X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים בציבור רואים באישה נחמדה, שלא מתווכחת ולא רבה עם אף אחד, שיש לה רזומה יפה והיא אישה אשכנזיה, דמות שראוי שתהיה בכנסת, אך למעשה למעט העובדה כי ככל הידוע היא איננה מושחתת אין לח"כ קול כל ערך בכנסת
▪  ▪  ▪
קול. מה היא עושה שם? [צילום: פלאש 90]

אפשר להמר, בסבירות גבוהה למדי, כי בתום הקדנציה הנוכחית תהיה חברת הכנסת עדי קול ממפלגת "יש עתיד" בין חברי הכנסת הפחות משפיעים ופחות חשובים במשכן. אם תשוב או לא תשוב לכנסת הבאה אפילו לא תלוי בה אלא במנהיג מפלגתה - בהחלטותיו ובפופולריות הציבורית שלו. אין לד"ר עדי קול על מי להלין אלא על עצמה. במו ידיה הפכה והופכת את עצמה לחברת כנסת לא חשובה ואפילו מיותרת.
כשהחלו להישמע השמות הראשונים של חברי רשימתו של יאיר לפיד הייתה ד"ר עדי קול אחת הראשונות שהוצגו לציבור. היא נראתה כרכש מוצלח - אישה משכילה, דוקטורט ממוסד אקדמי בעל שם עולמי ומאחוריה היסטורית ההקמה של הפרויקט "אוניברסיטה לעם" המשמעותי. אך כמו שקורה לרבים מדי, הסתבר שהצפיות היו מוגזמות ושלכל הפחות המערכת הפוליטית פשוט לא בשבילה.
בערב שבת האחרון העלתה ח"כ עדי קול פוסט ברשת החברתית פייסבוק המציג את כתבת ערוץ 2 מאותו הערב בה מוצגים חיילים שסובלים ממצב כלכלי מביש. הזדהותה עם הנושא ראויה, אך מלבד להציג את הנושא לא עשתה דבר. לא העלתה עקרונות פעולה, לא העלתה תוכנית עבודה ואפילו לא שאלה את הגולשים מה לדעתם יש לעשות במקרה זה.
הזדעזעותה של חברת הכנסת נגעה לליבם של כמה מהגולשים והם שיבחו אותה וטענו שהיא ראויה ונחמדה ואולי תעשה עם זה משהו. הרשו לי לפקפק. גם בשל הרקורד הקצר אך בעייתי של ח"כ קול וגם כי למעט להעלות את הפוסט הזה לא עשתה דבר.
פוסט אווילי
ח"כ קול לא הפציעה עם תוכנית כלשהי אל שמי הפוליטיקה, לא רשומה על שמה אף הצעת חוק משמעותית ואפילו בנושא היחיד שבו הציגה עמדתה שנדמתה לרגע כעקרונית - חוק המשילות - היא התקפלה מהר, חזק ובצורה מביכה.
קשה לדמיין הרבה חברי כנסת (כולל חברות כנסת) שהיו מתקפלים בצורה כל כך מביכה. חוק המשילות שעבר בקריאה ראשונה הוא חוק בעייתי. גם התומכים הנלהבים בו מבינים את הבעיות הטמונות בו ובוודאי מכירים בכך כי סביר לראות התנגדות לחוק.
ח"כ קול התנגדה בתחילה, נמנעה בהצבעה ואחר כך התנצלה באופן מביש. היא הובכה על-ידי ראש מפלגתה וכמה ימים אחר כך פרסמה פוסט אווילי בפייסבוק בו היא טוענת שהדבר המביך היחיד שקרה לה הוא שצולמה עם סוכריה על מקל במליאה, כולל הוספה של אותה תמונה, ובאמת תמונה די מטופשת. שום התייחסות לחוק, שום התייחסות להתנהלות בתוך מפלגת יש עתיד, שום התייחסות למורכבות הנושא שבגללו התפרסמה.
רבים בציבור רואים בהתנהלות שכזו התנהלות ראויה, אפילו רצויה. רבים רואים באישה נחמדה, שלא מתווכחת ולא רבה עם אף אחד, שיש לה רזומה יפה והיא אישה אשכנזיה, דמות שראוי שתהיה בכנסת. אך למעשה למעט העובדה כי ככל הידוע היא איננה מושחתת אין לח"כ קול כל ערך בכנסת.
אין מקום בכנסת לאנשים שלא עומדים על עמדותיהם, שלא מוכנים לצאת למאבק עליהן, לאנשים שלא נותנים לציבור תשובות ענייניות ושמרשים לעצמם להזדעזע אך לא לעשות את המעט שיש לעשות. התנהלויות כאלו ראויות למי שנמצא מחוץ לכנסת, לא למחוקקת, חברת קואליציה. קשה לדמיין מי מחברי או חברות הכנסת הבולטות והלא בולטות שתתנהל בצורה כה אנמית, כה חסרת משמעות - מירב מיכאלי, סתיו שפיר, מיכל בירן, מירי רגב, ציפי חוטובלי, מיכל רוזין או אורית סטרוק - תסכימו איתן, אל תסכימו איתן, תעריכו או אל תעריכו את פועלן ועמדתן - יש להם פעילות, יש להן עמדה ויש מאחוריהן עשייה כבר בקדנציה הקצרה הזו. לעדי קול אין.

תאריך:  19/08/2013   |   עודכן:  19/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת הכנסת המיותרת קול
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יכול להיות שאתה צודק, אבל ...
שאול א.  |  19/08/13 13:24
2
יכול להיות שאתה צודק, אבל ...
שאול א.  |  19/08/13 13:34
3
גם ל-119 ח"כים אחרים אין ערך ל"ת
עמית קאזז  |  20/08/13 09:03
4
מי הזמין את הכתבה הזאת?
תמר.ט  |  23/08/13 14:56
5
רואה כנסת
רונית קוןבלנץ  |  24/08/13 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
מפלגת "אין עתיד" נכשלה קשות עם מעמד הביניים, היא חשבה שבסיבוב הבא אפשר יהיה שוב למרוח אותם, אבל שר אוצרנו המלומד הראה למעמד הזה מאיפה משתין הדג, והמעמד הזה הבין. הבין טוב ומהר. אז עכשיו הם הולכים על הילדים שלו, מבטלים להם את הבחינות
הרב מרדכי צבי
מי שמע כזאת? מי ראה כאלה הנותנים דרור לכל מי שמעורב ברצח או עוסק בטרור?    הרהורים בעקבות שחרור סיטונאי של מחבלים עם דם על הידיים למרות מחאות
חניאל פרבר
בימי חודש אלול, ימי התשובה, חייב אדם להשתדל לתקן את הדברים הפעוטים בהם נכשל, שכן אם ישתדל לתקן את העיוותים הקטנים וייטיב את דרכו אין ספק שהוא יתחנך לבקר את עצמו בצורה נכונה ואמתית ובוודאי ישוב מחטאיו הגדולים הניצבים מול עיניו
ד"ר צ'לו רוזנברג
מי אתם, עובדים ארורים, המעזים לקלקל לאקטוארים, למומחי כלכלה ולפוליטיקאים, ע"י זה שאתם חיים יותר ממה שהם צפו? מי שם אתכם מעל המוחות המעולים שנמשחו למלוך עליכם ולקבוע שהפנסיה שלכם תהיה מקוצצת? באמת!
אפרים הלפרין
על מה מצר יאיר לפיד ינוקא? על הנזק שגרמה לשונו לו, לעצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il