X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החשיפה של כולנו לקרינה גוברת כל העת, ביחס ישיר להתפתחות הטכנולוגיה האלחוטית והחשמלית ומלווה במקרים רבים בבורות וחוסר מודעות לגורמי הקרינה המצויים סביבנו ולהשפעתם
▪  ▪  ▪
חשיפה גוברת [צילום: AP]

שוק הסלולר הומה חברות, מכשירים חדישים ותחרות על כיסו של הצרכן הישראלי, ברור שאין כוונה לעצור בקרוב וכי 10 החברות הקיימות היום בשוק יפעלו לשיפור והרחבת חווית הצריכה של הלקוח. כפועל יוצא מכך, תתגבר הפגיעה הבלתי נמנעת באיכות הסביבה, בין היתר כתוצאה מתהליך הייצור ומנזקי הקרינה הסלולארית.
מלבד התפתחות טכנולוגית בתחום הסלולר, הכולל השקת מכשירים חדישים ומתקדמים המציעים עוד ועוד פונקציות ואפליקציות, אנו עדים להתפתחות טכנולוגית כללית במגוון תחומים הנוגעים להרגלי הצריכה שלנו: טלוויזיות משוכללות, שירותי לוויין מתקדמים, משחקי מחשב, רובוט ששואב את הבית ומכשירים נוספים ורבים.
כבר לפני שנתיים פרסמו משרד הבריאות, משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה וחברת החשמל, נייר עמדה בנושא קרינה אלקטרומגנטית, לפיו ילדים נחשבים לאוכלוסיה רגישה לקרינה בהשוואה לאוכלוסיה מבוגרת. מלבד היותם אוכלוסיה הרגישה באופן מיוחד להשפעות סביבתיות כגון חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית, ילדים בגילאי ביה"ס היסודי ניתנים, בקלות רבה יותר, להשפעה וביסוס הרגלים לאורך זמן, כך שזה אבסורד שבתקופה של התפתחות טכנולוגית מואצת, בה אין בית בישראל ללא מיקרוגל, השימוש בטלפונים קוויים פס מן העולם ולכמעט כל ילד יש טלפון סלולארי, עדיין לא קיים עיסוק מסודר בנושא הקרינה במסגרת בתי הספר בישראל.
נושא איכות הסביבה נלמד בבתי ספר יסודיים במסגרת תחומי מדעים וגיאוגרפיה ומתייחס לזיהום אוויר, מים, מיחזור, מקורות אנרגיה ואף תכנון סביבתי. דווקא בנושא קרינה, המקיפה כל אחד מאיתנו בסביבה הביתית וצוברת תאוצה, אין כיום עיסוק במסגרת לימודית, למעט בתי ספר בודדים כדוגמת הנעשה במועצה המקומית שהם.
עיכובים ביורוקרטיים
החשיפה של כולנו לקרינה גוברת כל העת, ביחס ישיר להתפתחות הטכנולוגיה האלחוטית והחשמלית ומלווה במקרים רבים בבורות וחוסר מודעות לגורמי הקרינה המצויים סביבנו ולהשפעתם. לפיכך, אנו חייבים להקדים ולהנחיל הרגלים כבר בקרב ילדים קטנים, על-מנת לצמצם את הפגיעה בהם ולחנך את הציבור בכלל להתנהגות נכונה שתוביל לצמצום החשיפה לקרינה. יש להסדיר, בהקדם האפשרי, תוכנית חינוכית ארצית, תוך שיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים לתחום זה. משרד החינוך כבר החל לפעול לקידום הטיפול בנושא הקרינה, אך ניכר כי עיכובים בירוקראטיים מרחיקים את הנושא מתוכנית הלימודים כך שעד שיתקבלו ההחלטות המתאימות, הטכנולוגיה תמשיך להתחדש, מוצרים יותר "חכמים" יפלטו יותר תדרים אלקטרומגנטיים ובינתיים הקרינה סביבנו לא נפסקת, אלא רק גוברת.
