X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
נאום שר החקלאות ופיתוח הכפר במהלך ישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר ויושב-ראש הכנסת לשעבר יצחק שמיר, במלאת שנה לפטירתו [ב' באב תשע"ג, 10.07.2013]
▪  ▪  ▪
שר החקלאות יאיר שמיר נואם במליאת הכנסת לזכר אביו [צילום: פלאש 90]

אני יושב פה ולא מאמין. נואמת עולה מאתיופיה, יושב-ראש כנסת מברית-המועצות. פשוט, איך אמר לי שר השיכון? זה לא להאמין.
אני מתנצל מראש אם אתרגש, כי זה קרה לי הבוקר, אבל אשתדל להגיד את הדברים במלואם.
כבוד יושב-ראש הכנסת, ראש הממשלה, שופטי בית המשפט העליון מלצר, רובינשטיין ושמגר, מבקר המדינה, הרב הראשי הרב לאו, שרים בהווה ובעבר, חברי כנסת בהווה ובעבר, חברים לנשק של אבי, חברים, מוזמנים ובני המשפחות שמיר, דיאמנט, לטוביץ', רייס, לוי ודורון, מכובדי, נאומי הספד קשים עבורי, אך קשה לי שבעתיים כשההספד הוא על אבי, מורי ורעי, אשר בלא שום ספק היה מי שהשפיע עלי יותר מכל אדם אחר. ולכן, מבקש אני לקרוא בפניכם את נאומו הפומבי האחרון במוצאי יום העצמאות אפריל 2011, ניסן תשס"א, בטקס שבו הוענק לו פרס ישראל על מפעל חיים.
"מעולם לא ביקשתי תארים של כבוד ותהילה ואף אירוע חלוקת פרסים זרים לי. תמיד זכיתי למטלות חשובות, שמצאוני והתדפקו על דלתי, וכך העמידוני בשורת המשמשים בקודש.
"הגעתי לארץ בשנת 1945, איש צעיר ובודד וצמא לפעולה. לחמתי במחתרת העברית הלוחמת של האצ"ל והלח"י יחד עם חברים אמיצים, אשר לא היו כמותם בהקרבה עילאית ובשיאי גבורה. החלום הגדול מאלפי שנים התגשם - הוקמה המדינה העברית, הוקם מחדש הבית ליהודים המשתוקקים לחיות בארצם כעם גאה וחופשי.
"המדינה הזאת קמה מתוך האפר של מיליוני יהודים שהושמדו על-ידי המפלצת הנאצית. בשואה הושמדו המיליונים שהיו מיועדים ורצו לבוא אלינו ליישב את ארצנו להוות את חוט השדרה ואת עיקר הגוף החי של המדינה.
"הקמת המדינה היוותה מהפך במעמד של העם היהודי, מעם נרדף ונידח שנזקק לחסדים, לעם עצמאי, בעל צבא נפלא, בעל יכולות מדעיות ותרבותיות, שכברת ארץ משלו תחת רגליו וריבונותו.
"לא די בכך שיהיו לנו מדענים, חוקרים, אנשי היי-טק, אסטרטגים ומפקדים מעולים. גם לא די שכל אלה וכל השאר ישקיעו את המאמץ המיוחד הנדרש מאתנו. צריך שבתשתית כל המפעל הזה תהיה אמונה נטועה בלב כל אחד ואחד מאתנו. אנו חייבים להאמין שעניינו צודק, שדרכנו היא הדרך הנכונה ושום כוח לא ירתיענו מללכת בה.
"מדינת ישראל קמה וקיימת לא רק למען היושבים בה, אלא למען עם ישראל כולו. בדורנו זה חזר מוקד ההיסטוריה של עמנו לארץ-ישראל, ומה שמתרחש כאן משפיע על בני העם היהודי בכל תפוצותיהם. התמורה המהפכנית הזאת מטילה עלינו אחריות לגורלם, לשלומם וביטחונם של כל בני עמנו.
"מאז תחילת הציונות זכינו לקלוט מיליוני יהודים כשבי ציון, יוצאי כל הארצות ודוברי לשונות שונות. עם אחים אלה בנינו חברה דמוקרטית יחידה באזור כולו, אתם ובעזרתם הנחנו תשתית כלכלית המסוגלת לייצא מוצריה במיליארדי דולרים בשנה. פיתחנו מערכות חינוך ותרבות, חיי אמנות וספרות, המהווים מקור גאווה לכולנו. זו מהפכה אדירה בהיסטוריה הארוכה שלנו. עלינו לדאוג לכך כי המערכת הזו תמשיך ותתפתח.
"המאבק למען גאולת ישראל עודנו נמשך. עוד רבים האויבים, עוד זרועה הדרך אתגרים ומכשולים רבים. העימות האידאי עודנו נמשך. זהו עימות של דורות. אנו ממשיכים להיאבק למען השלמת קיבוצו של עם ישראל ולמען השלמת גאולת ארץ-ישראל.
