X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמר הקודם בנושא הקנאביס הצגתי את התועלת הרבה אשר נגרמת מאותו הצמח, הצגתי את ההבדל בינו לבין ה"תרופות" הכימיות אשר ניתנות על-ידי הרפואה ואת התרומה הרבה של הצמח לאיכות חייהם של חולים רבים, אך ישנן עוד סיבות לצורך ברפורמה בתחום הקנאביס הרפואי
▪  ▪  ▪
קנאביס. לחב' התרופות יש אינטרס להנציח את מעגל החולי [צילום: פלאש 90]
אלפי אנשים כלואים של תעשיית התרופות
ליאור רזניק
אלפי אנשים נאלצים ליטול תרופות כימיות בעלות תופעות לוואי מסוכנות במקום להשתמש בדרך טבעית באמצעות שימוש בקנאביס שבמשך שנים הוחדר לתודעתו כסם מסוכן לשימוש
לרשימה המלאה

הרעיון הליברלי
אנחנו כפרטים השואפים למדינה ליברלית צריכים לקדש בראש ובראשונה את זכותו של האדם לחירות, חיים וקניין. הרי בסופו של דבר הגישה הליברלית מדברת על כך שקיומה של המדינה מסתכם אך ורק בשמירה על זכויות אלו מכל משמר, על-פי הרעיון הליברלי- אם המדינה לא מצליחה לשמר את הזכויות הללו אז, אין בעצם כל מקום לקיומה של המדינה.
במצב שנוצר היום בנושא הקנאביס המדינה כושלת בלשמור על זכויות אלו ואם נדייק, לא רק שהיא לא שומרת עליהם, היא זאת אשר פוגעת בהם וזאת בגלל ההתעקשות הלא מובנת שלה לכפות על אנשים טיפול שאינם מעוניינים בו (למשל: כפייה על בני נוער לעבור כימוטרפיה גם אם הם והוריהם מתנגדים לכך בכל תוקף) או לחלופין, אי מתן אפשרות לאדם לבחור בטיפול שהוא מעוניין בו וכך בדרך עקיפה או לכפות על האדם טיפול שלא עוזר לו, שפוגע בו או לכפות עליו לחיות בלי טיפול כלל(שכן, אינו מוכן לקבל את הטיפול של המערכת).
המצב שצריך להיות במדינה ליברלית מתוקנת הוא מצב שבו לאדם ניתנת זכות הבחירה המלאה מה לעשות עם גופו ואיך לטפל בו, המערכת צריכה להציג את כל האפשרויות ולתת לאדם לבחור מבין האופציות שמציגים לו.
כלכול האויב
סביר להניח שבמצב הקיים היום, מצב שבו אנשים רבים אשר זקוקים לקנאביס ואינם מצליחים לקבל אישור מנסים להשיג את הקנאביס בדרכים לא חוקיות- דבר אשר מסוכן ופוגע גם במדינה וגם במטופלים.
  • מצד אחד המצב הקיים גורם לכלכול האויב-שכן, ההברחות מתבצעות ממדינות ערב על-ידי ארגוני טרור כאלו ואחרים.
  • המצב של היום גורם לבנייה של שוק שחור רווחי, שכן, ה"דילרים" יכולים למכור בכל מחיר שרק יחפצו ובכך מצד אחד, ינצלו את הלקוח שכל רצונו הוא לקבל תרופה שתעזור לו לחיות ומצד שני, השוק מרוויח רווח נקי גדול שהופך לצינור נשימה גדול.
  • החומר גדל בתנאים לא ידועים, דבר אשר עלול לסכן את החולה.
הפצה לא מבוקרת של החומר
ישנה טענה העולה מדיי פעם כי אישור של קנאביס רפואי תגרום ל"פריצת החומה" ובעצם תפיץ את החומר לכל מי שיהיה מעוניין בו אך האמת היא שהטענה הזאת אינה מחזיקה מים וזאת בשל העובדות ש:
  • גם היום כל אדם שרוצה יכול להשיג בדרכים כאלו ואחרות את החומר.
