X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נשיא ארה"ב חושב שהפלת משטר אסד תביא שלום ושגשוג לעם הסורי, הרי שהוא טועה בגדול. מה שיקרה אחרי הפלת אסד (אם יופל) יהיה הקמת מדינת אל-קאעידה בסוריה
▪  ▪  ▪
אובמה. טעות רודפת טעות [צילום: AP]

התקיפה האמריקנית הצפויה בסוריה תהיה המסמר האחרון בארון המתים של המזרח התיכון. המדיניות האמריקנית ההולכת מדחי אל דחי שואבת לאזורנו את כוחות אל-קאעידה והאיסלאם הקיצוני, ומזניחה את הידידות האחרונות שיש לה באזור - ישראל, ירדן, סעודיה וכווית.
הנשיא אובמה עושה טעות אחר טעות בפעילותו מול העולם המוסלמי. הוא התחיל בנאומו המתחנף בקהיר לאחר שנבחר, נאום שאף ערבי לא התייחס אליו כפי שחשב אובמה. המשיך בסיועו להדחת מובארק ועליית האחים המוסלמים הקיצוניים. ולאחר מכן באיומים להפסקת הסיוע למצרים כאשר הגנרל סיסי הצליח לעצור את האחים המוסלמים. ועכשיו הוא מנסה לסייע למורדים כנגד אסד במטרה להפיל את משטרו.
ההחלטה הנוכחית להכין תקיפה באה לאחר התייחסות לא משמעותית לעצם הקרבות המרים בסוריה ואף מזלזלת לאחר שנודע על התקיפה בנשק כימי. אומנם אובמה הודיע כבר מזמן כי השימוש בנשק כימי הינו קו אדום מבחינתו, אז אמר, אז מה, כלום לא נעשה. ככל הנראה, הלחץ הבינלאומי והפנימי באמריקה לאי-התייחסותו לחציית הקו האדום ועל-רקע הדיווחים הקשים של התקיפה הכימית, נאלץ אובמה להחליט על תקיפה, שכן אמינות אמריקה נפגעת ממדיניות האל-תעשה שלו.
אם אובמה חושב שהפלת משטרו של אסד תביא שלום ושגשוג לעם הסורי, הרי שהוא טועה בגדול. הדבר היחידי שיקרה אחרי הפלת אסד (אם יופל) יהיה הקמת מדינת אל-קאעידה בסוריה ובהמשך - זליגתה ללבנון. אולם תקיפה אשר תעלה חשש להתמוטטות משטרו תחייב את אסד להגיב ותסבך את כל המדינות סביב סוריה במלחמה שלא ניתן לשער את תוצאותיה.
ישראל תהיה הראשונה להתקפה ועל-פי הודעות מנהיגינו אנו נגיב ובגדול. ירדן תחטוף גם היא, בעיקר בגלל הצבא שהאמריקנים מגייסים בשטחה מבין הפליטים הסורים לצורך תקיפת הצבא הסורי. טורקיה, באם תשתתף, לא תצא נקייה לגמרי. אך סוריה לא תעמוד לבדה במערכה - אירן לא תסכים לשמוט את אחיזתה בסוריה ויש לה במה לעזור לה, כולל "מתנדבים", וכמובן חיזבאללה מצפון וחמאס מדרום.
אובמה, תעשה טובה, רד מאיתנו, תמשיך לריב עם רוסיה וסין, ותשאיר לסורים לפתור את הבעיות שלהם לבד.

תאריך:  29/08/2013   |   עודכן:  29/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
אריאל י. לוין
רופא העיניים שנתפס כרפורטור והפך לרוצח המונים
אריאל י. לוין
האם באמת מוטב לישראל ולמערב שמשטרו של אסד יפול? מי מחזק את מעמדו בלבנון בעקבות המלחמה בסוריה? איזו סכנה מאיימת על ישראל מבפנים בשל המתרחש בסוריה? מי האידיוט שמדליף פרטים למגזין גרמני? והאם ניפטר אי-פעם מתרבות ה"סמוך"?
עידן יוסף
השר להגנת הסביבה הורה לבצע פעולות שגרתיות בעניין חומרים מסוכנים ולבדוק את ההיערכות לחרום    יונה יהב: לדלל חומרים מסוכנים ממיכל האמוניה
אבנר יופי
כדי להשיג תוצאות כפי שדווחו - 300 הרוגים ו-2,000 פצועים - נראה לי שהשתמשו בכמות אדירה של פגזים/רקטות, או שהנפגעים היו במבנה/אזור סגור - דבר היכול לאפשר שימוש בכמות מועטה של גז
מרק בריל
הברק אובמה הזה מדאיג אותי. אני לא סומך על הנשיא האמריקני הזה בכלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il