X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש שעות בהן אוטובוסים של חברת דן בקו 70 בכיוון תל השומר-תל אביב מגיעים עד רכבת "מרכז" (ארלוזורוב) בלבד במקום עד התחנה המרכזית החדשה בתל אביב כבדרך כלל. הדבר יוצר לעיתים בלבול בקרב נוסעים ומטעה אותם. גם אם אין כוונת זדון בעניין התוצאה הסופית הנגרמת - הטעיה ובלבול של נוסעים - ראוי אפוא וגם ניתן למנוע זאת
▪  ▪  ▪
אוטובוס דן. הנוסעים מבולבלים [צילום: פלאש 90]

קו אוטובוס מספר 70 של חברת "דן" יוצא ממחנה תל השומר (בסיס הבקו"ם), עובר בקריית קריניצי, אוניברסיטת בר-אילן, צומת גבעת שמואל, צומת גהה, רחוב ז'בוטינסקי, צומת עלית, רכבת מרכז, שד' שאול המלך, בית המשפט, בית ציוני אמריקה, הבימה, שד' רוטשילד, כיכר המושבות, תחנה מרכזית ישנה, תחנה מרכזית חדשה. ובכיוון ההפוך מסלולו דומה.
אלא שהחל משעות הצהריים יש אוטובוסים בקו זה (לא כולם) היוצאים ממחנה תל השומר, עוברים את המסלול הרגיל, אולם מגיעים עד רכבת מרכז - מסוף 2000 בלבד, שם זו היא תחנתם הסופית וזאת במקום להגיע עד לתחנה המרכזית החדשה כבדרך כלל.
חשוב להדגיש כי מדובר באותו מספר קו (קו-70) של אותה חברה (דן), והדבר יוצר בלבול וגורם להטעיית נוסעים, שכן יש נוסעים העולים בשעות אלה לקו 70 בתחנות השונות במסלול ממחנה תל השומר לכיוון תל אביב, וסבורים כי האוטובוס מגיע עד לתחנה המרכזית החדשה כבדרך כלל. להפתעתם, מתברר להם כי האוטובוס מגיע עד רכבת מרכז בלבד. הם נאלצים אפוא לקחת אוטובוס נוסף כדי להגיע ליעדם, ומן הסתם נגרמת להם עוגמת נפש ולפחות טרטור מיותר.
דוגמה מוחשית לנושא זה, כדי לסבר את האוזן: נוסע עולה על קו 70 ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן במטרה להגיע ל"לונדון מיניסטור" בתל אביב, והרי הוא יודע כי יש לקו 70 תחנה מול "לונדון מיניסטור", אולם להפתעתו הקו מגיע רק עד לרכבת מרכז (ארלוזורוב). יש כאן סוג של הטעיה, גם אם לא מכוונת. יש מבין הנוסעים שרבים עם הנהג ובאים אליו בטענות ולעיתים בצעקות מדוע לא אמר להם שהאוטובוס לא מגיע עד לתחנה המרכזית בתל אביב.
יש נהגים שתולים פתק מאולתר בחזית האוטובוס בצד שמאל ובו נאמר שהאוטובוס מגיע עד לרכבת מרכז בלבד, אולם כשעולים נוסעים לאוטובוס בתחנות השונות ויש ביניהם מבוגרים רבים, הם אינם יכולים תמיד להבחין בפתק הקטן הזה, מה גם שלעיתים אין פתק כזה. אנשים רואים קו 70, עולים עליו, ובטוחים שהקו נוסע במסלול הרגיל לתחנה המרכזית.
איני טוען שחברת "דן" מטעה בכוונה את הנוסעים בעניין קו 70, אבל התוצאה הסופית היא הטעיה ובלבול של נוסעים, והדבר נמשך כבר זמן רב, וראוי אפוא וגם וניתן למנוע הטעיה זו בכך שיצוין בבירור, גם על-ידי הפרדת מספר הקו, אלו אוטובוסים של קו 70 מגיעים לתחנה המרכזית בתל אביב ואלו מגיעים עד רכבת מרכז בלבד. מדוע, למשל, שקו 70 המגיע עד לרכבת מרכז לא יסומן כקו אחר כגון קו 70 א', או משהו בדומה. וזאת על-מנת שהציבור לא יתבלבל ויטעה.
על נושא קו 70 סיפרה לי מכרה הנוסעת בקביעות בקו 70 בדרכה מאוניברסיטת בר-אילן לתל אביב. בדקתי את הנושא באופן יסודי ואכן מדובר בבעיה המחייבת בירור ומציאת פתרון, וראוי שמשרד התחבורה יתערב בעניין.

תאריך:  02/08/2013   |   עודכן:  02/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלבול והטעיית נוסעים בקו 70
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה תגובת דן ומשרד התחבורה?
מזכיר_המדינה  |  2/08/13 19:22
2
גם לי זה קרה
עמוס שנער  |  4/08/13 12:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מאחורי הידיים האלימות של הפורעים שניפצו את שמשות אוטובוסי ההפרדה בבית שמש עומדות הידיים של השר ישראל כ"ץ ואנשי משרדו שחתמו על מסלולים שידלגו על חילונים
רכבת ישראל
עידן יוסף
משרד התחבורה אישר לחברת קווים להפחית נסיעות בקווים קבועים בגוש-דן כדי לאפשר לחרדים לנסוע לחוף הים הנפרד. קווים בחרה לפגוע בקווים המשרתים אוכלוסיות מוחלשות ומשרד התחבורה אמר אמן
עידן יוסף
בחלק מהקווים יוארך משך הנסיעה ובחלקם האחר יתקצר
עידן יוסף
מתחילים ברגל שמאל: משרד התחבורה הורה שלא לאפשר בינתיים לנוסעים לעלות למטרונית, אך לא הסביר מדוע    מה הסיבות לעיכוב ומדוע מטעה המשרד את הנוסעים שמבקשים מידע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il