X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
7 עצות זהב להשבת כספכם במידה שהקבלן בנה את הבית עם ליקויי בנייה
▪  ▪  ▪
בנייה. לתעד, להתאגד ולגלות סבלנות [צילום: פלאש 90]

אבקש לשתף אתכם בשבע עצות זהב, כיצד תפעלו ותקבלו כסף אם הקבלן בנה את בתיכם עם ליקויי בנייה:
  • דיווח בכתב. במידה וישנם ליקויי בנייה בבתיכם, שלחו מכתב מפורט לקבלן עם פירוט הליקויים. על-פי החוק, בשנת הבדק ישנה חובה להודיע לקבלן בכתב על הליקויים ולתת לו את ההזדמנות לתקן אותם.
  • איחור במסירת הדירה. לקבלן ישנה "תקופת חסד" קצרה, בה הוא יכול לאחר במסירת הדירה ולא לקבל קנס בגין האיחור. חשוב מאוד לדעת כי נקבע בפסיקה כי במידה והקבלן מאחר במסירת הדירה מעבר לתקופת החסד, הרי שהוא יחויב כלפי הרוכשים גם בפיצוי בגין תקופת החסד עצמה. כך לדוגמה, במידה וקבלן יכול לאחר חודשיים במסירת הדירה והוא איחר בחצי שנה, הרי שיחויב בפיצוי בגין חצי שנה ולא רק לתקופה של ארבעה חודשים.
  • תמונות. הקפידו לצלם תמונות של הנכס ושל הליקויים בו. אם ראיתם ליקוי במהלך בניית הנכס נדרש לתעדו, שכן לאחר שהנכס בנוי לא תמיד ניתן יהיה לדעת על אותו ליקוי ולהוכיחו.
  • שתפו פעולה עם הקבלן. תנו לקבלן הזדמנות אמיתית וכנה לתקן את הליקויים ואל תערימו עליו קשיים. למרבה הצער, ישנם קבלנים רבים שיתנערו מהליקויים ויסחבו את ההליך. כאשר אתם מבחינים בכך, מומלץ מאוד לפנות לייעוץ משפטי על-מנת שלא תפסידו את זכויותיכם.
  • חוות דעת של מומחים פרטיים. הקפידו להביא חוות דעת הנדסית ובמידה וישנה ירידת ערך בדירה נדרשת גם חוות דעת שמאית. ללא חוות דעת של מומחים בתחום יהיה קשה מאוד להתנהל בהליך של ליקויי בנייה. דעו, כי בדרך כלל לעו"ד אשר עוסקים בתחום של ליקויי בנייה, ישנה רשימת מומחים שהם עובדים עמם במחירים נוחים.
  • התאגדות. בדרך כלל קבלנים לא בונים רק דירה אחת עם ליקויי בנייה, אלא הבנייה היא המונית והטעויות בבניה הן נחלתן של משפחות רבות. במידה ומספר משפחות יתאגדו ויתנהלו מול הקבלן ו/או יגישו תביעה נגדו, הרי שבסופו של יום ההתנהלות תהיה זולה בהרבה ותקבל עוצמה חזקה יותר בבית המשפט.
  • סבלנות. התאזרו בסבלנות ודעו כי תביעות של ליקויי בנייה הינן תביעות ארוכות מאוד מבחינה סטטיסטית ועלולות להימשך זמן רב בבית המשפט.

הכותב הוא בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
תאריך:  24/06/2013   |   עודכן:  24/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד לקבל כסף אם הבית נבנה עם ליקויים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה טובה ומועילה! יישר כוח ל"ת
קוראת קבועה  |  24/06/13 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
השרה יעל גרמן החליטה לבעוט בברוטליות בדמוקרטיה, שיש בה גם את המחויבות לכבד את אמונותיו של האחר. גם כשמדובר באמונות דתיות
איתמר לוין
מחשבות של דתי-לאומי אגב הבחירות לרבנות הראשית, פרשת הרב מצגר וסוגיית השוויון בנטל: מי מלבין פנים ברבים ומי נעלב ואינו עולב, מי נוקט בשיטת "דובון לא לא" ומי הם "דובוני אכפת לי", מי לא בוחל בשום טריק פוליטי ומיהו שליח ציבור אמיתי
אלברט שבות
נוצר במציאות שטח מת המפריד בין הצופה לבין נטייתו הטבעית, וכאן בשלב הזה נכנסה התורה בשביל לרצף את השטח-מת הזה ולחבר שוב את הצופה עם נטייתו הטבעית. התורה נכנסה בנקודה הזו בשביל לכסות את הצד הטכני הזה ולענות עליו. אינני מאמין בזאת... אני קורא ורואה את זאת באישון עיני
הרב אליהו קאופמן
רבים צריכים לבקש סליחה - על קיברו הטרי, של הרב עוזי משולם מהאיש הזה על מה שעוללו לו בשקרים , בגידופים , בעיוות הדין ובייסורים שעבר. האיש הזה - שערב פרשת "בלק" תשע"ג, החזיר את נשמתו הטהורה לבורא, לא הבדיל במאבקו לאמת וצדק בין דתי לחילוני ואפילו בין יהודי לנוכרי. "צדק, צדק תרדוף" הייתה מונחת הסיסמה לנגד עיניו
הלל ויס
כאשר אתם פוסלים את העליה של עם ישראל בזמן ריבונותו בהר הבית אתם פוסלים את סמכותכם. מסירת הריבונות בהר היא חזרה לגלות! האשמה בכם! כרת בגינכם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il