X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
רומן בפרקים: עורכי דין, שופטים ושוטרים - וראש ממשלה אחד
▪  ▪  ▪

דני בן-אור, בשנות השלושים המאוחרות לחייו, גבוה, נאה מאוד, שרירי, לא באורח מוגזם, אלא רק במידה שמאפשרת לו לשדר עוצמה ונחישות, לא עמד לעזוב את משרדו למרות שהשעה כבר הייתה אחרי שבע בערב. המזכירה שעבדה בשעות אחר-הצהריים סיימה את עבודתה כשעה קודם לכן. גם המתמחה כבר עזב לביתו.
הדלת לחדרו של דני במשרד הייתה נעולה.
איש לא יכול היה להיכנס לחדר הזה מבלי שדני ילחץ על זמזם מיוחד. כשדני לא היה בחדרו, איש לא יכול היה להיכנס אליו. רק לדני היה את קוד-הכניסה לחדר. המנעול היה דומה למנעולים של כספת. דלת-המשרד הייתה בנויה באופן ששום דבר מן הנאמר בחדר לא יכול היה להישמע מחוץ לחדר. אם דלקו אורות בחדר, אי-אפשר היה לראות זאת מחוץ לחדר. הסף של הדלת נבנה באופן מיוחד כדי לקדם חשאיות זאת.
הדיסקרטיות הזאת הייתה מאוד חשובה לדני. היא הייתה חלק מאופיו.
דני קיבל את המתמחה לעבודה כחודשיים לפני כן. הוא סיים את חוק לימודיו בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית. ציוניו באוניברסיטה היו מעולים. הוא התמחה, בעיקר, בדיני חברות. דני רצה לעשות שימוש בידע שלו כדי שיסייע לו בניווט הכספים הרבים שצבר, אגב ניהול משפטים פליליים, או טיפול במסתבכים בפלילים מבלי שעניינם הגיע לבתי-המשפט, לאפיקים שיהיו רחוקים מעיניהן הבולשות של רשויות-המס.
למעשה, דני חיפש מקלטי-מס - חוקיים, אם אפשר, ולא חוקיים, אם אין ברירה אחרת - כדי להניח שם את כספו הרב. המתמחה לא סייע לדני להתחמק מתשלומי-מס אלא רק להימנע מתשלום מיסים שאפשר שלא לשלם אותם.
את החלק הלא-לגיטימי בפעילות הזאת דני הפקיד בידי מפקח-לשעבר ברשות המיסים שהודח בזמנו מתפקידו בגלל נטילת שוחד. תפקידו של המתמחה בתחום הזה היה להקים שרשרת של חברות-החזקה שקשה יהיה להתחקות אחר המחזיקים במניותיהן. השרשור אפשר מינוף עסקות במינימום של השקעה כספית. דני אהב את התחכום שבפעולות מסוג זה. הן אפשרו לו להתפתח לכיוונים שונים מאלה שהוא עסק בהם עד כה. דני לא ראה כל פגם בהתפתחות הזאת שלו; לא היה לו שום חשק להתחלק בכסף שהוא הרוויח בזיעת אפו, כך הוא הרגיש, עם רשות המיסים.
הוא לא ראה כל בעיה, מוסרית או אחרת, עם ההתחמקות שלו מתשלום מס-אמת. הוא הגיע ממקום ששם ראו בכל רשות ציבורית מעין אויב.
לשלם כספים שהוא עמל קשה על השגתם, בכוח חריצותו ושקדנותו, לאוצר המדינה, כדי ששם יחלקו את הכסף לחביבי-השלטון, או למקורבים או לתורמים למסעות-בחירות, לזה דני לא היה מוכן. "שייקחו כסף מאחרים", הוא נהג לומר לעצמו, "לא ממני"; "לא ממה שאני טורח כה רבות על השגתו". אשתו, תמר, לא הסכימה עם הגישה הזאת שלו.
היא ידעה שזאת תורת-החיים של דני - והיא לא אהבה אותה. לשלם - רק אם צריך. להוציא חשבוניות-מס רק באותם מקרים שבהם אין כל ברירה אחרת.
- "אתה עושה טעות...", ניסתה תמר להניא את דני מפעילותו הלא-חוקית.
- "תשאירי לי את זה... אני רק רוצה להבטיח לך, ולבנות, שלא תחסרו דבר אם יקרה לי משהו..."
- "לא זאת הדרך".
