X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפתרון לייצוב המצב מצוי ביכולת של אובמה ופוטין לחבור ולמצוא ביחד את האינטרסים המשותפים. להפסיק לשפוך שמן למדורה ולכפות על הצדדים את הרגעת השטח לקראת ייצובו והגעה לפתרונות אפשריים לעתיד
▪  ▪  ▪
ולדימיר פוטין, ברק אובמה. לגשר בין הכוחות הגדולים
בתפקיד המגשר
היות שנראה שערוצי התקשורת (הגלויה) בין ארה"ב לרוסיה לא מי-יודע-מה, אז יכול להיות שדווקא יכול להיות לנו תפקיד בגישור וחיבור בין הגדולים ודרכם לכוחות המתעמתים שכן רוצים ביציבות. הרי גם לנו יש "נשק רוסי" משלנו וזו בהחלט הזדמנות נאותה להפעיל אותו, לצנן את הרוחות ולסייע לפתרון אזורי משמעותי.

בימים האחרונים מתרבים קולות המלחמה. ארצות הברית קירבה ספינות, צברה כוחות ונלחצת מדעת הקהל וההבטחות של עצמה. הסורים מצדם, מאיימים בקלף האחרון, פחות או יותר, שנותר להם והוא לתקוף את ישראל ובכך להביא לתוהו-ובוהו אזורי. ואנחנו מנפחים את החזה ומתכננים את הריגוש הבא. יש אקשן.
הפרשנים מפרשנים, המומחים מסבירים, הפוליטיקאים מדברים על זה שצריך להמשיך ולשתוק ואנחנו מחכים. מחכים למה? מה יכול לקרות בסוריה שישנה את המצב? האם אסד יוותר על מקומו? האם המורדים יכולים בכלל לנהל את המדינה הזאת? מה בכלל אנחנו היינו רוצים שיקרה שם?
אני חושב שמטרתה של ישראל הייתה ונשארה: משטר יציב בסוריה ורצוי גם שוחר שלום. אם פחות או יותר מוסכם שזאת המטרה שלנו אז צריך לשאול את עצמנו ואת ידידינו האמריקנים, מה עושים כדי להביא לידי כך? מסתבר שחימוש המורדים לא ממש קרב אותנו אל היעד. להפך, חומרת העימות גברה וכך גם המענה של המשטר. וכשהמשטר נואש בנקודות מסוימות ודבוק עם הגב אל הקיר אז גם מתקבלות החלטות קטלניות ורעות במיוחד. אז כנראה שחימוש המורדים פעל היטב כשמן שנשפך למדורה על-מנת לכבותה. האמריקנים והמדינות התומכות שופכות שמן מצד אחד והרוסים, האירנים וחיזבאללה מהצד השני. שמחה וששון.
נניח שתהיה תקיפה אמריקנית, ואפילו שהיא תהיה כל כך מוצלחת ואסד ייפגע באופן אישי ויצא מהמשחק. מה אז? כבר היום ברור שה"מורדים" בסוריה אינם ארגון סדור וממושמע. כבר היום ברור שגם במצב כזה יהיה קשה מאוד לייצב משטר חלופי בסוריה אשר ימשול בהצלחה. זוכרים את המטרה? יציבות וממשל. שלא לדבר על התגובה האפשרית של אירן, חיזבאללה ואפילו רוסיה. בקיצור, אני לא רואה איך תקיפה כזאת תסייע במשהו לפתרון ארוך טווח.
מה כן אפשר לעשות?
אנחנו מול הסורים - לא הרבה, להמשיך ולשתוק ולא להתלהם. הפתרון לייצוב המצב מצוי לדעתי ביכולת של אובמה ופוטין לחבור ולמצוא ביחד את האינטרסים המשותפים. להפסיק לשפוך שמן למדורה ולכפות על הצדדים את הרגעת השטח לקראת ייצובו והגעה לפתרונות אפשריים לעתיד.
היות שנראה שערוצי התקשורת (הגלויה) בין ארה"ב לרוסיה לא מי-יודע-מה, אז יכול להיות שדווקא יכול להיות לנו תפקיד בגישור וחיבור בין הגדולים ודרכם לכוחות המתעמתים שכן רוצים ביציבות. הרי גם לנו יש "נשק רוסי" משלנו וזו בהחלט הזדמנות נאותה להפעיל אותו, לצנן את הרוחות ולסייע לפתרון אזורי משמעותי.
אבל יש כאן גם לקח לגבי עצמנו. לא תמיד הכול קשור אלינו ולא תמיד הכול תלוי בנו. גם בנושאים ביטחוניים. לפעמים, אין לנו ברירה ונדרשות הסכמות והבנות עם בעלות בריתנו הקרובות (ארה"ב, אירופה) ואולי גם עם מדינות אחרות. וכשמדברים ומתאמים עם מדינות אחרות, כדאי גם להקשיב למה שיש להם להגיד לנו. כך בעניין סוריה וכך גם בסוגיה האירנית.

הכותב הגיש מועמדותו לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה.
תאריך:  29/08/2013   |   עודכן:  29/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון לסוריה אצל אובמה ופוטין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עמוס ידלין
ניתוח החלופות הרלוונטיות של הנשיא אובמה מצביע על הצורך באסטרטגיית התערבות משולבת והדרגתית תכלול תקיפה של יעדים אסטרטגיים נבחרים כאקט ענישה על התקיפה הכימית בפרברי דמשק, והכרזה על "No Fly Zone". ארצות הברית תוכל בצעד שני גם להכריז על אזורים מפורזים ומסדרונות הומניטריים ולתקוף נכסי שלטון אם אסד יסלים תגובותיו
אבנר יופי
אם נשיא ארה"ב חושב שהפלת משטר אסד תביא שלום ושגשוג לעם הסורי, הרי שהוא טועה בגדול. מה שיקרה אחרי הפלת אסד (אם יופל) יהיה הקמת מדינת אל-קאעידה בסוריה
אריאל י. לוין
רופא העיניים שנתפס כרפורטור והפך לרוצח המונים
אריאל י. לוין
האם באמת מוטב לישראל ולמערב שמשטרו של אסד יפול? מי מחזק את מעמדו בלבנון בעקבות המלחמה בסוריה? איזו סכנה מאיימת על ישראל מבפנים בשל המתרחש בסוריה? מי האידיוט שמדליף פרטים למגזין גרמני? והאם ניפטר אי-פעם מתרבות ה"סמוך"?
עידן יוסף
השר להגנת הסביבה הורה לבצע פעולות שגרתיות בעניין חומרים מסוכנים ולבדוק את ההיערכות לחרום    יונה יהב: לדלל חומרים מסוכנים ממיכל האמוניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il