X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע רואה המדינה בבדואים בעיה ומדוע היא דומה ל"בעיית החרדים"? לבעיה קוראים ה"ילודה הבדואית" וזו בעיה דתית ממדרגה ראשונה ועוד במדינה שמייסדיה הכריזו על קולוניה לבנה וחילונית
▪  ▪  ▪
בדואים בנגב. המדינה שואפת שילדו פחות ילדים [צילום: פלאש 90]
הפחד מהבדואים
אפילו קיני האיסלאם בישראל מפחידים את השלטונות במדינה פחות ממאהלי היריעות של הבדואים. ההשקפה הסוציו-ציונית מאמינה כי הקיצוניים ביותר יתמתנו ויתמזגו בחיי המדינה כאשר בניהם ובנותיהם יהפכו לעו"דים, רופאים, עובדים סוציאליים ובמיוחד יולידו פחות ילדים.

ביום שני (ה-27 למאי 2013) זעקו שוב הבדווים מהנגב את זעקתם - אולי ,חס ושלום, האחרונה. הפינוי של ועדת פרוואר - בגין בדרך אלא אם יהיה כאן שינוי דרסטי של הרגע האחרון או של הדקה שאחרי ההחלטה. מכלל הציבור הערבי הרי שהבדויים תמיד נחשבו ה"מתונים ביותר". הם פונו מאדמותיהם בשפלת הנגב הצפונית - לאחר מלחמת 1948, כמו "ילדים טובים" הם יושבו בנגב הלוהט ב"כפרים בלתי מוכרים" ולא "צייצו" גם כאשר על אדמותיהם הקודמות הקימו קיבוצים, מושבים ועיירות. בן-גוריון היה זה ששם ליבו ל"מתינותם" ורצה ל"גיירם" כאשר ה"סנשו פנשו" שלו - לענייני דת, מנחם הכהן מריע לו וחפץ להיות נער השליחות שלו. לבסוף זה לא יצא לפועל אבל לצבא רבים מהם התנדבו. רובם הצביע כל השנים למפלגות ציוניות - עד שבאמת דרכו להם על היבלות.
אז באמת מדוע המדינה הזו מתעקשת לעקור, להרוס ולהגלות דווקא את אלה שה"בעיה הביטחונית" איתם היא בתחתית הסולם של החברה הערבית בארץ? ראיתי אותם ביום שני ובפעם הראשונה - מאז שאני עומד ו/או מביט ו/או מסקר הפגנות פוליטיות עמדו בעני דמעות של ממש. הם לא באו למחות על משהו אלא באו להחנן על נפשם, ביתם וחייהם. גם הסיסמאות שלהם היו מתונות - רק נגד העוול שנעשה להם, רק נגד פירוק האוהלים והרס הבתים ורק נגד הגלייתם למקום של ריכוז בלתי ידוע ובלתי מוכר להם , שרק יעשה להם רע. לא היו עימם דגלים פלשתינים והם לא הרימו שלטים נגד הממשלה, מבחינה רעיונית. שוב ושוב חזרו הקריאות שלהם לא לפירוק יישוביהם וזעקתם לקב"ה - כי רוב רובם היו דתיים ומאמינים. וכאן מתחילה ה"בעיה" האמיתית שבגינה המדינה חפצה להדירם. זוהי בעיה שדומה לבעיה של המדינה עם החרדים ובגינה באים תרוצי ה"פרנסה" ואפילו הניסיון לגייס - באופן כפוי, את החרדים לצבא.
נכון אומנם שהבדואים הם מתונים ואילו בחברה הערבית בישראל קמו לא מעט רדיקלים לאומנים, קומוניסטים ואיסלאמים שמרימים את נס המרד ואת ההזדהות עם האחים שמעבר ל"קו הירוק" אבל בכל זאת הבדואים - ועוד אלה שבנגב, "מסוכנים" יותר ממבט של "סוף מעשה במחשבה תחילה" . הבדואים בנגב אינם מהווים מטרד לאף אחד, הם גם אינם מתקרבים לבסיסי הצבא הרבים שבנגב, את היהודים שרוצים ליישב במקומם אפשר בכל מקום אחר בנגב השומם הזה וגם את הפארק של המיסיונרים מארה"ב לא חייבים לבנותו על אדמות הכפר אל-עראקיב, שנהרס כבר 50 פעם עד כה. אז מה בכל זאת הבעיה, ודמיונה ל"בעיית החרדים"? לבעיה הזו קוראים ה"ילודה הבדואית" וזו בעיה דתית ממדרגה ראשונה ועוד במדינה שמייסדיה הכריזו על קולוניה לבנה וחילונית.
אפילו קיני האיסלאם בישראל מפחידים את השלטונות במדינה פחות ממאהלי היריעות של הבדואים. ההשקפה הסוציו-ציונית מאמינה כי הקיצוניים ביותר יתמתנו ויתמזגו בחיי המדינה כאשר בניהם ובנותיהם יהפכו לעו"דים, רופאים, עובדים סוציאליים ובמיוחד יולידו פחות ילדים. עם הקיצוניות אפשר להתמודד דרך בתי משפט, בתי סוהר, "קואפטציה" אקדמית ופוליטית וכו' אבל עם ה"בעיה הדמוגרפית" זה מסובך יותר. הבדואי יכול להיות "אוהב ישראל" כמה שיותר אבל כשהוא מוליד ילדים - ועוד ממספר נשים, הוא הופך לסכנה מספר אחת של המדינה, כמעט כמו זו של החרדים. הבדואים חיים באוהלים ובמסגרת הדוקה ושבטית כל כך שהאיסלאם אצלם הוא לא "עוד תופעה" אלא ממש בסיסם והם לא יתנתקו ממנו. וכשהם לא יתנתקו ממנו הם לא יפנו - ברובם, ללמוד באוניברסיטאות ולכן הם ימשיכו להתרבות ומי שכבר ילמד הרי שאו הוא יסתגל בחזרה לחברתו או שפשוט הוא יעקור מהמאהל.
לכן המדינה משקיעה כל כך הרבה אנרגיה בפירודם והעברתם ל"ערים נורמליות", שמשם יהיה קל יותר לשלחם לאוניברסיטאות שם גם יהיה קל יותר ל"הלביש" עליהם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועוד מיני "מומחים" שישכנעו אותם להחליף דת ב"מסורת" והעיקר להוליד פחות ופחות ילדים. זה כל הסיפור על רגל אחת ומצידה של המדינה שעוד כמה מאות בדואים יהפכו ללאומנים העיקר שבעתיד לא יוולדו עוד אלפי בדואים "מתונים".

