X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הפיאסקו בקול-המוזיקה: האם לראשונה זה 15 שנה לא ישודר אחד האירועים המשמעותיים של המוזיקה הקלאסית בישראל בגלל סירוב לשלם שלוש "שעות נוספות"? ומדוע פסטיבל אחר שודר חי שמונה ימים?
▪  ▪  ▪
מנהל קול-המוזיקה, אריה יאס [צילום: יח"צ]

ביום רביעי הקרוב, באולם על-שם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים, יגיע לשיאו חג המוזיקה הישראלית ה-16, פסטיבל שנתי המוקדש למוזיקה קלאסית שחיברו מלחינים ישראלים. במסגרת האירוע יושמע קונצרט חגיגי בביצוע התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור, וכמדי שנה יחולקו אחר כבוד פרסי ראש הממשלה לקומפוזיטורים ישראלים.
הפסטיבל הוא אחת ההזדמנויות המעטות למלחינים ישראלים להשמיע את יצירותיהם על במה בליווי תזמורת סימפונית, והוא נהנה מחסות קבועה של משרד התרבות ומשרד ראש הממשלה (הפסטיבל מופק על-ידי המכון למוזיקה ישראלית, מייסודו של משרד החינוך והתרבות, ובניהולם של יורם יונגרמן ובועז בן-משה). אולם השנה, בניגוד ל-15 השנים הקודמות שבהן נערך הפסטיבל, הקונצרט החגיגי וטקס הענקת הפרסים לא ישודרו כנראה בקול-המוזיקה. לפני כמה ימים הובהר למפיקי המשדר השנתי כי לא ניתן לספק קריין תורן לשידור שלוש שעות הקונצרט וטקס חלוקת הפרסים, וזאת בשל הקיצוצים בשעות הנוספות בקול-ישראל.
הקיצוצים האחרונים, המגבילים את מספר השעות הנוספות של עובדי הרדיו, באים על-רקע צמצום משמעותי בכוח האדם של קול-המוזיקה וניסיון לשינוי פניה. לאחרונה פרשו מקול-המוזיקה חיותה דביר, ציפי ויצטום וזמירה לוצקי, והותירו אחריהם רק שני עורכים במשרה מלאה ועוד כמה עובדים במשרות חלקיות בלא שעות נוספות. כעת, בהעדר שלוש שעות לקריין תורן, צפוי להתבטל המשדר המסורתי של אחד האירועים המשמעותיים עבור קהילת מלחיני המוזיקה הקלאסית בישראל.
ביטול המשדר מסיבה פעוטה שכזו מעלה תהיות גם לנוכח העובדה שרק בשבוע שעבר הגיע לסיומו מיזם שידורים רחב היקף של קול-המוזיקה מהפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים (בניהולם של אלנה בשיקרובה ועו"ד יחזקאל ביניש). הרשת שידרה מפסטיבל זה שעות ארוכות של שידורים חיים במשך שמונה ימים רצופים.
בשונה מחג המוזיקה הישראלית, הפסטיבל למוזיקה קאמרית אינו יוזמה ממלכתית, אינו כולל טקס הענקת פרסי ראש הממשלה, ותזמורת הבית של רשות השידור לא משתתפת בו. זאת ועוד, בעוד שבאולם הנרי קראון יש עמדת שידור קבועה של קול-המוזיקה, המקלה על שידור קונצרטים ממנו, לצורך שידור הפסטיבל למוזיקה קאמרית נשלחה לאולם ימק"א בירושלים ניידת שידור של קול-ישראל, כולל טכנאים, עורכים וקריינים.
מרשות השידור נמסר בתגובה: "בשל פרישה של עובדים רבים נוצרה מצוקה של כוח אדם ברשות השידור. בעקבות המצב נבחנת האפשרות לשידור התוכנית".

תאריך:  10/09/2013   |   עודכן:  10/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא כל יום פסטיבל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יכול להיות שהשדרן התורני עסוק
פריטה  |  10/09/13 10:54
2
למה מחבלים בקול המוזיקה?
מאזינה   |  12/09/13 21:47
 
- משהו לא טוב קורה בקולצ המוסיקה
Dani Meiri  |  22/01/14 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
שופטת המחוזי בביקורת חריפה על חוות דעת של איתמר מרכוס ממכון מבט לתקשורת פלשתינית: חלקית, מוטה ואינה ראויה לתואר "חוות דעת". קובעת: לא הוכחה הסתה מכוונת ברשות הפלשתינית
יותם רוזנר
'דארקנט' כמגרש משחקים לטרור    המרחבים האפלים של דארקנט אפשרו לארגון אל-קאעדה להתאים עצמו למגבלות שהטילה עליו המערכה הבינלאומית המתנהלת נגדו ולפעול ביתר שאת כרשת טרור וירטואלית
צילה שיר-אל
השנה נהיה יותר מחוברים לעצמנו ולדרישות הפנימיות של הנשמה שלנו שתבקש לעצמה להיות משוחררת יותר
המכון למדיניות נגד טרור
תרחיש הסיוט לפיו כלי נשק כימיים יפלו לידיהם של אנשי ה"בריגדות" המקומיות הרבות של הצבא הסורי החופשי, או גרוע מכך לידיהן של סיעות איסלאמיות וג'יהדיסטיות כמו ג'בהת אל נוסרה, עלול להתממש בכל רגע
יוסף כהן אלרן
יש תחושה שהשירים בספרו של יוסף עוזר, "עמק יזרעאל ירושלים", נהֶגו בעת היותו יושב מאחורי הגה מכוניתו, בעודו נוסע על כביש שש מירושלים לעמק יזרעאל ובדרך ההפוכה    אבל באיזה צד מתחילה הדרך הזאת ובאיזה מהם היא מסתיימת, כאשר הלב הכותב חצוי בין שני הקצוות?
רשימות נוספות
ידיעות איחוד  /  אורן פרסיקו
מקבלי ההחלטות  /  אורן פרסיקו
תכתיב לוד  /  אורן פרסיקו
בלי חיבוקים  /  רפי מן
מטרת-העל  /  אורן פרסיקו
חזון אחרית הימים  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il