X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הרגלי מחזור האשפה של האומבריאנים, האם הם מזכירים את חובבי הסביבה בישראל? ומדוע בארץ הוחלט להטיל פיקדון רק על הבקבוקים הקטנים בעוד שאת הגדולים אנחנו אוספים בהתנדבות?
▪  ▪  ▪
מיחזור בקבוקים בישראל. פיקדון רק על בקבוקי משקה קטנים [צילום: עומר שיקלר]

אני חסיד של מיחזור פסולת וקראתי פה ושם שבארץ מתחילים פרויקט של מיון הפסולת הביתית. בכל בית יהיו מיכל לפלסטיקים, מיכל לנייר ומיכל לפסולת אורגנית. קראתי, זכרתי ואני מחכה שזה יגיע גם אלי הביתה. לכן שמתי לב והייתי מופתע כאשר לאורכה ולרוחבה של אומבריה ראיתי על אם הדרך עומדים בשלשות מיכלי האשפה - מכסה חום, מכסה כחול ומכסה צהוב.
לפעמים הם היו קטנים, ביתיים, כפי שאנחנו מכירים. לפעמים הם היו גדולים, כמו שיש בבנייני קומות.
עומדים בחוץ, נגישים לציבור וקל לאוספי האשפה מטעם הרשויות לעצור עם מכוניות הזבל שלהם.
אנחנו הינו בצימרים ( (casa vacanzaסמוך לעיירה טודי, כשישבתי על מרפסת הקומה השניה והסתכלתי על הנוף הנהדר, גמלה בי החלטה: את האשפה אני ממחזר! לכן, כשסיימנו את החופשה באומבריה ונסענו בדרך העפר מן הקאזה וקאנצה אל הכביש הראשי, עצרנו את המכונית ליד שלושת המיכלים הגדולים של השכן הקרוב. בידי היו שלוש שקיות ממויינות וניגשתי בשמחה להריק אותן אל המיכלים: המכסה הכחול עז לפלסטיק, מכסה הצהוב בוהק לנייר והמכסה הירוק כהה לאשפה אורגנית. כלב נבח מעבר לגדר, אבל זה לא הטריד אותי. הרמתי את המכסה הראשון ואז שמעתי קול חדש היה זה בעל החווה שנבח עלי, או אולי היה זה הפועל שלו. לא הבנתי אף מלה, אבל היה ברור שהוא לא רצה שאטנף את המיכלים שלו באשפה שלי, אשפת זרים לא מן הסביבה... הסתלקנו.
פחות מחמש מאות מטרים משם מצאנו עוד שלושה מיכלי אשפה ניצבים במסדר על הדרך. כאן לא היה כלב ולא בעליו. שפכתי והרגשתי שהשתלבתי בסביבה.
כשיצאנו מאומבריה, דרומה, עברנו בטוסקנה. כאן לא ראיתי מיכלים להפרדת אשפה. עדיין לא. גם בארץ התחילו כמה רשויות מקומיות. ברוב הגדול, עדיין לא.
האומבריאנים חובבי הסביבה הזכירו לי את ישראל חובבת הסביבה. אנחנו משלמים פיקדון של 30 אגורות לכל בקבוק משקה קטן. ובקבוק משקה גדול? כידוע, אוספים אותם במיכלי הרשת הגדולים של תאגיד אל"ה, שמוצבים על המדרכות ברחבי הערים.
מדוע יש פיקדון על הבקבוקים הקטנים ואילו את הגדולים אנחנו אוספים בהתנדבות? בדקתי את ההיסטוריה של שמירת הסביבה מצאתי את הסיבה: שס.
הייתה זו המפלגה המתמדת בקואליציה, שהתנגדה בחריפות להטלת פיקדון על בקבוקי ליטר וחצי. אינני יודע מה הסיבה להתנגדות זו, אלא את הנימוק: משפחות מרובות ילדים נזקקות להרבה בקבוקים גדולים והפיקדון יכביד עליהם.
זה הנימוק!
מוזר, שמשפחות מרובות ילדים (ועניות, כנראה) צריכות לקנות בקבוקי משקה של מים מסוכרים. אני, למשל, שותה מים מהברז ואין לי שום פיקדון. המשפחות העניות יכולות להחזיר את הבקבוקים לסופרמרקט ולקבל בחזרה את דמי הפיקדון. תשובות של ש"ס להצעה זו לא שמעתי. אבל היום, כאשר מפלגה זו איננה שולטת בקואליציה, אולי יש לנו עתיד. לנו, לחובבי הסביבה.

תאריך:  20/07/2013   |   עודכן:  20/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טובלים באשפה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
די להסתה
עמוס שנער  |  20/07/13 20:53
2
קישורים ומקורות
יאיר דקל   |  20/07/13 22:51
 
- ניצחת.... אבל
עמוס שנער  |  20/07/13 23:56
3
המאפיה מקבלת אשפה מכול אירופה
אלון פלג  |  21/07/13 08:20
4
עמוס, לא ניצחתי
יאיר דקל   |  21/07/13 13:14
 
- חשוב לדעת
עמוס שנער  |  25/07/13 15:37
 
- מחזור בחנויות או ברחוב
יאיר דקל   |  25/07/13 17:56
5
בחירות מוניציפליות קרבות-נובמב
ראיס-פוטין-טיל400  |  27/07/13 10:29
6
בחירות מוניציפליות קרבות-נובמב
ראיס-פוטין-טיל400  |  27/07/13 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - איננו, נוסף, סוף-סוף ועל האצבע
שמעון שטיין
נראה כי שר החוץ החדש מוחמד אל בראדעי לא יחמיץ כל הזדמנות להטביע חותם בסוגיות שהיה לו בהן עניין אישי ארוך שנים ואשר שימשו תפאורה לחילוקי דעות בין ישראל למצרים הן ברמה הבילטרלית והן בזו המולטי-לטרלית. הוא שאמרנו - הכול בסימן המשכיות.
איתן קלינסקי
לאח נפתלי כשר בכיר בממשלה אין עניין בקביעה של המבקר שביהודה ובשומרון "איש הישר בעיניו יעשה" אז גם האח נפתלי עושה את הישר בעיניו
רועי אורן
כידוע לכולנו, הזוגות הצעירים נתמכים ע"י ההורים הן מבחינה כלכלית, והן מבחינה נפשית. בעידן שבו ההורים מנסים להיות חברים של הילדים, ולא גורם מחנך (כפי שהיה צריך להיות) מעורבות יתר שלהם עשויה להזיק לקשר הזוגי
אורי שרגיל
הערבי ממתין בסבלנות שאתה ואני נמשיך להתכתש, להתכחש ונתיש את כוחותינו הלאומיים זה בזרועות זה ואז ניפול כפרי בשל בידיו. בינתיים הערבי מפיץ סיסמאות שהאיחוד האירופאי השקרי אוהב לשמוע. הפלשתיני חי טוב על שקרים מבוססים ועל חשבון האיחוד וממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il