X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פגיעתו של חוק המאגר הביומטרי היא קטלנית למדי ויש בו כדי לפגוע באורח אנוש בכבוד האדם ובפרטיותו. הוא גם עלול, במפורש, לסכן את בטחון המדינה. לתשומת-ליבו של שר הפנים, שמשרדו כבר הספיק בעבר להתרשל בהגנה על מרשם התושבים - אחד המאגרים הרגישים במדינה
▪  ▪  ▪
המאגר הביומטרי. פגיעה קטלנית [צילום: פלאש 90]
מערכת המודיעין המתוחכמת והמפחידה בעולם
שחר סמוחה
ארצות הברית מתכננת להפעיל בקרוב מערכת מודיעינית חסרת תקדים: מידע ביומטרי, צילומי פנים ורשתיות, מיפוי קשרי משפחה ומידע נוסף של מיליוני בני אדם יועלו לענן ויהיו זמינים לשימוש הכוחות בשטח * ההאקרים כבר מצחצחים מקלדות
לרשימה המלאה

חוק המאגר הביומטרי, המופעל בינתיים לשנתיים-ניסוי, כבר הספיק לשגר זרועות ארוכות לימין ולשמאל, ומורגש על כל צעד ושעל אצלנו. פגיעתו היא ממש קטלנית, כאילו היה בומרנג או חבר-פיפיות, ואשליה היא על כן לחשוב שיש מי שיינצל מפגיעתם הרעה. שהרי בצד הקורבן, המיועד לפגיעה, ייפגע גם זה שמבקש לפגוע בו. נזקו הגדול שקול כנגד לתועלתו כביכול.
בסך-הכל, חוק המאגר הביומטרי הוא עוד סימפטום ארור לנוכחותו של האח הגדול ולעינו הפקוחה. לכאורה אמור אומנם השבב האלקטרוני, שביסודו של המאגר, להתמודד עם מכת הזיופים של הדרכונים ותעודות הזיהוי, אלא שצריך להיות פתי-נאיבי, נוסח שר הפנים, גדעון סער, כדי להאמין שהמידע שייאסף אכן יישמר ככמוס ולא יזלוג לידיים עוינות, שישתמשו בו לצרכים שלהן. בעידן הטכנולוגי שלנו הרי ברור לכל בר-בי-רב שכל מידע - גם אם מוסתר- נחשף בסופו של דבר בגדול, וכי וזו רק שאלה של עיתוי.
יתר על כן גם ראוי להזכיר שקיומו של מאגר ביומטרי לא רק עלול לפגוע בכבוד האדם ובפרטיותו - יש בו גם כדי לסכן, במפורש, את בטחון המדינה ותושביה. אם חלילה ידלוף מאגר שכזה למדינת-אויב - יאפשר המידע שבידיה לזהות מיד כל אזרח ישראלי שנכנס אליה בדרכון זר, על-פי טביעת-אצבעותיו. יתרה מזו: הדליפה תגרום לחרב-פיפיות ולכאב-ראש נוראי, כאשר לא ניתן יהיה עוד להחדיר, למשל, סוכנים של "המוסד" למדינה זרה.
ללא חסינות
למותר לציין שניתן בהחלט להנפיק תעודות חכמות גם ללא מאגר ביומטרי, באמצעים טכנולוגיים זמינים, זולים, בטוחים עוד יותר וחודרניים לאין שיעור פחות מאלה הקיימים במאגר הביומטרי. כל זה מקובל בעולם המערבי הנאור, אבל מן הסתם לא במדינה "מתקדמת" כמדינת ישראל.
והרי עוד תזכורת אחת: בשום מדינה דמוקרטית אין תקדים למאגר שכזה. אחרי ככלות הכל, בעולם לא קיים שום מאגר החסין באמת מחדירה ומגניבת-מידע. בוודאי לא בעידן האינטרנט שבו אנו חיים, מה גם שניסיון העבר רק מורה עד כמה קלה היא דליפה שכזו.
ובהקשר זה ראוי להזכיר שהיה זה משרד הפנים בכבודו ובעצמו שהתרשל בשעתו בהגנה על מרשם האוכלוסין - אחד המאגרים הרגישים במדינה! המאגר הזה מכיל פרטי-מידע על כל אזרחי מדינת ישראל, ובהם: מספרי-זהות, מצב משפחתי, מספר-ילדים ופרטיהם האישיים, החזקת אזרחויות זרות וכתובות-מגורים. המאגר הזה חשוף בפני כל ילד שבקיא במהלכים בסיסיים באינטרנט - לא כל שכן לחוקרים פרטיים ולגורמים פליליים.

תאריך:  15/07/2013   |   עודכן:  15/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנזק רב מן התועלת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות מבית השמאל.תכתובעל אוכל ל"ת
קישקוש מקושקש  |  17/07/13 11:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
האם ללשכת פרקליט המדינה משעמם, או שלמדו שם מציפי לבני כיצד לרוץ אחרי כותרות? שני ההסברים אפשריים לאור דרישת המשנה לפרקליט מההתאחדות לכדורגל לטפל בהתבטאויות בעייתיות בבית"ר ירושלים
עמית עוז
פרשת הגניבה לכאורה של בקבוק הבושם של הנגיד לשעבר והמיועד יעקב פרנקל בהונג קונג נראית בתחילה דמיונית, הזויה. לאחר חלוף ההלם הראשוני חובה עלינו לבדוק כמה עמוק צללנו בהעדר נורמות ערכיות ומוסריות בסיסיות
עו"ד אלון קוחלני
ביהמ"ש המחוזי חיזק את ההלכה לפיה תקופת ההשגה נמנית מהמועד בו היא הוגשה לידיו של מנהל הארנונה (עת"מ (חי') 8192-10-12 מורני אין בע"מ נ' עיריית עכו ואח')
דוד אוחנה
אז שלי יחימוביץ' הודיעה על פריימריז בעוד ארבעה חודשים. היריבה ההיסטורית שלנו שוב תבחר מנהיג לאחר הכישלון בבחירות האחרונות. אם כן, מהן ההשלכות הפוליטיות של המהלך הזה? האם אנו צפויים לסכנה כלשהי? לא ממש
מתי דוד
בימים אלה פורסם "בהארץ" על מותו בפריס של אילן הלוי, כולל מודעת אבל של כמה עשרות של "חבריו למאבק". מיהו אילן הלוי? מי הם חבריו? ועל איזה מאבק מדובר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il