יש שיטענו כי קיים מידע רלוונטי זמין לציבור באתרי אינטרנט שונים, אך מדובר בפתרון שאינו מספיק להקניית ידע מתאים ואפקטיבי בקרב התלמידים הצעירים - אין הדבר מחליף תוכנית לימודים מסודרת, מבוססת ומגובה בידע מקצועי וניסיון. יש לבנות תוכנית להקניית ידע מותאמת גיל, להרגלי שימוש נכונים ומושכלים בטלפון סלולארי וליישם את העקרונות ע"י הצוותים במוסדות החינוך.
עד לשילוב תכנים מסודרים בנושא קרינה במסגרת הלימודית, הפתרון נעוץ ברשויות המקומיות ומנהלי בתי הספר: הרימו את הכפפה והוסיפו את נושא הקרינה לתוכנית הלימודים, גם כאשר הסילבוס אינו דורש וגם בעלות של "הקרבת" שעת מחנך! אם נקדיש חודש מרוכז לטיפול בנושא השפעות הקרינה וזהירות מונעת בטכנולוגיה אלחוטית, אולי נוכל להתחיל לחולל שינוי, ראשית בקרב הילדים שכבר מגיל צעיר צמודים למכשירים אלחוטיים מגוונים ובהמשך בקרב ההורים ושאר האוכלוסיה.
עלינו לפקוח את העיניים, ללמוד על הקורה סביבנו, להבין שאנו מושפעים באופן ישיר ולנקוט מעשה, יחד ומיד.

הכותב הוא מנכ"ל איגוד ערים להגנת הסביבה אזור חיפה.
תאריך:  11/07/2013   |   עודכן:  11/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אופיר שפיגל / Ofir Shpigel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפתחות טכנולוגית או פגיעה באיכות הסביבה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבורות היא של הכותב.
אהוד פרלסמן  |  11/07/13 11:03
2
מי קבע שקרינה אלקרומג' מזיקה? ל"ת
מקרין תגובות  |  12/07/13 00:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ערן חדד
כאשר מגיעות לבדיקת ממוגרפיה נשים אשר עברו הגדלת חזה עם שתלי סיליקון, קרני הרנטגן אינן חודרות דרך השתל ולכן מקשות על הערכת חלק מרקמת השד בביצוע הבדיקה
גדעון צור
לאור סימני השאלה שהותיר הנשיא אסד באומרו שסוריה קיבלה את טילי ה S-300, ומאידך הכחשתו של נשיא רוסיה פוטין, החלטתי לבחון את הנושא. וניתן להקדים ולומר שאכן קיימים סימני לוואי לכך שהסורים התכוננו לקבלת המערכת, הם החלו בהקמת בסיס טכני עורפי למערכת, נחפרו עמדות לשתי סוללות בנות 3 משגרים כל אחת ויתכן וכוחות סוריים התאמנו על המערכת ברוסיה
עידן יוסף
אלפי החרדים שאינם משלמים לנהגי אגד גם עושים עבירה וגם מכתימים ציבור שלם. איך הגענו למצב בו מתוך 51 נוסעים 27 אינם משלמים, ומה יש לעשות נגד התופעה?
שיה מלכין
מרלנה בת ה-25 נולדה להורים פולנים-נוצרים ונקראה על-ידי סבתה על-שמה של מרלנה דיטריך. חודש לפני שנפטרה, סיפרה האחרונה למרלנה בת ה-13 שבעלה, ברוניסלב, סבה של מרלנה מצד אביה, היה יהודי. עכשיו היא באה לבקר בישראל, אבל לא רק
עליס בליטנטל
הצגת המחזה "מיקווה" בבית צבי, שכתבה וביימה הדר גלרון, חושפת פצע מכוער בהוויה החרדית. תמונה מטרידה של חטאים הנעשים בהסתר, תוך מעטה של שתיקה, שמעלים את השאלה: האם זוהי קהילת קודש? האם זהו גוי קדוש? חרף כל היופי שבמסורת, והמוסר הנעלה שבדת היהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il