X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שעה ורבע של צחוק והנאה [צילום: ז'ראר אלון]
2 קצרים וחתול בחאן הירושלמי
שני סיפורים קצרים של צ'כוב וביניהם חתול משעשע ומצחיק - הם הצגה משעשעת ביותר, הודות לכשרונו של צ'כוב (ברור), ולבימויה של ג'יטה מונטה. הבימאית עשתה מהמחזה ממש מעדן. המשחק מלאכת המחשבת שהיא הוציאה משחקני החאן המשובחים - הוא למעלה מכל מה שניתן לשער

אודות אנטון צ'כוב (1860-1904) אין מה להוסיף. כולם מכירים את "הדוד וואניה”,"השחף", "גן הדובדבנים" ו"שלוש אחיות" שלו. אך מעטים יודעים שאת תהילתו קנה הרופא הכפרי דווקא בסיפורים הקצרים, אותם פירסם בראשית דרכו, ושבעזרתם שלח כסף למשפחתו המרוששת. סיפורים מלאי הומור, בניגוד לחוסר התקווה והיאוש הממלאים את מחזותיו הארוכים. גם ההצגה 2 קצרים וחתול" שעולה כעת בחאן הירושלמי, מורכבת משני סיפורים קצרים - "הצעת נישואין" ו"הדב", והחתול המטייל בין שני הסיפורים וממלא תפקיד יחיד בסיפור הקצר האמצעי – הוא שמכניס עליצות וצחוק לפרקי הצגה.
שפת הגוף של החתול (אריאל וולף, הכשרון הצעיר של החאן) ממש מדהימה. בתנועות גופו ובקולות של חתול הוא משמש כעין מקהלה בתיאטרון היווני – הוא מעביר ביקורת ויוצר תגובות כמו של קהל צופים, אבל בדמות חתול, למשמע כל השטויות שאומרים זוג הנאהבים שלא מודה בהתאהבותו, ובשאיפתו להתחתן, עד הרגע האחרון; ושבעצם זה מה שמשתוקקים אליו כל בני האדם - כסגולה נגד הבדידות (המצפה לכולם בהמשך הדרך. ובמיוחד לנשואים שבינינו).
דמות החתול מופיעה אומנם בטקסט של צ'כוב, אך את כל התנועה שלו (שהיא העיקר בהופעתו יחד עם גירגוריו) בנתה הבימאית ג'יטה מונטה, כמו גם מה שיצרה עבור הגיבורים והקולות שלהם שכה מצחיקים את הקהל הרציני. למרות שהטקסט קצר מאד, הרי הדמויות חוזרות עליו כמה פעמים, וכך, העיקר בהצגה הן האינטונציות של הדיבור, שפת התנועה העשירה, המבטים, מצמוצי העיניים וההבעות. הכל – חוץ מהדיבור. בכך מעניקה הבימאית נפח נוסף לסיפורים הקצרצרים, הרבה ענין ועוד יותר הרבה – צחוקים בלתי פוסקים שהקהל גועה בהם.
יהוכין פרידלנדר הוא בעל אחוזה בסיפור הראשון, שבתו נטליה מצפה ומייחלת לחתן. אביה סטפן (יהויכין פרידלנדר) מקבל במאור פנים את הגבר שבא לבקש את יד בתו נטליה, (איוואן – יואב הימן שמשחק אותה אותנטי כגבר תמים שכולם מסדרים אותו) יעל טוקר החמודה היא בתו של סטפן. משמשת לסופר כסמל ללעג לנשים הצמאות להון, והמתחברות רק לרווקים אמידים. הדו פרצופיות שלה – תחילה מזעיפה פנים כלפי איבן, אך בהמשך מתרצה, לאחר שנודע לה שהוא בעל משק ורכושו. הסצינה עמה מבליטה את היחס השיטחי והמזלזל של הצעירים לסכנות שבין המין החופשי, לבין ההתיחסות הבוטה והמזלזלת של הגבר כלפי הנערה שנעתרת ללא תנאים. מזעם וכעס בטונים הכי גבוהים, כשהיא מתחילה להתווכח עימו אודות מי בעל האדמות, שהיושבים עליהן הם מהגרים בלתי חוקיים, שטוענים שהאדמה בעצם של משפחתם מדורי דורות, היא עוברת בבת אחת להיות צפיחית בדבש, כשאביה מספר לה שהבחור בא לבקש את ידה..