כשמנהלת-החשבונות שלו, רחל שלו, דרשה לדעת איך הוא יסביר בבוא העת את הפרשי ההון שהצטברו לטובתו, כגון את רכישת המשרד המפואר בן ששת-החדרים בקומה ה-15 במגדל הכי יוקרתי בעיר, או את דירת-הפאר שנרכשה בצפון העיר שבה הוא התגורר עם אשתו ושתי בנותיו, או את דירת-הסטודיו שהוא רכש בקומה ה-25 בבניין-מגורים שנבנה לא רחוק מן המגדל שבו שכן משרדו, דני פטר אותה בתנועת-יד מרגיעה. הוא לא התכוון לחלוק עימה את סודותיו.
את הסידורים להסתרת מידע חיוני מעיני רשויות-המס הוא עשה באמצעות עורך-דין שהתמחה בתחומים האלה. משרדו היה ממוקם בניקוסיה.
דירת-הסטודיו, למשל, נרשמה על שם חברה הרשומה במרשם-החברות בארץ אחרת, הרחק מעיניהם הבולשות של פקידי-המס, ומניותיה הוחזקו בנאמנות לטובת דני בידי עורך-דין שמקום מושבו באותו המקום. החברה הזרה השכירה את דירת-הסטודיו לדני בחוזה ארוך-טווח. דני ריהט את דירת-הסטודיו בקפידה רבה אם כי עד לערב הזה הוא לא הספיק 'לחנוך' אותה.
- "תשאירי את זה לי...", הוא חרץ את הדין.
- "אבל זה לא עובד כך...", ביקשה רחל שלו למחות.
- "כשתבוא השעה, אני אמצא הסברים גם לגידול בהון שלי... אם הם יעלו עליו..."
- "איך אפשר שלא לעלות על זה כשמדובר בנכסי דלא-ניידי...?"
- "לכל יש לי הסברים... ירושה גדולה של דוד רחוק..."
דני התכוון בדבריו לכך שאת מרבית נכסיו הניידים, הכספיים, הוא הצליח לנווט למקומות שהם רחוקים מעיניהם החטטניות של אנשי רשויות-המס. הוא לא טרח להסביר למנהלת-החשבונות כיצד הוא עשה את זה, שכן הוא לא לגמרי סמך על-כך שהיא לא תפלוט דברים, שלא במתכוון, שיכולים להזיק לו במקומות הלא-נכונים, ולכך הוא לא היה מוכן.
"זהירות-יתר אף פעם לא הזיקה למי שנקט בה", הוא נהג לומר לעצמו ברגעים של שביעות-רצון מעצמו ומהישגיו.
רחל שלו הייתה בדיוק האדם הנכון כדי לטפל בהנהלת-החשבונות שלו. קפדנותה קסמה לו. היא ישבה בחדרה במשרדו של דני - והתעניינה רק בעבודתה. לאחר כמה שנות נישואין, היא התגרשה מבעלה וגידלה לבדה את בנה מנישואין אלה. בגילה, היא כבר לא ציפתה לעוד אהבה מן הסוג שהיה לה עם בעלה. היא למדה לחיות עם בדידותה - והשקיעה את כל מאודה בבנה.
מפקחי-ביקורת של רשות המיסים כבר ביקרו במשרדו של דני פעמיים - ובשני המקרים הם התפעלו מן הסדר המופתי שבו התנהלו הרישומים שלו. רחל שלו הייתה אחראית לכך.
עם זאת, ולמרות הרישומים המדויקים, שני הפקחים העירו, שנוכח פרסומו הרב של דני, המחירים שהוא גובה הם נמוכים למדי. הם אמרו זאת נוכח העובדה שבכל תיק שבו הוא טיפל, דני טרח להראות שהוא קיבל שכר-טרחה. אלא שהקבלות אף פעם לא שיקפו נאמנה את מה שבאמת שולם.
דני הסביר למפקחים שהוא רואה בעבודתו מעין-שליחות, ולכן הוא איננו נוהג כמו אחרים שמבקשים 'לשחוט' את מי שמסתבך בפלילים. ההסבר של דני התקבל בניע-ראש ספקני - ושני מפקחי-המס פרשו לדרכם.
