X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתבקש לבחון את האופציות של נתניהו, אם ינסה לספק את חסידיו החדשים מן השמאל וייכנס למו"מ על "שתי המדינות" הבית היהודי יפרוש, ואם ינסה להחליפו בש"ס, יש עתיד תפרוש
▪  ▪  ▪
הממשלה עומדת על שתי רגליים [צילום: פלאש 90]

טעות. דני דנון, שהכריז כי נתניהו איננו מפריח את סיסמת "שתי המדינות" ברצינות לא קורא 'המלך עירום', כי אם 'המלך לבוש!' להפך, לו טען שהתכחש לעקרונותיו ולהבטחותיו הימניות, היה מציג אותו במערומיו. אבל נתניהו הוא 'מלך אביון' שהפסיד בבחירות, ואת כיסאו הציל בדוחק בברית-מפסידים עם ליברמן, שחשש גם הוא ממפלה.
מתבקש לבחון את האופציות של נתניהו, אם ינסה לספק את חסידיו החדשים מן השמאל וייכנס למו"מ על "שתי המדינות". הבית היהודי יפרוש, ואם ינסה להחליפו בש"ס, יש עתיד תפרוש. יחימוביץ' תדרוש תמורת כניסתה מחיר מדיני כזה, שיפלג את הליכוד וישאיר את נתניהו ללא בית. מפני שלא כמו את שרון, אותו - השמאל לא יאמץ.
20 ח"כים בלבד נותרו לליכוד, מפני שהשמאל לא הצביע בעדו למרות נאום בר-אילן והימין ברח בגלל אותו הנאום. נתניהו מקיים קואליציה של ציפי לבני עם ציפי חוטובלי, יעקוב פרי את אורית סטרוק, כיצד? בהרדמה. כל זמן ש"התהליך המדיני" רדום, מבנה הקואליציה, שאין מלט שיחבר את נדבכיו, עומד במקומו, אם כי ריק מכל מטרה ותכלית - מדינית, חברתית וכלכלית (להוציא אולי את אירן, אך זו מצטיירת כפרויקט פרטי של ראש-הממשלה).
הממשלה עומדת על שתי רגליים
31 צירי הליכוד ביתנו, שמה שמחבר אותם לקואליציה היא ההישארות בשלטון ו-31 צירי יש עתיד והבית היהודי, שאותם מדביק יחד ומחבר לקואליציה אידיאל "השוויון בנשיאה בנטל", קרי - סילוק החרדים מהשפעה. וגם הברית הזאת תארך רק כל עוד הנושא המדיני מורדם.
מה עניין יכול להיות אפוא לנתניהו להוציא את 'הדוב הפלשתיני' מן היער? בחירות חדשות, שבהן ספק אם ייבחר?
למרות תקדים שרון, חצייה של נתניהו את הקווים הפוליטיים והאידיאולוגיים אל המחנה הנגדי, היא תופעה נדירה בהיסטוריה. שבתי צבי התאסלם; במלחמת 30 השנה (1648-1618) מפקד הצבא הקתולי, אלברכט פון וולנשטיין, ניסה לעבור אל המחנה השוודי הפרוטסטנטי; קוריולנוס מצביא רומא, לפי האגדה, עבר אל האויב ובראש צבאו צר על עיר מולדתו. נתניהו בקי בהיסטוריה. הוא יודע, שסיום כל הפרשיות האלה היה טראגי.
לעצם העניין, לאן יכולות שיחות-שלום להוביל בעולם ערבי שהולך ומקצין וטובל במרחצי דמים? האם אבו-מאזן, הרחוק מלהיות סאדאת (שלא שרד) יכול בזמן כזה ללכת בעקבותיו? הוא יוותר על חריץ אחד בכותל המערבי ולא "יסתשהד"?
מחנה השלום מתנחם ש"רק" 150,000 מתנחלים צריך יהיה לעקור, 250,000 יישארו במקומם 'בגושים'. אולם שטח המאכלס כל-כך הרבה אנשים, פלוס הנדל"ן היקר מאוד, המאכלס 200,000 יהודים בירושלים המזרחית, יצריכו קריעת שטחי חליפין גדולים מאוד מן הנגב, מחבל לכיש, מעמק בית שאן. נתניהו טרם הספיק להתעמת עם "מתנחלי" החבלים האלה. כשינסה, עוד יתגעגע למתנחלי 6 הימים.
ולשם מה יסכן נתניהו את כיסאו: כדי לשבת עם ג'בריל רג'וב, אשר לו הייתה לו פצצה אטומית - כך אמר - היה מטיל אותה עלינו, "כי אנו אויבם הגדול ביותר"? עם אבו-מאזן, שכלי התקשורת שלו מפמפמים שיפו, חיפה, באר-שבע הן פלשתיניות, שטח כבוש מ-48'? הקורא כל שדרה, כיכר, בית-ספר ומועדון על שם מחבלים, רוצחי יהודים?
נתניהו נשבע שלא לסמוך על שום הסכם, אלא רק על צה"ל שיוצב בשטח "הפלשתיני". האם הוא חושב ברצינות, שלכך יימצא 'פרטנר' ערבי?
כשכל הקונספט של מדינה פלשתינית נראה היום כל-כך מופרך, מדוע מתפלאים על דני דנון שבסך-הכל ניסה לטעון שראש הממשלה שלנו לא איבד את שפיותו?

תאריך:  19/06/2013   |   עודכן:  19/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגדת שתי המדינות - המלך לא עירום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אהבתי את הסגנון, את התוכן פחות
פועה  |  20/06/13 11:48
2
חלום מדינת היהודים נגוז.
אליהו חיים  |  8/07/13 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עקיבה לם
אמנם קצת קשה לומר את זה, לא פשוט לכתוב את זה, אבל צריך לומר את זה: עפר שלח צדק - הכיבוש משחית
אריה גל
אין ספק שהדרך לשמור על מדינה ליהודים היא לחלוק לשתי מדינות לשני עמים. אבל מדוע הקיבעון שלנו ושלהם לפיו ההתנחלויות הן מכשול לכך? האם הייתה טייבה מכשול להקמתה של מדינת ישראל? גם ההתנחלויות אינן מכשול כלל
מאיר אינדור
לאבו-מאזן יש תנאי לחידוש המו"מ: שחרור 120 מחבלים שמרצים עונשי מאסר על רצח יהודים. שרת המשפטים לבני הודתה ביושר ש"מדובר במקרים קשים", אך לא דחתה את הבקשה על הסף. הדיבורים האלה פותחים למשפחות את הפצעים
איציק וולף
שר הכלכלה טען בכינוס של מועצת יש"ע כי על ההנהגה הישראלית להבין שרעיון המדינה הפלשתינית "כבר מאחורינו"    סגן שר החוץ: מחויבות לרעיון שתי המדינות
נורית גרינגר
התמונה ברורה - להחיל את הריבונות הישראלית על כל חלקי ארץ ישראל. העבודה בשטח עוד עצומה ויש להפשיל שוורלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il