X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המסר הוא אנטי מלחמתי [צילום: גדי דגון]
ללא כוחות מזוינים
תיאטרון "קליפה" מתייחד בהפקות מקוריות של מופעים הממזגים בתוכם מחול, תנועה, משחק, ויזואליה, מוסיקת רקע מקורית ומיקום באולם אינטימי וקסום. שילוב עבודתם הפעם של מייסדי הקבוצה - עידית הרמן ודימיטרי טולפנוב, יחד עם האמנים אכילס חריסקוס ואירינה אנדרייבה מתיאטרון "נובוגו פרונטה" מפראג, מעלה יצירה קסומה, סוריאליסטית, חלומית ורבת-הפתעות

"ללא כוחות מזוינים" נוצרה כתוצאה מההיכרות רב שנתית של שתי קבוצות התיאטרון הללו. חרף כל אי ההסכמה ביניהן בעבר, התאחדו הפעם הודות לרעיון. זאת - מכיוון שהמשותף לשתיהן הוא הרעיון העומד מאחורי כל יצירה שלהן ומכיוון שהפעם - המסר הוא אנטי מלחמתי, מה גם, כי בדיוק בעת ביקורם בעבר של הצמד הצ'כי בתל אביב נחתו טילים על סביבותיה - והרעיון הפך לגשמי.
המופע מתחיל עם זוג הנעול במקלט בטוח בעת מלחמה, הנערכת אי שם. לזוג קשר עמוק בזכות החוויות המשותפות מהעבר, ומעל לכולן - אבדן בנם היחיד שנהרג במלחמה. קולות הבכי והדיבור של התינוק ברקע הם האיזכורים לבן שאיננו עוד, וקורעים את לב האם. לפתע, פורץ לתוך החלל המוגן שלהם כחזיון הזוי, לוחם שערק מהקרב, ומזכיר להם את בנם המת. בכך, הוא שובר את כל חומות ההגנה שלהם, והם נכנסים למערבולת של התפרקות יצרית עזת הבעה. כל זאת, תוך שימוש בחפצים שונים יומיומיים, ההופכים תוך-כדי הנעתם לגיבורים בהתרחשויות.
דמיטרי טולפנוב, בעל השליטה היוצאת מן הכלל בתנועותיו, עשיר בהבעות, במיוחד במבטו הנוקב. עידית הרמן, שביימה את המופע, צלחה במיוחד בתיאום המדויק של קרבות ההתשה המתחוללים בין הנפשות הפועלות. וזה ייחודו הגדול של תיאטרון קליפה. אין זו להקת מחול כמו כל אחת אחרת במחוזותינו. המחול הוא רק אחד המרכיבים שבה. היא תיאטרון חזותי, דהינו - טוטאלי. כל האמנויות משתרגות בו לאחת. בכך מסתברות העיניים, האוזניים, מהמראה, מהמשחק, מהתיאום הסופר מדויק בין כל התנועות, כשהנעת החפצים השונים שעל הבמה, קשירתם למערכת אחת, התפרקותם והתחדשותם, הם בעצם ההשלכה של המציאות על דימוייה.
שיאה של ההצגה הוא בסצינה המסיימת, עם הנגינה על כבלי הגומי הדקיקים, כמו היו מיתרי כינור, והמחברים את כל החפצים על הבמה למיכלול אחד. המוזיקה, ככלל, היא פרי עיצובו של טולפנוב, וכל יתר המשתתפים הם כלי התזמורת והנגנים כאחד בתוצאה. במיוחד אהבתי את השיר האיטלקי משנות הששים "במבולה", שהושמע בואריאציות ובמהירויות שונות עד איטיות, והמוזיקה שלו ממש סחפה. שיר הילדים הרוסי שהושמע עוד קודם היה גם הוא נוגע ללב.
צמד המופיעים מהתיאטרון הצ'כי מביאים עמם הרבה משחק, פיסיות, והבעה עם יכולת אקרובטית שלהם, שהיא תולדת מסורת תרבותית אופיינית לצ'כיה. כל המטייל על גשר קרל החמישי בפראג, לא יכול שלא להתפעל מחנות הבובות האמנותיות הנמצאת לפתחו של הגשר. כך גם הפרפורמרים הללו מניעים את גופם בגמישות מירבית ובקלילות, כמו היו מריונטות, כמו אלו העשויות שם ומוצאות למכירה בסכומים נאים, כיאה למיומנות יצירתם.
בקטע המסכם, בו נערכת כעין הפגנת מחאה של כל המופיעים כנגד מלחמה באשר היא, נשמעת מפי האמנית הצ'כית קריאת "צדק חברתי", ולאחריה בשטף סוער עוד קריאות בשפות זרות, ולאחר הקתרזיס - נופלים כולם על האדמה, וזהו. סוף.
המופע היחודי הזה יעלה באולם תיאטרון קליפה עד ה-13.8. ב-14 לאוגוסט יעלה בפרדס חנה, וב-15.8 יעלה בתיאטרון הפרינג' בבאר שבע. מומלץ בחום.

[צילום: אדם הורסקה]
תאריך:  08/08/2013   |   עודכן:  08/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללא כוחות מזוינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך פופוליסטי עד להקיא
בגנות המלחמה  |  9/08/13 10:19
2
תגובה ל"בגנות המלחמה"
alice  |  9/08/13 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית רבינא
כמו מדינות אחרות ביבשת, גם בארץ היהלומים והדם רוצים להדיח את השלטון הרודני. באבא ג'וקווא, דמות עלומה בפייסבוק, מצטרפת לגל המדליפים העולמי, ומוסרת לעם מידע על זדונותיו של הנשיא רוברט מוגבה. אך האם ייתכן שחברת היי-טק ישראלית מסייעת לרודן?
ראובן לייב
בעקבות הסרט המיתולוגי מ-2001 על השפית הגרמנית מרתה קליין, קמה בת"א מסעדה ים-תיכונית הנושאת את שמה    לאחר יותר מעשור שחלף מאז פתיחתה, היא מצליחה להוכיח שיש טעם בשרידותה
דניאל ברודנר
ישנם המצדדים בהנפקת תעודות זהות חכמות, שהחתימה הביומטרית נמצאת על התעודה בלבד ואינה נמצאת במאגר מרכזי    שימוש בתעודה כזו מאפשר לנושא התעודה להוכיח שהוא בעל התעודה והתעודה הונפקה כדין, אך החסרון בתעודה כזו, ללא שימוש במאגר מרכזי, הוא שכל אדם יכול להגיע למשרד הפנים, לדווח שאבדה לו התעודה ולבקש הנפקה מחודשת של תעודה של מישהו אחר עם חתימה ביומטרית של גנב הזהות
אברהם גלברשטט
מבט על ספרי שירתה של המשוררת אדלינה קליין: "בחלוף" (1983), "בית היצירה", תל אביב    "ארגזים" (1987), "בית היצירה", תל אביב    "ענני שקדיות" (1994), "ברית שלום", ירושלים    "עצי האקץ" (2003), "א. דגני", ירושלים
צילה שיר-אל
הנוכחות והחיכוך הקרוב במיוחד עם הקרובים לנו עלולים ליצור חיכוכים, לכן חשוב במיוחד בפרק זמן זה לדעת מראש כיצד לנהוג ואף לשמור על פרופיל נמוך בכל הנוגע להתנהגות וקבלת החלטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il