X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין ספק שתוספי תזונה הם פתרון מצוין במצב של חוסר והריון זו תקופה שמועדת לחסרים בויטמינים, אבל אין שום הגיון בלקחת כמוסות ללא סיבה
▪  ▪  ▪
לא כל מה שטבעי לא יכול להזיק [צילום: AP]

הריון ומיתוסים הולכים מעולה ביחד. אולי זה משהו בלא נודע, אולי זה בגלל שאנחנו לא יכולים בכל רגע נתון ממש לראות מה יש שם בתוך הבטן התופחת ואולי זה סתם בגלל שמיתוסים אוהבים להתפתח. גם ויטמינים ומיתוסים זה שילוב מנצח וויטמינים בהריון: זה כבר להיט.
בחרתי כמה מיתוסים נפוצים בתחום הוויטמינים ותוספי התזונה להריון ובדקתי את רמת האמינות שלהם. התוצאות לפניכן.

בהריון? קחי כמה שיותר תוספי תזונה
לא נכון
▪  ▪  ▪

אין ספק שתוספי תזונה הם פתרון מצוין במצב של חוסר והריון זו תקופה שמועדת לחסרים בויטמינים, אבל אין שום הגיון בלקחת כמוסות ללא סיבה. את מרבית הויטמינים תוכלי לקבל מהמזון שאת אוכלת, כל עוד את שומרת על תזונה מאוזנת ועשירה. עודף בויטמינים מסוימים, כמו ויטמין A, לא רק שלא עוזר לעובר, אלא עלול לפגוע בו.
בכל מקרה, כדאי מאוד להתייעץ עם תזונאית או רופא לפני שמחליטים לקחת תוסף זה או אחר ולא להסתמך על ההמלצה של הבת של שרה מקומה שלישית, גם אם רק בזכות הויטמינים נולד לה תינוק שישן לילה שלם מגיל אפס.

זה טבעי, זה לא יכול להזיק
לא נכון
▪  ▪  ▪

לא כל מה שטבעי לא יכול להזיק ולא חסרות דוגמאות לכך. בנוסף לכך שעודף בויטמינים מסוימים עשוי להזיק, יש גם כאלה שפשוט לא מסתדרים טוב ביחד.
סידן וברזל למשל, מפריעים לספיגה האחד של השני ולכן צריך להפריד ביניהם אם לוקחים את שניהם. שימי לב לתכולת הכמוסות, לקצובה המומלצת לנשים בהריון, לכך שהן מותאמות ומאושרות לנשים בהריון ולכך שהן לא מכילות צמחי מרפא, שחלקם אינם מומלצים בהריון.
חשוב מאוד לצרוך רק תוספים של חברות אמינות ומוכרות ולוותר על תחליפים של חברות לא מוכרות, שהם אולי זולים יותר, אבל אין לך מושג מה באמת יש בתוך הכמוסה. זה שוק ענק ופרוץ, שימי לב מה את מכניסה לגוף שלך.

מומלץ תמיד לקחת חומצה פולית לפני ההריון ובמהלכו
נכון
▪  ▪  ▪

חומצה פולית הוכחה מחקרית כמורידה את הסיכון למומים המולדים בתעלה העצבית. מאז שפורסמו בארץ ההנחיות לנטילת חומצה פולית לפני ההריון ונשים החלו לקחת את התוסף, ירדו שיעורי המומים הפתוחים בתעלה העצבית בישראל ב-30%.
היות שהתעלה העצבית נסגרת בשלב מוקדם מאוד של ההריון (ימים 28-21 לאחר ההפריה), צריך לקחת את התוסף כבר לפני ההריון. ההמלצה היא להתחיל ליטול את התוסף שלושה חודשים לפני תחילת הניסיונות להיכנס להריון.
לאחרונה פרסם משרד הבריאות המלצה חדשה על-פיה מומלץ לכל אישה בגיל הפוריות שאינה משתמשת באמצעי מניעה יעילים, לקחת תוסף של 0.4 מ"ג כל יום, גם אם היא לא מתכננת להיכנס להריון. ההמלצה הזו פורסמה, משום שההנחה היא שכ-50% מההריונות הם לא הריונות מתכוננים והכוונה היא להגיע אל אותן נשים שאומנם לא ממש מתכננות הריון, אבל גם לא ממש מונעות אותו. לנשים בקבוצות סיכון ההמלצה היא לצריכה של כמויות גדולות יותר של חומצה פולית. ניתן להשיג חומצה פולית ממגוון מותגים כגון: La-M של חברת כצט או חומצה פולית של חברת הדס.

