X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גד נחשון, עורך הג'ואיש פוסט" בניו-יורק, חושף בראיון מיוחד ל-News1, את הפילנתרופיה היהודית השוטפת בארה"ב למען עמותות ישראליות, בהיקף של מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
מיליארד דולרים של תרומות

הציבור הישראלי מודע, אומנם, לזרימתם השנתית של מיליארדי דולרים מממשלת-ארה"ב לישראל, אבל מודע פחות לפילנתרופיה הענפה של היהדות האמריקנית למדינה שלנו. מסתבר שכ-1,300 עמותות בארץ - כולן ללא מטרות-רווח - נהנות באורח תדיר, באותו פרק-זמן, ממענקים ומתרומות ביד נדיבה, המגיעים באורח טוטאלי למיליארד דולר.
בראיון מיוחד ל-News1 חושף העיתונאי גד נחשון, עורך הג'ואיש פוסט" בניו-יורק, את היקף המענקים ואת יעדיהם. אלה מגיעים ממכבש-פילנתרופי, המתווך בין התורמים האמריקנים לבין הנהנים הישראלים מהם.
מאז שהוקם בשנת 1922 על-ידי השופט העליון היהודי-אמריקני, לואי ברנדייס, פועל המכבש במנהטן, ללא כל לאות, בתור הקרן הכלכלית למען ישראל. היו"ר שלה הוא הרווי ברצ'ר, והמנכ"ל הוא ג'פרי שטרן. בזכותו של זה האחרון מופעל המכבש בהצלחה יתרה ובמסירות נדירה. לצידו פועל צוות מאומן ומיומן, שהציב לו כיעד את אותן עמותות ישראליות שבחר כזכאיות למענקים ולתרומות באורח שוטף. בישראל מייצגת את הקרן שולמית בר-שני, הנושאת בתפקיד משני במעלה בהנהלתה.
מאבק במשבר
נחשון מציין כי הקרן בארה"ב בנויה על מינימום של 25 דולר תרומה, אם בצ'קים ואם בניירות-ערך. התרומה אמורה להגיע ליעדה בארץ תוך 21 יום, כשהגוף הנתרם מקבל לידיו את מלוא הסכום, מבלי לשאת בהוצאות נלוות כלשהן, כשכל תרומה מדווחת היישר לשלטונות הפדרליים בארה"ב.
עם זאת נאלצת כיום הקרן להיאבק במשבר הפוקד את עולם הפילנתרופיה היהודית, וזאת עקב סיבות חיצוניות ובשל תהליכי-התבוללות הפוקדים את הדור היהודי הצעיר. כתוצאה מכך חל פיחות במנהג הצדקה הרווח כל כך בקרב היהדות האמריקנית.
ראוי לציין שהתורמים רשאים לבחור את יעד ההתרמה הייחודי שלהם מבין 1,300 הגופים הנתרמים. הגוף הנתרם עצמו חייב לדווח על פעולותיו הקשורות להתרמה, בעוד הקרן עצמה רשאית לפקח עליו ואף לשגר לצורך כך נציגים לביקורת.
ואלה שמות
בין העמותות הישראליות, שנהנות מן המענקים ומהתרומות, נמנים בית הגלגלים - לילדים נכים; בית אלאזראק - לילדים מבתים הרוסים בשל אלימות או סמים; המרכז לקידום העיוורים; רשת שובע - לחלוקת ארוחות לעניים; האגודה למען הזקן; עמך - המתמקדת בסיוע פסיכולוגי לניצולי השואה; עמית - לנשים עובדות; אמונה - לנשים דתיות; מרכזים לקורבנות אונס; מרכזים לנשים מוכות; מגן דוד אדום; בית החולים סורוקה; המרכז הרפואי הדסה; בית החולים שיבא; שילו - לייעוץ לנשים הרות; אוניברסיטת תל אביב; האוניברסיטה העברית; אוניברסיטת חיפה; מכון ויצמן; הקולג' לנשים בירושלים; מוזיאון ישראל; הקהילה הרפורמית; עולי אתיופיה; מבשרת ציון; הוועד למען החייל; תיאטרון ירושלים; המועצה לאיכות הסביבה; אגודת האמריקנים-קנדים בישראל; המרכז הכלכלי יהודי-ערבי; ודו-שיח ישראל התפוצות.

תאריך:  12/07/2013   |   עודכן:  12/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביד נדיבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העמותות התחילו כמהלך תמים
יוסי אבידור  |  14/07/13 10:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר גולוב, אודי דקל
צפוי מאבק פנימי ממושך במצרים. בתוך כך, לא ניתן לקבוע בפסקנות שהשפעת 'הרחוב' תבוא לביטוי גם בתוצאות הבחירות לנשיאות ולפרלמנט. לכן, ישראל צריכה להתנהל בצנעה, להימנע מהצהרות מזיקות ולשמור בידה את מרחב התמרון
עופר דרלסר
החשיפה של כולנו לקרינה גוברת כל העת, ביחס ישיר להתפתחות הטכנולוגיה האלחוטית והחשמלית ומלווה במקרים רבים בבורות וחוסר מודעות לגורמי הקרינה המצויים סביבנו ולהשפעתם
ד"ר ערן חדד
כאשר מגיעות לבדיקת ממוגרפיה נשים אשר עברו הגדלת חזה עם שתלי סיליקון, קרני הרנטגן אינן חודרות דרך השתל ולכן מקשות על הערכת חלק מרקמת השד בביצוע הבדיקה
גדעון צור
לאור סימני השאלה שהותיר הנשיא אסד באומרו שסוריה קיבלה את טילי ה S-300, ומאידך הכחשתו של נשיא רוסיה פוטין, החלטתי לבחון את הנושא. וניתן להקדים ולומר שאכן קיימים סימני לוואי לכך שהסורים התכוננו לקבלת המערכת, הם החלו בהקמת בסיס טכני עורפי למערכת, נחפרו עמדות לשתי סוללות בנות 3 משגרים כל אחת ויתכן וכוחות סוריים התאמנו על המערכת ברוסיה
עידן יוסף
אלפי החרדים שאינם משלמים לנהגי אגד גם עושים עבירה וגם מכתימים ציבור שלם. איך הגענו למצב בו מתוך 51 נוסעים 27 אינם משלמים, ומה יש לעשות נגד התופעה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il