X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שפרנקל עזב את המערכה, היה חשוב לבצע בדיקה מקיפה על אודות המועמד הבא לתפקיד נגיד בנק ישראל, מקיפה הרבה יותר מהבדיקה החפוזה שנעשתה ביחס לליידרמן בכל הצהרה דיפלומטית, מסיבת עיתונאים, נאום מדיני של נציג ישראלי, צריך להדגיש ראשית לכל את הזכויות ההיסטוריות, הדתיות והמוסריות של היהודים על ארצם
▪  ▪  ▪
נתניהו. היינו פה לפניהם [צילום: פלאש 90]

1. כמו באגדה של פסח, מתחיל בגנות ומסיים בשבח. סאגת מינוי הנגידים היא מעידה של נתניהו. לאחר סיפור פרנקל, כדאי להפעיל יותר מאדם אחד לבדוק את עברו של המיועד התורן. ציידי הגולגולות ממתינים ויעשו כל שביכולתם לפגוע בתפקודה התקין של הממשלה. המיועדים אינם פוליטיקאים עתירי ניסיון ועורם דק במיוחד. עוד מלכתחילה היה צריך לגבות את פרנקל ולהודיע שה"חשיפה" הטיפשית של אירוע הדיוטי פרי, דינה לפרנס את מדורי הרכילות ואין בה כדי להפריע למינוי. גם ליועמ"ש וינשטיין חלק באחריות למבוכה על שיתוף הפעולה הצדקני עם השטות שנכרכה במינוי פרנקל.
מכל מקום, לאחר שפרנקל עזב את המערכה, היה חשוב לבצע בדיקה מקיפה על אודות המועמד הבא, מקיפה הרבה יותר מהבדיקה החפוזה שנעשתה ביחס לליידרמן. אפשר להבין את ליידרמן. השמועות הזדוניות בעניינו הבטיחו לו גיהינום ציבורי שבמסגרתו - גם אם יתגלה בסוף התהליך שהוא נקי - יפרקו את תדמיתו לגזרים. הקלות הבלתי נסבלת של האשמת מועמדים טובים לתפקידים ציבוריים בכירים מחייבת מחשבה מקיפה כיצד מתמודדים עם העניין. שום אדם שפוי בעל עמדה בכירה במגזר הפרטי, לא ירצה להתקרב למוקד הרעש. תמיד עלול להישלף פרט בעייתי מעברו, שגם אם לא יפסול אותו מקבלת המשרה, יביך אותו ואת משפחתו. למה לו צרות כאלה?
2. ומגנות לשבח. בזירה המדינית, זכינו לנחת רוח עם התייצבותו של נתניהו בכנסת מול ח"כ זחאלקה שחזר על מנטרת הח"כים הערבים (אחמד טיבי מצטיין בה) לאמור "אנחנו היינו לפניכם ונהיה אחריכם". ראש הממשלה ביקש את זכות הדיבור והגיב בקצרה: החלק הראשון של הדברים לא נכון, והחלק השני לא יקרה. דברי זחאלקה נחים על מצע טיעונים רחב בהרבה, ולפיו אין ליהודים היסטוריה בארצם, ועל הר הבית לא עמד מעולם מקדש, והציונות היא תנועה קולוניאליסטית וגזענית שמטרתה נישול "הבעלים האמיתיים" של הארץ הזאת.
לשקרים הללו אחיזה בדעת הקהל העולמית משום שישראל מצידה מציגה בעיקר דרישות ביטחוניות מפני הסכנה שבמדינה פלשתינית על גב ההר. אומנם הטיעון הביטחוני נכון, ורצועת עזה על אלפי טיליה תוכיח. זה לא מונע מהאיחוד האירופי ומתנועות החרם לקדם סנקציות נגד ישראל. הסיבה קשורה בעמעום טענת הצדק שבתביעתנו על ארצנו.
בכל הצהרה דיפלומטית, מסיבת עיתונאים, נאום מדיני של נציג ישראלי, צריך להדגיש ראשית לכל את הזכויות ההיסטוריות, הדתיות והמוסריות של היהודים על ארצם. אדוני נשיא ארה"ב, האם אתה מאמין בתנ"ך? האם אתה מאמין בהבטחת הארץ הזאת לעם היהודי?
כמעט 2,000 שנה לפני שהאיסלאם בא לעולם, בזמן שאבותיהם של זחאלקה וטיבי עבדו אלילים במדבריות חג'אז, הילכו פה אבותינו ובישרו על אמונה באל אחד. 1,600 שנה לפני האיסלאם הייתה לנו ממלכה ומקדש בירושלים. פעמיים נחרבנו וגלינו, וחזרנו הביתה. 400 שנה לפני האיסלאם שינו הרומאים את שמה של יהודה לפלשתינה ע"ש גויי הים הפלשתים שנעלמו מאות שנים קודם. הם ביקשו למחוק את הזיקה בין היהודים לארצם. עכשיו ערביי האזור מכנים את עצמם פלשתינים ומספרים ש"היו פה לפנינו". שקר זה יש לחשוף בכל הזדמנות. זה גם הסיכוי לשלום אמת.