"לא אפתיע איש אם אגיד שכאשר הגעתי לירושלים לפני למעלה מ-60 שנה, כסטודנט באוניברסיטה העברית על הר-הצופים, לא העליתי בדמיוני כי יום יבוא והגורל יביאני לירושלים לקבל פרס ישראל על מפעל חיים. ירושלים בירת ישראל מקופלת בנפש היהודים הרבה לפני התחייה הציונית ולפני הקמת המדינה בתש"ח. ירושלים הייתה לבירתנו בתש"ח כמילוי צו לאומי מחייב. לא בחרנו בעצמנו בירושלים; דורות של אבות ושבטים, שופטים ומלכים, נביאים ולוחמים, עמדו על מרכזיותה של עיר דוד - ציון - ירושלים.
"אצל עמים נסיבות היסטוריות מזדמנות הביאו לקביעת בירתם המדינית. יש אפילו מקרים שבהם מדינה משנה את בירתה. אצלנו זה אחרת. ירושלים היא הבירה הנצחית, סמל לרציפות הדורות ולנצחיות עם ישראל. ירושלים הייתה והנה עד היום הסמל הנצחי, הארצי והשמימי, הרוחני והפיזי, של הקשר אשר לא יינתק לעולם בין העם היהודי וארצו ארץ-ישראל ועיר הקודש בירתה.
"בשנת ה-53 לעצמאותה ניצבת המדינה מול שורה ארוכה של בעיות ונושאים המצריכים התמודדות וטיפול רציניים ביותר. די אם אזכיר את ענייני הביטחון והשלום, הגברת העלייה, התמודדות עם קשיי המשק והכלכלה וחיזוק אושיות החברה. לכאורה - כבדה המעמסה מנשוא, חמורים האיומים, אך מי שאמונה לו בלב, מי שזוכר היכן היינו לפני מספר שנים, יודע מה רבים ההישגים, מה גדולה ההתקדמות, יודע כי הכיוון הוא חיובי.
"הציונות טרם סיימה תפקידה. הייתי אומר שיש לה עוד אתגרים רבים לפניה עד שניתן יהיה לומר עליה ש'עשתה את שלה'. קודם כול, עליה להשלים את הבאת רוב יהודי העולם לארץ. אנו זקוקים לעשרה מיליון יהודים בארץ-ישראל לכל הפחות. יש ליישב את החלקים הפנויים ביהודה, בשומרון, בגליל, בגולן ובבקעת-הירדן.
"ולגבי עצמי אני מקווה שאזכר כאיש שאהב את ארץ-ישראל ועמד על משמרתה כל חייו".
כזה היה האיש, חזק כסלע איתן וצנוע כיאה למשמשים בקודש. יהי זכרו ברוך וברוכים יהיו ממשיכי דרכו בעלייה, בבנייה ובחיזוק העם והמדינה.
תודה על ההקשבה.

תאריך:  10/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק שמיר  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל לכל / Israel 4 All  ישראל מאיר לאו  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציונות טרם סיימה תפקידה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ידע לעצור את פרס החתרן
יהי זיכרו ברוך  |  10/07/13 22:11
2
ציוניזמוס-עיוועים=יותר ממה שתר
קורןנאוה טבריה  |  11/07/13 09:33
3
והיכן תגובתי? ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  14/07/13 17:20
4
ציונות זל
המצליף  |  26/07/13 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
איציק וולף
המחלקה לחקירות שוטרים הצליחה בשנת 2012 לטפל ב-56% בלבד מן התלונות של אזרחים על אלימות שוטרים    רק 21% מהתיקים נסגרו מחוסר אשמה    20% נגמרו בדין פלילי או משמעתי ו-42% נסגרו מחוסר ראיות
עידן יוסף
הצעת חוק: עמותות לא יוכלו לקבל תרומות מעל 20 אלף שקל ממדינות זרות הפועלות נגד מדינת ישראל
עופר וולפסון
החברה לאיתור והשבת נכסי נספי השואה איתרה נכסים בשווי 1.165 מיליארד שקל, אולם רק 50 מיליון הושבו ליורשים    ב-2017 אמורים נכסים שיישארו בידיה לעבור לקופת המדינה
עופר וולפסון
שר הפנים בוועדת הפנים: "נהיה חייבים לתת מענה למימון אבטחת ראשי רשויות. המדינה צריכה לתת את הסיוע וצריכים להגיע להסכמה בעניין בטרם יאושר התקציב"    על הבחירות הממוחשבות: "אנחנו ב-2013 ובהחלט צריך לשקול את הדבר"    סך תקציב המשרד ב-2013: 5.16 מיליארד שקל
עידן יוסף
שעון הקיץ יוארך עד סוף חודש אוקטובר    שר הפנים: "עם ישראל יכול לחייך, כי יותר אור, זה יותר שמחה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il