יואב הימן, כצעיר התמים שמאוהב בנטליה היפה – מרגיע אותה כשהוא קם, ונוטש הכל, אך דווקא אז מתעורר בנערה היצר הנשי של "חובה לתפוס חתן, לבל יקרה משהו".מה שמזכיר טכניקות ישנות-חדשות מאז ומעולם של הנערות – כיצד לתפוס חתן...
אריאל וולף בקטע "החתול" ובהשתלבו בשני הסיפורים גם יחד ובינותם – הוא קסם של שחקן שעוד נשמע עליו רבות. עירית פשטן ודודו בן זאב, היא - כאלמנה על סף התייבשות, שזכרון בעלה הופך אותה לאנטי כל גבר, ודודו בן זאב כבעל אחוזה שבא לדרוש את כספו שהילווה לה – שניהם מתכשתים עד כדי ייזום דו קרב אקדחים – דבר שנשים אז לא עשו כלל. והנה הבחור מצהיר, דווקא בעיצומה של סערת המריבה ביניהם,” סוף סוף אשה שכמותה לא פגשתי”. דווקא האסרטיביות שלה מוצאת חן בעיניו. משהו מניחוח שוויון הנשים של המאה ה-21. שני השחקנים מגלמים את הדמויות בכל סערת נפשם, והסוף הבלתי צפוי מביא למחיאות כפיים סוערות בקרב הקהל.יהויכין פרידלנדר בסיפור השני, מגלם דמות ממש הפוכה לזו שבסיפור הראשון. במקום בעל אחוזה תקיף – כאן הוא משרת זקן רועד כעלה נידף, במשחק המדגים את רבגוניותו כשחקן.
התרגום מרוסית הוא של רועי חן, התפאורה והתלבושות בעיצובה של פולינה אדמוב,המוזיקה של יבגני לויטאס, והתאורה של רוני כהן.
החאן במיטבו, מעניק לקהל שעה ורבע של צחוק, הנאה, ומשחק משובח של מקצוענים. כיף של ממש, במיוחד בלילות הקיץ החמים, וכשמסביב יהום הסער.

[צילום: ז'ראר אלון ]
תאריך:  09/07/2013   |   עודכן:  14/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2 קצרים וחתול בחאן הירושלמי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נפלא נפלא נפלא! הצגה שכולה ל"ת
קסם והנאה. ר.ב.ז  |  9/07/13 13:21
2
צ"ל אריאל וולף במקום הורביץ
alice  |  11/07/13 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ככה זה כשמשורר אחד מאציל מרוחו על משורר אחר, שאותו לא הכיר בחייו. בפרפרזה על גלגול-נשמות, משמשות שתי שורות משירו של יעקב שבתאי המנוח, "עם רדת יום", כמוטו לשיר "שנה וקצת" של טובי סופר
דניאל כהן, אביב רוטברט
בדומה לווירוסים מעולם הביולוגיה, גם קוד זדוני יכול לעבור תהליך שינוי, שיהפוך אותו לחסין מפני תוכנות האנטי-וירוס. קוד זה יכונה להלן כ-"קוד מוטציה". ייחודו של קוד מוטציה, הוא שלמרות היותו בעל מאפיינים פונקציונליים דומים לקוד האב שממנו הוא נוצר, ההבדל בין קוד האב ל"קוד מוטציה" הוא סינטַקטי בלבד ולא סמנטי, במטרה לחמוק מהרדאר
איתמר לוין
כאשר דן השופט ליאור ברינגר בתביעות על אירועים שהתרחשו באילת, הוא מנצל את ההיכרות שלו עם העיר לצורך הכרעה במחלוקות. בדרך הוא גם נותן לתובע עקשן שיעור מהיר, המלמד שהוא מסתייג מאקטיביזם שיפוטי
אסף גבור
עם המציאות הקשה ששררה במצרים של האחים המוסלמים קשה להתווכח: פשיעה גואה, פחד ברחובות, אבטלה והתמוטטות פיננסית. אבל אחרי הפעם השנייה בתוך שנתיים וחצי שהמוני מפגינים מפילים את המשטר בכוח, ספק אם גורם כלשהו יצליח לאחוז במושכות ולקבל צ'אנס
עליס בליטנטל
מכיוון שהבימאי המוכשר בחר להושיב את הקהל במעגל סביב המתרחש, כולם חשים כחלק מהעלילה, מה גם שזה קל יותר, מאשר לסובב את הראש והגוף כפי שהיה בהפקת תיאטרון הקאמרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il