פורסם במקור: ישראל היום (א', 4.8.13)
תאריך:  04/08/2013   |   עודכן:  04/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אחמד טיבי / Ahmad  Tibi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקר והאמת, והזכות על הארץ
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מילא שאנחנו מאכילים את ילדינו
מר אידר הנכבד  |  4/08/13 19:35
2
מילא שאנחנו מאכילים את ילדינו
מר אידר הנכבד  |  4/08/13 19:37
3
יש לשנן בביה"ס את זכותנו כאן. ל"ת
אזרחית פשוטה  |  4/08/13 20:11
4
כמה הערות/הארות
מוטקה ה.  |  5/08/13 12:15
5
כשמדינת התועבה הזו
חנה שרה-  |  5/08/13 21:26
6
תגובה ל 4 מוטקה=============
יוד יוד  |  6/08/13 19:32
 
- תמיד טוב לשמוע את בשארה.
ליוד הנכבד  |  7/08/13 08:53
 
- כן וודאי: לא כפל משמעות
מר "ליוד.." הנכבד  |  12/08/13 12:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
המושג "מחווה" בהקשר של שחרור רוצחים עם דם ישראלים על ידיהם, צורם, מעורר זעם לגיטימי ומובן. ועדת שמגר שהוקמה אחרי חטיפת גלעד שליט קבעה קריטריונים ודפוסי פעולה לשחרור מחבלים, בשלבים שונים של מו"מ. נראה על פניו, שהנוהלים לא מיושמים. שחרור מחבלים/רוצחים, כשלב בהסכם שלום, נשמע יותר אלגנטי ופוליטי, והוא נעשה באישור השב"כ, לפחות לגבי רוב המחבלים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - גומלי רעה, דני המדהים, כתבן, העבר, נמושה, פיתה לא-אפויה ונפסד    שבת שלום ועוד מעט - חודש טוב
עו"ד צבי שוב, עו"ד נפתלי פרידמן
המגמה המסתמנת היא הפחתת שווי המקרקעין במצב נכנס, עד כדי אבסורד, ובמנותק לחלוטין משווי המקרקעין בשוק החופשי, וזאת בין אם מדובר בפגיעה ישירה (ייעוד המקרקעין לצרכי ציבור מתוך מטרה להפקיעם) ובין אם מדובר בפגיעה עקיפה (מקרקעין שאינם בתחום התוכנית, אך נפגעים ממנה). פועל יוצא הוא כי בעל המקרקעין לעולם לא יהיה מפוצה כדי הפגיעה האמיתית בשווי המקרקעין שלו
מחלקת המיסים KPMG סומך חייקין
עיקר השינויים שיחולו בעיקר אישור החוק לשינוי סדרי העדיפויות (חוק ההסדרים)
ציפורה בראבי
האמנם נעשה העולם כה מושחת שקשה למצוא צדיק בארץ אשר לא יחטא? מועמדים תחת זכוכית מגדלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il