X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוטבליט נחשב ככותב מקורי וחכם, המשלב הומור דק עם עצבות, בלשון יומיומית ועם המצאות לשוניות, זה בא לידי ביטוי במאמרים בעיתונים ועד שירי אהבה, טבע וארץ, שירים פרטיים וגם כאלה שמתקבלים ככלליים מ"שיר לשלום" שנוצר כמובן כאמירה חברתית לאומית ועד "דרכנו" שנכתב כשיר אהבה ועידוד אישי והפך להמנון התקופה
▪  ▪  ▪
לשון יומיומית עם המצאות לשוניות [צילום: פלאש 90]

בעידן בו דור הולך ונעלם נחשב יעקב רוטבליט כאחד הפזמונאים המובילים בישראל. בגיל 68 הוא יכול לנוח על זרי הדפנה, אך הוא לא עושה כן. במקביל להמשך העשייה המוזיקלית ככותב וכמבצע פעיל על הבמה, הוא ממשיך לגלות מעורבות בתעשיית המוזיקה (הוא כיהן ארבע שנים כיו"ר דירקטוריון "אקו"ם", האירגון ששומר על זכויות הכותבים והמלחינים).
נכון שזה אולי לא באותו קצב ובאותה כמות שאפיינו אותו פעם, ובכל זאת, כל שיר חדש שלו הוא פנינה. בימים אלו ממציא עצמו רוטבליט מחדש באמצעות פרויקט הנושא את השם "החצר האחורית".
אודות "החצר האחורית"
בימים אלו עובדת החצר האחורית" במשך כשנה וחצי על יצירת אלבום, ועושה זאת בדרך עצמאית לחלוטין. לפני חודשיים הם פנו לעזרת הציבור במימון סיום הפרויקט באתר HEADSTART והשיגו, נכון לרגע כתיבת שורות אלו, 110% מהסכום הנדרש כדי להשלים את העבודה: הקלטות של רביעיית מיתרים, המיקסים והמאסטרינג בעזרת נגנים נוספים, טכנאים ואולפנים חיצוניים.
אין ספק שבעתיד הם יצטרכו לגבש תקציב למספר דברים כגון: עיצוב, צילום, והדפסת האלבום. שכן "חצר אחורית" הם אולי בחוד החנית הטכנולוגי מבחינת דרך העבודה על האלבום, אבל בסופו של דבר הם מוציאים אלבום פיזי, כמו פעם.
וזאת רק סיבה נוספת לאהוב אותם. חבריו של רוטבליט ל"חצר אחורית" הם שלושה מוזיקאים, צעירים ממנו בשלושים שנה, שבשבילם העבודה איתו היא הגשמת חלום מוזיקלי. הפסנתרן, גיטריסט וזמר גדי (בסגול) רונן מכיר היטב את רוטבליט כמי שהפיק מוזיקלית את אלבומיו האחרונים.
רונן הקים לפני עשור את להקת "דבק" שהוציאה שלושה אלבומים, עם פרויקט 1:1 הוא הקליט עוד שלושה אלבומים משירי המשורר רן בר גיל, וכן, הוציא אלבום סולו "יוצא לרחוב" ומשתף פעולה (עם חברו ללהקת "דבק", בועז ריינשרייבר) עם רוטבליט כבר תשע שנים.
הצלע השניה ב"חצר אחורית" הוא תומר יוסף, סולן "בלקן ביט בוקס" ומוזיקאי עצמאי גרובי מדליק שהוציא שלושה אלבומי סולו מצליחים ועוד אלבום כחבר צמד.
השלישי הוא איתמר ציגלר, בסיסט וגיטריסט, גם הוא בלהקת "בלקן ביט בוקס" ובעוד הרכבים, שהוציא גם הוא שלושה אלבומי סולו מאד מיוחדים ויפים.
אודות יעקב רוטבליט
יעקב רוטבליט הוא משורר שכתב יצירות אלמותיות כגון: "חוזה לך ברח","קפה טורקי","שיר לשלום","המלאך גבריאל" ועוד. כמו-כן, הוא נודע כזמר מבצע.
בשנת 1978 הוא הוציא אלבום סולו בשם "כך שחררתי את ירושלים" בו הוא מתחקה אחר הקרבות הקשים שבהם לחם במלחמת ששת הימים.
ב1989 הוא חזר באלבום "מכתבים מבית רביעי".
ב2004 הוא הוציא שני אלבומים על מדינת ישראל בזמן ההינתקות, תחת הכותרת "מדינת היהודים".
וכן, לפני שנתיים הוציא רוטבליט את אלבומו הטוב ביותר עד היום: "צומת עלעול".
רוטבליט נחשב ככותב מקורי וחכם, המשלב הומור דק עם עצבות, בלשון יומיומית ועם המצאות לשוניות, זה בא לידי ביטוי במאמרים בעיתונים ועד שירי אהבה, טבע וארץ, שירים פרטיים וגם כאלה שמתקבלים ככלליים.
מ"שיר לשלום" שנוצר כמובן כאמירה חברתית לאומית ועד "דרכנו" שנכתב כשיר אהבה ועידוד אישי והפך להמנון התקופה. ואכן, בעת הזאת לא קלה היא דרכנו.

המחבר הינו בלוגר ופובליציסט
תאריך:  30/06/2013   |   עודכן:  30/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעקב רוטבליט - המשורר המקורי של התקופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שנער
אדוני שר החינוך שי פירון, מה תענה לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ולגדולי רבני הציונות הדתית? הם היו ציונים פחות ממך? ממלכתיים פחות ממך? אתה יודע מה? הם אפילו לא היו למדניים פחות ממך
שלומית לן
מקורבים לרמטכ"ל מנתחים סוגיות נבחרות בתקציב הביטחון: הפנסיה התקציבית - מי יקטוף את הפירות?    גיל הפרישה? לא צריך להעלות אותו, להפך, צריך להוריד אותו משמעותית    אגף השיקום? הרבה טרמפיסטים פוגעים בנכים
אורנה ליברמן
על סף בית המקדש, בשערי ירושלים, בפתח הבריאה
יובל ברנדשטטר
ישראל היא המדינה היחידה בעולם המציבה בפני האיסלאם שונא הנשים משוכה של ממש
יוסף אורן
רעיון המניפה מומש ברומן "המיטה שאתה מציע בעצמך" במבנה עלילתו, המשלב ברצף ובאופן מסורג פרקים משני הזמנים. פרקי ההווה מסופרים באופן כרונולוגי ובצמידות לחלקיו של היום משנת 1991. ביניהם משתלבים פרקי העבר, אך הפעם בלי ההקפדה על הסדר הכרונולוגי של האירועים, אלא באשכולות של נתחי סיפור מזמנים שונים בחיי הדמויות המרכזיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il