץ. כך האדום שמאלה ישאר עגול גדול וברור, וכאשר ידלק הכתום בגלל שהוא יהיה חץ איש לא יתבלבל. זה ימנע את התאונות המיותרות. כל-כך פשוט, איך לא חשבו על זה קודם?... לא נורא, בשביל זה אני כאן כדי לחשוב.

תגובה משוערת

משרד התחבורה כנראה יענה בתגובה מרשימה המנוסחת בקפידה ברוח הבא: משרד התחבורה פועל על-פי החוק, הנהלים והתקנות, בסיוע המומחים הגדולים ביותר כמקובל בעולם. אם זה לא מוצא חן בעיניך, אתה רשאי לקפוץ.
אחת לארבע שנים עומדת לך הזכות לבחור את המושחת החביב עליך, ביתר הזמן אנחנו נעשה מה שבא לנו על-פי הקונספציות שלנו, ולך שמורה הזכות להתלונן, לקטר, ליילל ולצרוח כאוות נפשך כיאה למדינה דמוקרטית.
תודה שפנית אלינו, שמחנו לצפצף עליך, ואם בא לך להוציא עוד קיטור, תמשיך לפנות בכיף. חוסר האונים שלך אל מול הקונספציות של המערכת האטומה מובטח.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד
תאריך:  02/06/2013   |   עודכן:  02/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
לפיד אנחנו, יהודים החרדים לדבר ה', אנחנו לא החברים שלך מ"יש עתיד", שאותם אילפת והשתקת. אילו יכולת לכפות עלינו את "כל הקופה" היית עושה זאת אבל כשגילית שהציבור החל למאוס בשנאה שלך לדת ישראל וקם "בוגי" יעלון כנגדך, פתאום אנחנו "האחים" שלך
ארווין קליין
כיצד צברתי אפס צפיות ביוטיוב ועוד מאורעות חשובים שקרו השבוע
נחמן פביאן
סוריה ואירן - ערפל המדיניות האמריקנית    אם חוסר העניין של אובמה להפעיל כוח צבאי בסוריה אחרי שאסד חצה את הקו האדום שהוא שרטט, עלול להצביע על חוסר נכונותה של ארה"ב להתערב צבאית גם באירן, אם וכאשר זו תחצה את הקו האדום
נבון קצב
לצערנו אפשר לראות שגם בעניין חטא המרגלים, ההיסטוריה חוזרת על עצמה. שכן, גם היום ישנם בעם ישראל ובין מנהיגיו כאלה שמאסו בארץ ישראל
ומגלים רפיון ופחד להילחם עליה
דוד בדין
שום הסכם בין ישראל לבין הפלשתינים לא אושר על ידם אי-פעם    את כל ההסכמים שעליהם חתם יאסר ערפאת עם ממשלת ישראל הוא מעולם לא הביא לאישור, למרות שהיה היו"ר של אש"ף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il