X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ימים אלו הם ימים אשר האדם צריך למצוא בהם את האמת שבתוכו ולפשפש ולמשש ולזכך ולנקות נפשו מכל קליפה אשר נדבקה על נשמתו במשך השנה
▪  ▪  ▪

תניא בפרקי רבי אליעזר: בראש חודש אלול אמר הקב"ה למשה: "עלה אלי ההרה" [שמות כ"ד, י"ב]. שאז עלה משה רבינו לקבל לוחות השניים והעבירו קול במחנה משה עלה להר להוריד את הלוחות שלא יטעו שוב ויעבדו עבודה זרה כפי שהיה בלוחות הראשונים והקב"ה נתעלה בתקיעות שופר שנתקעו באותו זמן, וזה שנאמר [תהלים מ"ז]: "עלה אלוקים בתרועה". ולכן התקינו חז"ל שיהיו תוקעים בראש חודש אלול בכל שנה ושנה בכל החודש כדי להזהיר ישראל שיעשו תשובה שנאמר: "אם יתקע שופר בעיר והעם לא יחרדו".
והנה צריך להקשות - אם צריך לעורר את בני ישראל בתקיעות השופר שלא יטעו בעבודה זרה, מדוע להתחיל מהיום הראשון שמשה רבינו עולה לשמיים, אז ודאי לא יחטאו ולא יטעו בעבודה זרה כי יום הראשון של עליית משה לשמיים, זמן מרומם אחרי השבר הגדול שעברו בלוחות ראשונים והחורבן האיום והנורא שבני ישראל חוו ואשר אנו נענשים עד היום כמו שנאמר: "ביום פקדי ופקדתי", עד ביאת הגואל בכל צרה מצוקה ויגון שבאים בעולם יש בזה גם מחטא העגל, אם כן מדוע ביום הראשון של עליית משה רבינו לשמיים צריכים לתקוע בשופר להזהירם ולהרחיקם מעבודה זרה?
אלא לימוד גדול לומדים פה: כשמתחילה בעיה, מתחילה בקטן ביותר ובדבר הנראה הפעוט ביותר. כמו שמסופר על רב גדול שהגיע להתגורר תקופה בעיר. כשהלך לחנות לקנות מלח ראה שהמוכר מפקיע את המחיר של המלח, כעס הרב והזדעזע וקרא לכל יושבי העיר לבוא לבית הכנסת ודרש דרשה חוצבת להבות ואמר: עיר שמפקיעים בה את המחיר על מלח סופה להיחרב. שאלו אותו: מדוע? ענה ואמר להם הרב: מפקיעים את המחיר במלח, אז מי שקונה מלח צריך לשלם יותר אז גם הוא מה שמוכר ומה שמתעסק צריך הוא להעלות את המחיר וכך שרשרת שמתחילה ואין לה סוף, עד שכל המחיה בעיר הזאת מתייקרת ועולה, והמצב מחמיר ומתדרדר לחורבן גדול והכל מתחיל מהפקעה של מחיר של מלח. לכן צעק ואמר הרב: המוכר של המלח, תפסיק להפקיע את המחיר.
הצרה או הבעיה מתחילה מהדבר הפעוט והקטן ביותר, כך גם יצר הרע אינו בא לאדם להכשילו בדברים הקשים ביותר אלא מתחיל הוא בדברים הפעוטים ביותר והקטנים ביותר אשר האדם דש בעקביו ולאט לאט מביא את האדם לעשות את הדברים החמורים והקשים ביותר.
לכן צריך האדם להתחיל מהרגע הראשון להקפיד לשמור ולהישמר מעברות אשר האדם דש בעקביו, מהדברים שנראים לאדם קטנים וזניחים ביותר, שמה השטן מתחיל להפיל ולהכשיל את האדם. ולכן מ-א' באלול, יום גדול ונורא שמשה רבינו עולה לשמיים לתקן את חטא העגל, לתקן את שבירת הלוחות, לבקש מחילה וסליחה וכפרה על עם ישראל, מאותו יום צריך להתחיל להיזהר ולהישמר בגרגיר מלח הקטן. ולכן מאותו יום מתחילים לתקוע בשופר משום שהמפלה של האדם מתחילה בהזנחה שמזניחים את הדברים הקטנים ביותר.
הנה ימים אלו הם ימים אשר האדם צריך למצוא את האמת שבתוכו ובזמן הזה צריכים לפשפש ולמשש ולזכך ולנקות הנפש מכל קליפה והטעיות אשר נדבקו על הנשמה במשך השנה. וצריכים לדעת שבמקרים רבים האדם חי בשקר ומטפח את השקר בנפשו עד אשר מאמין הוא בשקר שהשקר הוא אמת עד שהאדם עומד במבחן אמיתי שמבין שחי הוא בעולם הדמיון ואז כבר מאוחר, אין האדם יכול לעשות הרבה להשיב את האבוד.