כמה דקות לאחר מכן, חזר אחד מהם לחדרו של דני, וביקש ממנו לעזור לבנו העצור בגלל שנהג באלימות בחברתו. דני נענה ברצון - וגבה מן המפקח סכום סמלי בלבד. כעת לא היה למפקח, אסיר-התודה, כל קושי להשתכנע לחלוטין, שההסבר שהוא שמע מפי דני קודם לכן, אין בו כל דופי.
דני נהג כמו לא-מעט מחבריו למקצוע. הכסף הרב שהם צברו לא עבר, בדרך-כלל, דרך חשבונות הבנק שלהם. חלק ממנו הושקע באפיקים סמויים מן העין וחלק שימש לתשלומים במזומן במסעדות-פאר, לנסיעות מפנקות לחו"ל, עם המשפחה או עם חברים שמבקשים להתפרע הרחק מעיניה הבולשות של הרעיה החוקית, וגם לתפנוקים מן הסוג שלא מדברים עליו בלילות-שישי בחוג המשפחה.
"לשם מה לנהל רומנים מחייבים", טענו חבריו של דני, "אם אפשר להשיג את כל מה שהנפש, או הגוף, חפצים בו תמורת תשלום לנערת ליווי, צעירה, שוקקת-חיים, גמישת-איברים, שאיננה מעקמת את האף בסלידה כשהיא מתבקשת למלא את מבוקשו המיוחד, לעתים, של מי שמשלם עבור חסדיה".
דני חשב קצת אחרת מחבריו. הוא לא אהב לשלם בעד מה שהוא יכול היה לקבל בחינם - ובכמויות לא נגמרות. הייתה לו בעניין זה תיאוריה סדורה.
גופו הבנוי לתלפיות קסם לנשים רבות. הן אהבו הן מה שהן ראו בו, או מצאו בו, והן את העובדה שהן יכולות היו אחר-מעשה להתהדר בפני חברותיהן בפרסומו הרב.

תאריך:  25/08/2013   |   עודכן:  25/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפור אמיתי (פרק 1)
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זה וויינרוט, נכון?
המנחש  |  25/08/13 19:01
 
- וינרוט, גופו בנוי לתלפיות? ל"ת
נחום שחף  |  5/09/13 12:21
2
משגב אתה סופר קאנוני. סחתיין ל"ת
ש"י עגנון  |  26/08/13 23:29
3
תרבות עורכי הדין בישראל
אורי מילשטיין  |  6/09/13 06:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
בן דוד עוסק בעיקר בבני אדם, ביחסים של החייל (במידה רבה הוא עצמו) עם סביבתו וגם עם עצמו. מישקה הצעיר עוסק בפילוסופיה כמו גם בן דמותו המבוגר, עסוק ביחסים עם המין השני ומנסה לחפש את עצמו לאחר הצבא
עפר דרורי
הספר מביא את סיפורה של חטיבת גולני ובעיקר את סיפורם של חייליה בשמם תוך ציטוט מדבריהם על אירועי הקרבות הקשים. בספר תיאור מפורט של האירועים במוצב החרמון עצמו ביומיים הראשונים למלחמה וכן סיפורם של חיילי צה"ל מהיחידות השונות במוצב שנפלו שבויים בידי הסורים והובלו לדמשק
עפר דרורי
רוגר בראון הוא צייד ראשים המתמחה באיתור מנהלים בכירים עבור חברות צפוניות. תפקידו של בראון להתאים את האדם הנכון ללקוחותיו המחפשים את האיש המושלם לניהול החברות שלהם. עולם ציידי הראשים מתגלה כעולם מיוחד בו איסוף המידע על המועמדים מגיע לרמות גבוהות
יוסי ריבלין
שמונים וחמש שנים לאחר כתיבתם רואים לראשונה אור בהוצאת יד בן צבי, זיכרונותיו של איש יוצא דופן, מראשוני ראשון לציון, המציינת בימים אלו 130 שנה להיווסדה, מראשוני המדריכים החקלאים בארץ ישראל, וממניחי היסודות לחקלאות המודרנית בישראל המתחדשת    מסמך נדיר, רהוט ומרגש על ארץ ישראל והחיים בה בסוף המאה התשע עשרה ובראשית המאה עשרים מנקודת מבטו של איש חכם בעל ראיה רחבה
ד"ר בן-ציון פלג
הספר נושא את השם ארומתרפיה - שמנים כמרפא    בעברית קולחת ושוטפת, הספר מפרט את השמנים הארומטיים, תכונותיהם, מעלותיהם והשימוש שניתן לעשות בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il