X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הזוכה המאושרת במיליון תאלץ להיפרד ככל הנראה מסכום של 250,000 שקלים וזאת מכח הוראות הקבועות בפקודת מס הכנסה, הקובעות כי תושב ישראל או תושב חוץ שהשתכר או שהרוויח סכומים בארץ ולגבי תושב ישראלי גם אם זכה באותם סכומים בחו"ל, יחויב במס בשיעור של 25%
▪  ▪  ▪
טהוניה, זוכת התוכנית 'האח הגדול'. כמה ישאר לה לאחר הורדת המס? [צילום: פלאש 90]

תוכנית הריאלטי המתוקשרת "האח הגדול", מעלה שוב לדיון את נושא המס שאמור להיות מוטל אם בכלל, על אדם הזוכה בפרס, בין אם בכסף או בשווי כסף במסגרת תחרות נושאת פרסים שהשתתף בה.
ירדן ואבי שנשרו רגע לפני שנגעו במיליון יכולים להתנחם בכך שהפרס לזוכה יסתכם ככל הנראה בסכום נמוך בהרבה.
הזוכה המאושרת במיליון תאלץ להיפרד ככל הנראה מסכום של 250,000 שקלים וזאת מכח הוראות הקבועות בפקודת מס הכנסה, הקובעות כי תושב ישראל או תושב חוץ שהשתכר או שהרוויח סכומים בארץ ולגבי תושב ישראלי גם אם זכה באותם סכומים בחו"ל, שמקורם בהימורים, הגרלות או בפעילות הנושאת פרסים, יחויב במס בשיעור של 25% (החל מ-1.1.2014 ב-30%), ללא זכות לקיזוז הוצאות ו/או הפסדים מסכום הזכייה.
יחד עם זאת, המחוקק הקל על הזוכים המאושרים והעניק להם תקרה פטורה המסתכמת, נכון לשנת 2013 בסך של 60,720 ש"ח להגרלה אחת או פרס אחד שנעשו במסגרת חוקית.
ככל שסכום הזכייה עולה על 60,720 שקלים, כך גם תקרת הפטור תקטן בהתאם, למשל: אם סכום הזכייה יעמוד על סך של 60,721 שקלים תקרת הפטור תקטן בשקל אחד. ומשכך אדם הזוכה ב-121,440 שקלים יחויב במס על מלא הסכום מבלי ליהנות מהפטור.
קיימת עמדה ליברלית המפרשת את הוראות הפקודה לפיה ניתן לטעון כי הפרס של הזוכה במיליון במסגרת תוכנית הריאלטי "האח הגדול" ובתוכניות דומות לה אינו חייב במס כלל וכלל.
סוגיות נוספת העולות כתוצאה מזכיה בפרסים והגרלות בתוכניות טלוויזיה אחרות, כך למשל: לגבי זכיות בתוכניות המעניקות פרסים בשווי כסף, עולה השאלה, מה יהיה סכום הזכייה החייב במס אצל הזוכה. לדוגמה: כיצד יקבע הסכום החייב במס אצל מי שזכה בטרקטורון בתוכנית טלוויזיה נושאת פרסים, האם סכום הזכייה יימדד לפי שווי המחירון המפורסם של אותו טרקטורון, האם לפי המחיר הראלי שניתן לרכוש את אותו טרקטורון בסוכנות הרכב באופן פרטי או בכלל לפי המחיר שבו רכשה חברת הטלוויזיה את הטרקטורון מסוכן הרכב. לדעתי, ככל והזוכה יכול להוכיח כי היה ביכולתו להשיג את אותו מוצר במחיר נמוך מהמחיר הנקוב בזכייה, ניתן להסתמך על המחיר הנמוך לצורך חישוב המס.
זאת ועוד, עולה כיצד יש לקבוע את המס במצבים בהם באותה תוכנית טלוויזיה, הזוכה המאושר שזכה בתחרות אחת בטרקטורון זכה בתחרות שניה שנערכה במסגרת אותה תוכנית בחופשה מסביב לעולם, כיצד אז יש לחשב את סכום הזכייה הכולל החייב במס, האם הסכום החייב יחושב על שווים של כל הפרסים יחדיו במסגרת אותה תוכנית או שיש לראות בכל זכיה כסכום זכייה נפרד הזכאי לתקרת פטור נוספת.
יצויין כי במקרים מסוימים ניתן לראות בכל זכייה שהתקבלה מתוקף הגרלה או תחרות נפרדת גם אם נערכה במסגרת אותה תוכנית טלוויזיה, כזכייה נפרדת הזכאית לתקרת פטור עצמאית.

הכותב הוא שותף במחלקת המיסים ממשרד עורכי דין ברון ושות' המייצג את ירדן עוז שהשתתפה בתוכנית האח הגדול.
תאריך:  28/08/2013   |   עודכן:  28/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה מס תשלם טהוניה?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
החוק שונה והמס הוא 30%  ל"ת
שאול א.  |  28/08/13 11:37
 
- 30% יחול מה- 1.1.14 כפי שנכתב ל"ת
סיימון יניב, עו"ד  |  28/08/13 16:37
2
עוד סממן של צביעות ויפי נפש
אובלי  |  28/08/13 13:14
3
שאול- ישונה מ1.1.14 כאמור  ל"ת
סיימון יניב, עו"ד  |  28/08/13 17:08
4
1000,000 נטו לכיס
עמוס שנער  |  30/08/13 01:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
שר אוצרנו היקר פונה שוב לתומכיו ומסביר להם את הישגיו-לדעתו. בין ההישגים הוא מונה את ביטול קצבאות הילדים, ביטול בחינות המיצ"ב וביטול עמוק של בחינות הבגרות. בסוף דבריו מתייחס כבוד השר לדברים שנשא לקראת פתיחת שנת הלימודים בחולון ולמיצג זריקת הנעליים על דמותו בעין הוד
צבי גיל
גם השתיקה שלנו לנוכח המתרחש בסוריה מזכירה את השואה    ומורגש גם העדרה של מחאה והפגנה נגד הטבח במדינה השכנה, ובאחרונה נגד השימוש בגז להמתת אנשים
אפרים הלפרין
הנשיא גרוניס קיבל בית משפט חולה, חולה מאד, בית משפט שנפל מאיגרא רמא בימי הנשיא ברק לבירא עמיקתא בימי הנשיאה ביניש. את השברים האלה היה צריך הנשיא גרוניס לאסוף, והוא אוסף אותם אחד אחד, על-אף הקשיים, על-אף העובדה שלרבים רבים, עדיף היה בית המשפט של ביניש
עו"ד אלון קוחלני
ביהמ"ש העליון פסק כי במקרה של סעדים מתנגשים בשל הפרת חוזה לא תחול דוקטרינת "הבחירה" וכי ניתן א-פריורית לתת פיצוי כאשר הדבר אפשרי ומעשי (עא 8850/10 שיר משכנות ותיקים בע"מ נ' הליגה למניעת מחלות ריאה תל אביב)
איתן קלינסקי
שני ילידי הארץ, שני ילידי העיר ירושלים, אותו טיפול שיגרתי לו הם נחוצים ממוקם בשני משרדים. אבל במקרה, אך ורק במקרה, האחד מופנה ל"משרד פנים" מהודר, מאוורר במזגן המקל על הנדרשים למענה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il