X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נוער בתי הספר התיכוניים לא התרגש ולא התפעל מקריאתו הנרגשת של בן-גוריון. מסתבר, כי אי אילו מאותם נערים ונערות, הצמיחו מתוכם, ברבות הימים והשנים, את פרי הבאושים בדמות מייסד 'זוכרות' איתן ברונשטיין ובדמות פעילי ופעילות עמותה זו
▪  ▪  ▪
ארגון זוכרות

מוזיאון ארץ-ישראל בתל אביב (שייח' מוניס) יאפשר לקיים את כנס עמותת 'זוכרות' בנושא דרכים מעשיות לשיבת הפליטים הערבים.
מתוך כך נזכרתי בכנס שייח' מוניס ב-10 ביוני 1954, שאותו כינס דוד בן-גוריון באמפיתיאטרון שבצפון תל אביב, וזימן אליו את תלמידי הכיתות העליונות של בתי הספר התיכוניים. לכנס באו כ-8000 תלמידים ומורים מכל הארץ. בן-גוריון דיבר אל ליבם, הסביר ברוב טעם ודעת, את החשיבות הלאומית העליונה שבישוב הנגב, וסקר בפרוטרוט את הסכנות המדיניות והביטחוניות הצפויות לישראל ללא הנגב. זו תהיה בכייה לדורות, כך השתמע מדברי בן-גוריון, אם לא ייושב הנגב במהרה. בכייה היתה, אך לא לדורות.
נוער בתי הספר התיכוניים לא התרגש ולא התפעל מקריאתו הנרגשת של בן-גוריון. הנערים והנערות, כבר אז, ישבו אדישים, מצחקקים ביניהם, וממתינים בקוצר רוח, מתי יסיים בן-גוריון את דבריו והם יוכלו לחזור הביתה. מסתבר, כי אי אילו מאותם נערים ונערות, הצמיחו מתוכם, ברבות הימים והשנים, את פרי הבאושים בדמות מייסד 'זוכרות' איתן ברונשטיין ובדמות פעילי ופעילות עמותה זו.
בן-גוריון בשעתו, רוחו הייתה רעה עליו והוא חש ברע לאחר כנס שייח' מוניס. למחרת קם ממיטת חוליו בבית החולים תל השומר, והלך לכנס שני למען אותה מטרה קדושה – כנס בני המושבים שנערך בנהלל. כנס זה נערך בבית העם. הכנס נמשך יומיים, מיום ו' עד מוצאי שבת. כנס נהלל לא השיב פני בן-גוריון והנגב ריקם. בני המושבים החליטו ואכן יצאו לנגב. לבני המושבים הצטרפו גם צעירים מבני הקיבוצים. בסיום כנס נהלל, עלה בן-גוריון שוב על הבמה. אולם בית העם היה מלא. האוויר היה כמו מחושמל. בן-גוריון סיים את דבריו והטעים כל מילה: "ידעתי, יש אלוהים במקום הזה".
אי אילו מאותם נערים ונערות מנהלל, הצמיחו מתוכם, ברבות הימים והשנים, את 'פורום נהלל', חוג רעיוני של אנשי ההתיישבות העובדת, בעיקר בעמק יזרעאל והסביבה, התומך ללא סייג בזכות עם ישראל על ארצו. הפורום שותף מלא למאבק על ההתיישבות הציונית בכל ארץ ישראל, וכנגד כל נסיגה. אנשי הפורום נולדו וגדלו על ברכי תנועת העבודה האקטיביסטית, ורואים עצמם כהמשך הקו, שבוטא בעבר על-ידי יצחק טבנקין, יגאל אלון וישראל גלילי (הקיבוץ המאוחד). הם ראו במפח נפש את המשא-ומתן לויתור על רמת הגולן, הסכמי אוסלו ותוכנית ההינתקות ולכן החליטו כאותם בני מושבים ובני קיבוצים שנענו לקריאה ליישב את הנגב, לעשות מעשה. הם אירגנו כנס ('כנס נהלל') וייסדו את 'פורום נהלל' והקימו מחדש את התנועה למען ארץ ישראל השלימה. בראש הפורום עמד עד סוף 2008 צפריר רונן ז"ל (וחברו אליו בין השאר: פרופ' עזרה זוהר, עו"ד דב אבן אור, גדי אשל, חוה ואהוביה טבנקין, מאיר הר ציון). הפורום לקח חלק בפעילויות נגד תוכנית ההינתקות, ותומך נלהב של ההתיישבות ביש"ע.