  • ממילא אפשר להשיג היום סמים המסוכנים בהרבה יותר מהקנאביס וזאת ללא קושי מיוחד אם, מה עוצר מבן אדם שיש לו אישור לריטלין(שהוא דומה מאוד לקוקאין ונמצא באותה קטגוריית סמים איתו) למכור אותו? הרי אותו אחד יכול לקנות את חפיסת ריטלין ב50 ש"ח, לא להשתמש בו ולמכור כל כדור ב100 ש"ח, מה מונע ממנו לעשות את זה?
  • הטיעון הזה הינו פחדני- בישראל ישנה מערכת אכיפת חוק שצריכה לדעת להתמודד עם "זליגה" של תרופות כאלו ואחרות מהפרט שזקוק להן אל הכלל(זאת בהנחה, שבאמת יש צורך בעצירת זליגה ובהנחה שהמערכת באמת ובתמים מעוניינת בכך).
השאלה הנשאלת: אם הקנאביס כל כך טוב והסדרתו בחוק תוביל מצד אחד למצב שמצד אחד יקל עם חולים רבים, יעביר את הכח לחולים מהמערכת ומצד שני יקטין משמעותית את כלכול האויב – למה הקנאביס לא מוסדר?
האמת היא שהסיבה אינה מסובכת כלל וכלל, לחלק מחברות התרופות יש אינטרס להנציח את מעגל החולי וזאת בכדי לגרוף רווחים גדולים, הרי בסופו של דבר חברות התרופות הן עסק לכל דבר וכמו כל עסק הדבר החשוב להן הוא כסף, כסף שהן לא יכולות להרוויח אם לא יהיה להן שום מוצר למכור, מוצר שלא יהיה בו צורך במידה ואנשים לא יהיו חולים או לצורך העניין יחיו טוב אם תרופה זולה בהרבה יותר ויעילה בהרבה יותר.
זאת היא גם הסיבה, שרופאים רבים שניסו לעזור למטופלים על-ידי קנאביס במקרה הטוב מצאו את עצמם ננזפים ובמקרה הרע פוטרו ומצאו את עצמם מול מערכת אטומה וזאת אך ורק בגלל שזכרו את "שבועת הרופא" וחשוב בראש ובראשונה על מטופליהם. אם זה הוא היחס של המערכת לרופאים שמנסים לעזור, אין פלא שישנם רופאים רבים שלא מוכנים אפילו לשמוע על הפתרון הזה ובטח ובטח שלא להציע אותו למטופל.

הכותב הוא פובליציסט, סטודנט לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, מייסד "האלטרנטיבה הצעירה", לשעבר יו"ר ומייסד "צעירי הליכוד, הקבוצה הדרומית" ו"פורום הצעירים למען הדרום", לשעבר רכז "ליכוד למען הזולת"-התנדבות מוסדית.
תאריך:  19/06/2013   |   עודכן:  19/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד טוקטלי
נראה שלא די בשחרור מהפאניקה, אלא צריך גם לחשוב מחוץ לקופסא. המודל שאני מציע - 'דמוקרטיה קהילתית' - עומד בכל כללי הדמוקרטיה הליברלית, אך מבוסס במאה אחוז על התורה והמשפט העברי. הוא עשוי לפתור עוד בעיות רבות ולא רק את הסכסוך עם הערבים
נרי אבנרי
את עמדתי ודעתי על הנשיא פרס אני קובע ומגבה בעובדות נטו. המראה במקלחת והאמת הפנימית אוסרות עליי להימנות על העדר שהתקשורת מתעמרת בתודעתו. רק מי שמבטל או מתעלם מהאמת יכול להעריץ אותו. מזל שיש ארכיון...
בלפור חקק
מוטב שלא נתכחש לייחודנו כעם, ודווקא את הייחוד הזה בלעם הוא שחשף לנו בנבואתו: "עם לבדד ישכון"
אברהם שרון
לא נדרש אדם להיות רופא כדי לדעת שקיים קשר סיבתי ישיר בין החולי של עשרות הלוחמים ובין הסביבה הרעילה שבה שהו
חיים שטנגר
בוקר טוב לך מדינה ובוקר טוב לכם פרימיטיבים של ישראל של שנת 2013, אם לא תתעוררו, באופן מיידי, יגנבו לכם את המדינה מתחת לאף והפרימיטיביות, כמו-גם חוסר הסבלנות, תחגוג גם אצלכם, גם בשכונתכם וגם בבתיכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il