ישנים, עורו
וידוע המעשה על עיר במרוקו, אשר היה שמה זקן ערבי אשר סיפר לכל יושבי הכפר וסביבותיו, שמומחה הוא גדול לכל מי שנשכו נחש ויודע הוא להציל ולהוציא את הארס מגוף האדם, אותו זקן הלך ואילף כמה סוגים של נחשים והחזיקם בביתו וכאשר היו מביאים לביתו אדם שנשכו נחש והארס היה מסתובב בגופו, היה גובה מהר סכום של כסף ואחרי שהיה גובה סכום של כסף היה מבקש מהאדם שנשכו נחש לתאר לו את סוג הנחש שנשך אותו ואז היה הזקן הרמאי כביכול קורא ומתפלל והיה רומז לסוג הנחש שתיאר לו האדם שננשך, מהנחשים המאולפים שבביתו, שיבוא אליו ואז היה כביכול צועק על הנחש מדוע נשכת את האדם, מקלל אותו ואז הנחש המאולף היה מתחיל להכות את ראשו על הקרקע וכל זה היה מתוך אילוף שאילף את הנחש ואז כשהננשך היה רואה את המחזה המפחיד הזה היה מתרפא. ומדוע ואיך?
משום שיותר מתשעים אחוז מהנחשים בעולם הארס שלהם לא הורג, מה שהורג הוא הפחד מהארס ולא הארס, וכך הזקן הערבי התעשר ושמו הלך לפניו. יום אחד בנו אהובו של הערבי הרמאי ננשך על-ידי נחש אמיתי אשר הארס שלו ארס ממית, רץ הזקן הערבי לביתו של הרב ובכה לפניו: תציל את בני, אמר לו הרב: אתה מומחה לנחשים אתה תציל את בנך. אותו ערבי האמין בעצמו שנים שבאמת כוחות גדולים יש בו ובמבחן האמיתי הראשון הבין וראה שכוחו אינו כוח ובסוף נענש שבנו מת.
כך החיים, האדם חי בשקר ובטעות ומתחיל להאמין בשקר ובטעות שלו, אך בסופו נופל על השקר שלו ומתבזה בזיון גדול. חודש אלול זה חודש של עורו ישנים מתרדמתכם, להתעורר מהחלום שכל אחד חי בו, אחד חי בחלום אחד גדול. השני חי בכמה חלומות קטנים והחלומות נהיים נוחים וטובים לאדם עד שמתחיל להאמין בהם ממש. הזמן הזה הוא זמן של התעוררות, זמן של הכנה גדולה "היכון לקראת אלוקיך ישראל".
הנה מבקשים אנו מכל בני קהילתנו הקדושה בכל אתר ואתר להיכנס לימים אלו בהתעלות נפש גדולה, בחיזוק גדול. עברנו שנים של זיכוך גדול אך בכל הצער והיגון ראינו את אהבת ה' ואת ההשגחה הפרטית ואיך לא תמו חסדיו ואומרים אנו לאחיי ורעיי שבעזרת ה' יתברך ניכנס לראש השנה בשמחה מרובה ובזיכוך הנפש גדול, עברנו בשנה זו ייסורי הגוף וייסורי הנפש אך אמונתנו, נפשנו וכוחנו בקרבה ובאהבה גדולה להקב"ה.
ומעומקא דליבא מבקשים אנו מבורא עולם "ואהבתך לא תסיר ממנו לעולמים", בשנה זו בערב ראש השנה נתפלל בשמחה תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה וכאיש אחד בלב אחד נמחל ונסלח לכל בן-ישראל אשר חטא כנגדנו בין בנפשנו בין בגופנו בין בממוננו ושלא ידח ממנו נידח ונפשי כעפר לכל תהיה, המשפט לאלוקים הוא ואין אנו מבקשים דין על-אף יהודי מעם ישראל.
ובעזרת ה' החודש הזה נחזק ונתחזק, נזכה את אחינו בית ישראל, נתקרב לאבינו שבשמיים. וישתדלו אחיי ורעיי להקפיד בתיקון הנפש כי רפואה ומרפא הוא לנפש ופסוקים אלו מעוררים רחמי שמיים גדולים. ראש חודש לטובה ולברכה לישועה ולגאולה וזכנו אבינו לעבדך באמת בלבב שלם.

תאריך:  06/08/2013   |   עודכן:  06/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאשיהו יוסף פינטו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס אריכא
המהומות סביב מינוי הנגיד - טרגדיה ישראלית לאומית    לפיד בביצה הפוליטית מגיע לקצה מסלולו המזהיר במהירות מסחררת    חרפת שחרור הרוצחים תזעק מתחת לכל אבן ושיח ולא תרפה מראש הממשלה ומשריו    ה"צמרנים" החדשים עושים מלאכתם של הפלשתינים    עירא האמן המסקרן    ומכתב גלוי לבוסה של עיריית נתניה
מחלקת מיסים KPMG סומך חייקין
בעקבות תיקון 161 לפקודת מס הכנסה, נדרשים כיום מרבית היחידים להגשת דוח מס שנתי באופן מקוון. אי הגשת הדוח באופן מקוון כאמור גוררת הטלת עיצום כספי
מחלקת המיסים KPMG סומך חייקין
חלק מהנושאים שהושמטו מהצעת החוק המקורית יוסדרו באמצעות חקיקה רגילה שלא במסגרת חוק ההסדרים
איתן קלינסקי
בערוגות הימין האידיאולוגי, הנראה קיצוני, נארגות גם יצירות ספרותיות, שעל אחת מהן "ותכתבו: אהובתנו" אני ממליץ בחום. לשוחר ספרות טובה מצפה חוויה ספרותית מהנה, מפגש עם עושר לשוני ועם גלריה של דמויות שאינן מניחות לקורא
רותי איזיקוביץ
נתניהו והבית היהודי סיכמו: שחרור מחבלים תמורת הפשרת בנייה. המתווה הושג לאחר העברת מסרים חשאית בין רה"מ לשר השיכון אורי אריאל בתוך מעטפות חתומות מחשש שיודלפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il