זה כנגד זה עשה האלוהים. את איתן ברונשטיין מייסד 'זוכרות' כנגד צפריר רונן ז"ל מייסד 'פורום נהלל'. את כנס שייח' מוניס אז והיום כנגד כנס נהלל אז והיום. את ארגון 'זוכרות' כנגד 'פורום נהלל'.
ומהספר בו למדתי את השתלשלות המאורעות המהממת הזו, ספרו של משה דיין ז"ל, 'לחיות עם התנ"ך', גם למדתי את ההמשך: בין בני המושבים שיצאו מכנס נהלל דאז לנגב, הייתה גם נערה מכפר ויתקין ושמה ורדה פרידמן. היא נעשתה למדריכה במושב פטיש בין עזה לבאר שבע. שלושה חודשים לאחר שבאה ורדה לפטיש, במרץ 1955, בעיצומה של שמחת חתונת העולה החדש שמואל קליני, חדרה לפטיש קבוצת מסתננים ערביים מרצועת עזה וביצעה התקפת טרור על החוגגים, באמצעות ירי ורימונים. עשרים ושנים מבני הכפר נפצעו, ואותה נשמה טובה, ורדה פרידמן, נהרגה בהתקפת הטרור הערבי. ורדה נקברה בכפר הולדתה, כפר ויתקין. מאז הנגב עולה ופורח והוא כעת בראש מפת העדיפויות הלאומיות.
זו כנגד זו עשה האלוהים. את נועה שינדלינגר מארגון 'זוכרות' כנגד ורדה פרידמן ז"ל מכפר ויתקין. וכבר אמרו חז"ל על הקדושה ורדה פרידמן ז"ל ועל צפריר רונן ז"ל: צדיקים במיתתם קרויים חיים. ובזכותם ובזכות ממשיכי וממשיכות מורשתם אנו חיים. ויודעים אנו, תהי מורשתם ונשמתם צרורה בצרור החיים לנצח נצחים.

תאריך:  28/08/2013   |   עודכן:  28/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנס שייח' מוניס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיטב הנוער שהיה
מתתיהו דוד  |  28/08/13 19:04
2
תנועת "אם תרצו"
דאגנית  |  29/08/13 20:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מרשה לעצמי לפקפק ביכולתו של אותו קצין להיות קצין משטרה, כשעל-פי צילומי ערוץ 10, הרשה לעצמו להפעיל כוח פיזי ואלימות כל כך קשה כלפי אורלי חן. אני מרשה לעצמי להוסיף למערכת הפקפוקים עוד תמיהה, האם יש לו, לאותו קצין, זכות להיות אב המגדל ילדים
אברהם פכטר
בכנס פתיחת שנת המשפט, מטעם וועד מחוז ת"א-מרכז, עלתה לדיון פומבי הסוגיה המאתגרת, של נסיבות ואירועים להדחת ראש ממשלה מכהן. רשימה מרשימה של מתדיינים בהנחיית העיתונאי משפטן ברוך קרא, השר עמיר פרץ, עו"ד מצמרת המשפט כמו ד"ר יעקוב וינרוט ואח'. האם השיטה הצרפתית/איטלקית, לפיה נשיא מכהן, אינו נחקר ואינו עומד לדיון, אלא לאחר סיום כהונתו - מתאימה לישראל?
עו"ד חיים שטנגר
אם אין הנהלת בתי-המשפט מודעת לכך, הרי מצויים אנחנו כבר בתוך תוכה של המאה ה-21, מאה שבה אין נהוג להרוג את השליח המביא את הבשורה הרעה. הנוהג הנהוג במאה זו, הינו לבדוק מה הביא לקיומה של הבשורה הרעה וכיצד ניתן לפתור את מצב דברים
עו"ד (רו"ח) סיימון יניב
הזוכה המאושרת במיליון תאלץ להיפרד ככל הנראה מסכום של 250,000 שקלים וזאת מכח הוראות הקבועות בפקודת מס הכנסה, הקובעות כי תושב ישראל או תושב חוץ שהשתכר או שהרוויח סכומים בארץ ולגבי תושב ישראלי גם אם זכה באותם סכומים בחו"ל, יחויב במס בשיעור של 25%
אפרים הלפרין
שר אוצרנו היקר פונה שוב לתומכיו ומסביר להם את הישגיו-לדעתו. בין ההישגים הוא מונה את ביטול קצבאות הילדים, ביטול בחינות המיצ"ב וביטול עמוק של בחינות הבגרות. בסוף דבריו מתייחס כבוד השר לדברים שנשא לקראת פתיחת שנת הלימודים בחולון ולמיצג זריקת הנעליים על דמותו בעין הוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il