ויטמין B6 יכול לעזור נגד בחילות
נכון
▪  ▪  ▪

יכולות להיות סיבות שונות ומשונות לבחילות הבוקר המפורסמות, אף אחד לא יודע בצורה חד-משמעית מה הגורם לבחילות, אבל נמצא קשר בין חוסר בויטמין B6 ובחילות בוקר.
אם את סובלת מבחילות בוקר, צריכה מוגברת של ויטמין B6 או לקיחת תוסף, עשויה לפתור את הבעיה או לפחות להקל. גם כאן, צריך לשים לב למינונים ולהתאמת התוסף לנשים בהריון. קיימים בשוק תוספי תזונה רבים דוגמת ויטמין B6 מסדרת La-M או ויטמין B6 של B-Teva.

לברזל שניתן בהריון יש תופעות לוואי

נכון, אבל הרבה פחות נכון מפעם. מרבית הרופאים ימליצו לקחת תוסף ברזל החל מסוף החודש השלישי להריון. העלייה בנפח הדם בהריון וצורכי העובר מביאים רבות מאיתנו למצב של מחסור בברזל, שעשוי להוביל לאנמיה. לאנמיה יש הרבה תופעות לוואי, אבל לפעמים גם לכדורי הברזל עשויות להיות תופעות לוואי לא נעימות: עצירות, שלשול, כאבי בטן, בטן נפוחה ועוד.
אם את סובלת מתופעות לוואי לתוסף הברזל, החליפי תוסף. יש היום הרבה אופציות בשוק וכמעט כל אישה מוצאת את התוסף שהיא חיה איתו בשלום. תגידי לרופא שהתוסף שרשם לך לא טוב לך ובקשי ממנו המלצה לתוסף אחר. ויטמין C משפר את ספיגת הברזל, כך שמומלץ לקחת את הברזל יחד עם ויטמין C: פלפלים, פירות הדר, פירות טרופיים ועוד. אם את ממילא לוקחת תוסף של ויטמין C, תוכלי לקחת אותם יחד.

כשלוקחים תוספים לא צריך להקפיד על תזונה
לא נכון. ממש לא נכון
▪  ▪  ▪

הרבה נשים חושבות שאם הן לוקחות תוספי תזונה, הן מסודרות ויכולות לאכול (או לא לאכול) מה שבא להן. זו טעות. ויש כבר מי שהטעות הזו עלתה להן בבריאות.
תוספי תזונה לא מחליפים אוכל. יתרה מזאת, הספיגה של התוספים תלויה באוכל שאת אוכלת. גם אם את לוקחת תוספי תזונה, בהמלצת רופא או תזונאית, את לא פטורה מהצורך בתזונה בריאה ומאוזנת, תמיד ובזמן ההריון אפילו יותר.
ושיהיה בתיאבון.

הכותבת היא דולה, מדריכת הכנה ללידה ויועצת למותג La-M מבית כצט
תאריך:  03/09/2013   |   עודכן:  03/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיתוסים על נטילת ויטמינים בהריון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי לקרוא כאן
אינדי  |  10/01/14 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף כהן אלרן
קשה לאחוז בה, בשירה הזאת. כאילו חידודין דוקרים בבשרה ומקפיצים אותה, וכשסברת שכבר ראית את צבע השיר, הנה לפתע מתחלף הגוון והניגון משתנה וכבר אתה מצוי כמעט במקום אחר, תוהה איך נרקמו בתי השיר. כך, באיזו וירטואוזיות, מתוכננת או לא, כתוב ספר שיריו של יפתח אלוני, "שימותו הקוצים"
שירה נחושתן
הקפידו לא להגיע רעבים לארוחת החג ולאכול מאכלים קלים    המשיכו לעסוק בפעילות גופנית ובטיולים בתקופה זו    למנה ראשונה מומלץ לאכול הרבה ירקות
אבי שמואלי
זכרונות מארץ אחרת    ילדות רחוקה ועדיין קרובה    ולאן נעלם סיומיק, שקשר עמי קשר של שבועת אינדיאנים?
ד"ר אלה לנדא
מה נקנה לחותנת? איך מתמודדים עם הדודה שמציקה לך על זה שאתה עדיין רווק? מה יהיה על הדיאטה שהתאמצת עליה כל-כך הרבה בחודשים החולפים? ומה יקרה אם האורחים לא יאהבו את האוכל שעמלתם עליו במטבח כבר שבוע?
עידן יוסף
10 גלעיני תמרים וחרצן זית אחד סיפקו בידי משלחת חוקרים ישראלים לקבוע כי המכרות העתיקים אינם מתקופת הממלכה החדשה במצרים, אלא דווקא מימי השלטון הישראלי של המלכים דוד ושלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il