תאריך:  03/06/2013   |   עודכן:  03/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנחם הכהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבדואי האחרון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שקרן בן שקרן. קבל הוכחות
משה המכבי  |  3/06/13 19:29
 
- פעם קומוניסט
תמיד קומוניסט  |  5/06/13 07:52
 
- היוצא מהכלל מוכיח על הכלל
אליהו קאופמן  |  6/06/13 00:42
2
תודה לכותב על רגישותו לאחר .
איתן ק.  |  4/06/13 19:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
מתחם קברו של הרשב"י הוא אתר פופולרי אליו עולים לרגל המוני מאמינים, ורבים מהם גם מוכנים לשלם כסף רב עבור רבנים ומקובלים שיתפללו עבורם על הקבר    כאן נכנסים לתמונה אותם מוסדות שמציעים את השירות הזה לכל דורש
מרק בריל
יש קבוצה חילונית, בעיקר שמאלנית, שמשתמטת משירות צבאי ומשירות לאומי פי כמה וכמה יותר מן החרדים. בבועת תל אביב למשל...
ציפורה בראבי
לאן באמת נוטה הרוח העם? שמאלה או ימינה? את זה התקשורת קובעת. והתקשורת אצלנו, ברובה, שמאלנית...
עמוס דאי
ההרגשה היא כאילו נשכחו הרדיפות אחרי יהודים רק בשל היותם יהודים שומרי מצוות ההולכים על-פי חוקי התורה, והאינקויזיציה וגזירות השמד שוב מרימים ראש
משה חסדאי
מתוך רצונן לתמוך בערבים, או לפחות לא להכעיסם, השלימו ממשלות מערביות, ולו אך בשתיקה, עם תעמולת כזבים פרועה נגד ישראל - והתקשורת המערבית סייעה להפצתה. זהו סוד הצלחתה של התעמולה הערבית הנאצית והאנטישמית בעולם המערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il