X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסתבר שיש, עדיין, מעבר לים, בתי-מלון ישרים ותמימים, המסתפקים בשם המזמין בהזמנה טלפונית ואינם מבקשים ממנו את מספר כרטיס האשראי כמקדם-ביטחון לכל צרה שלא תבוא. לקרוא ולהאמין!
▪  ▪  ▪
די בהזמנה טלפונית אישית-ישירה [צילום: AP]
ארוחה בלי מספר
בארוחות הבוקר והערב שסעדתי בהן, על בסיס של חצי פנסיון, לא התבקשתי, אפילו, לציין את מספר החדר שלי. מי שאינו הולך בדרך הישר יכול, כמובן, בדרך זו, להזדמן למלון מן הרחוב ולסעוד ארוחות אלה "על חשבון הברון"

לשפשף עיניים ולא להאמין, אבל בתי-מלון לא מעטים מעבר לים מוכנים לקלוט את אורחיהם בלא לבקש מהם מראש פרטים מזהים, זולת שמם. במציאות הישראלית חסרת האמון, שבה כל אחד חושד ברעהו, זו בהחלט הפתעה מרעישה.
אפילו מספר כרטיס האשראי, לצורכי ביטחון, הופך במקרה שכזה למיותר. יש רק תנאי אחד שהוא בל יעבור: הזמנה טלפונית אישית-ישירה, ללא התערבות של סוכן או אתר אינטרנטי.
עם יד על הלב צריך להודות שמידת-אמון שכזו אינה יכולה שלא לעורר השתאות והערצה, בעיקר בקרב ישראלים שכמונו, שאינם מורגלים לה כלל ועיקר בבתי המלון של ארצנו.
אז מסתבר שיש, עדיין, בעולם, גורמי-תיירות המוכנים לתת אשראי ללקוח, מבלי לבדוק את ציציותיו, אפילו אם יגיע מארץ הקודש. כמי שמרבה לטוס לחו"ל, אני חוזר ונתקל בתופעה המדהימה והמהממת הזאת חדשות לבקרים.
בשורה מפרגנת
כדי לקבל אישור להזמנת החדר המבוקש, שבו הנני מבקש לשהות, אני נוהג להתקשר בעצמי, טלפונית מהארץ, היישר למלון. בדרך כלל אין הקול האלמוני שמעבר לקו, האמור לאשר את ההזמנה, נזקק לבירור ממצה על אודותיי, אף שאני בסך-הכל רק לקוח אנונימי. הוא מסתפק בשמי ובמועדי השהייה המבוקשים, ותו לא. הוא אינו מבקש - לא את כתובתי בארץ, לא את מספר הטלפון שלי, ואפילו לא את מספר כרטיס האשראי לצורכי ביטחון. "ההזמנה מאושרת ומצפים לבואך" - מבשר הקול התמים והסימפטי שמעבר לקו במקרה שכזה.
בעונת הקיץ הבוערת ועל סף עונת החגים, כאשר הכל אצים-רצים לחופשה, זו בהחלט בשורה מפרגנת מאוד. מניסיוני האישי אני יכול להעיד שבכל מלון שהגעתי אליו, על-פי שיטת ההזמנה דלעיל, התבקשתי בלבד למלא בכרטיס הקבלה את פרטיי האישיים. למותר לציין שאת המפתח לחדר קיבלתי ללא שום בעיות, ולו רק רציתי - יכולתי להעלם ממנו, בכל מועד, בלא להותיר אחריי שום עקבות, ומבלי שאיש יכול היה לאמת את פרטי האישיים, שאותם מילאתי בכרטיס הקבלה של המלון.
תיירות לשמה
תופעת האמון התמים והמופלא הזה חזרה ונשנתה בחדר האוכל של כל אחד מבתי המלון שפקדתי. בארוחות הבוקר והערב שסעדתי בהן, על בסיס של חצי פנסיון, לא התבקשתי, אפילו, לציין את מספר החדר שלי. מי שאינו הולך בדרך הישר יכול, כמובן, בדרך זו, להזדמן למלון מן הרחוב ולסעוד ארוחות אלה "על חשבון הברון".
נשמע הזוי מדי? לאו-דווקא! יתר על כן: חרף העובדה שזהותי לא הייתה ידועה קודם לכן למלונות שבהם ביקרתי - לא מנעה מהם לקלוט אותי בזרועות פתוחות, כאילו הייתי אורח קבוע בהם. אחרי ככלות הכל זוהי תיירות במיטבה - לתשומת-ליבם של מלונאי-ישראל, החשדנים מטבעם, כמו גם לתשומת-ליבו של התייר הישראלי המצוי, שאיננו תמיד טלית שכולה תכלת.

תאריך:  16/08/2013   |   עודכן:  16/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשראי ללא גבול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשמחתי אתה צודק!  ל"ת
קצת מציאות  |  18/08/13 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן, מסרב להיכנע להיסטריה סביב האיום האירופי בחרם, גם אקדמי, על יהודה ושומרון    הוא מצפה מישראל שלא להיכנע לתכתיב הזר, שלמיטב הבנתו אינו טהור    ומתקשה להאמין שיש תוחלת למו"מ עם הפלשתינים    המציאות של תורת המשחקים
אריה אבנרי
ארבעה תיקים פליליים נגד ארבעה ראשי ערים עדיין שרויים באפלה    תיק אחד נגד ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, תיק שני נגד ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, תיק שלישי נגד ראש עיריית חדרה חיים אביטן ותיק רביעי נגד ראש עיריית פ"ת לשעבר יצחק אוחיון    מתי פרקליטות המדינה תתעורר?!
איילת נדיב
מומלץ להפחית ממתקים, אותם ניתן להחליף בארוחות על בסיס פחמימות מורכבות    חשוב להקפיד על צריכה נאותה של קלוריות בסוף ההריון, וכמובן בזמן ההנקה, לא פחות מ-1,800 קק"ל
יואב יצחק
עורכי הדין יוסי כהן ואיתן שור מסרו הודעה לבית המשפט שאליה צורף תצהיר עליו חתם כביכול יוסי כהן בפני עו"ד איתן שור    בבוקר החתימה והגשת המסמך ובעת שהתגלתה כביכול הראיה החדשה לא הופיע עו"ד כהן בפני עו"ד שור ולא חתם בפניו על התצהיר    משמעות הדבר: הוגש תצהיר הכולל פרטים כוזבים    המשך יבוא
ראובן לייב
בראיון מיוחד ל-News1 שולל העיתונאי גד נחשון, עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, כל סיכוי שהמפגש העקר שלנו, לדבריו, עם הפלשתינים, אכן יניב, בסופו של דבר עבורנו, מלבד באושים - גם פירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il