X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחודש הבא ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות. נדמה שעל-אף ניסיונות המתמודדים להחיות ולהעיר את מערכת הבחירות, התושבים יישארו אדישים. מה גורם לתחושה הזו בקרב התושבים והאם ניתן לשנות את המצב?
▪  ▪  ▪
הבחירות לראשות עיריית ירושלים [צילום: פלאש 90]

נסו לדמיין לרגע את שגרת היום שלכם ב-22 באוקטובר: תקומו בבוקר לעוד יום עבודה, תעבדו כבכל יום על המשימות שלכם לאותו יום, תאכלו ארוחת צהריים, תחזרו הביתה לאחר עוד יום עבודה, תאכלו את ארוחת הערב, תדליקו את הטלוויזיה. השעה תהיה כבר תשע ו...רגע, לא שכחתם משהו? אה כן, יש בחירות מקומיות היום!
הבחירות לרשויות המקומיות נערכות פעם בחמש שנים. כמו הבחירות לכנסת, גם הבחירות לרשויות המקומיות, לא מצליחות לעורר יתר על המידה מעורבות בקרב התושבים.
בבחירות המקומיות האחרונות עמד אחוז ההצבעה על קצת יותר מ-40% ובשנת 2003 המצב היה מעט יותר טוב כאשר קרוב ל-50% הגיעו לקלפיות.
המתמודדים משקיעים כסף בפרסום בשלטי חוצות, שולחים לנו הודעות SMS, נפגשים עם תושבים ולוחצים ידיים ומעמידים מאחוריהם שורה ארוכה של פעילים.
נראה שהניסיונות הללו, לא מצליחים לעורר ולהוציא את התושבים מאדישותם. המעורבות היא בדרך כלל מינימלית. יכול להיות שתקראו פרוספקט כזה או אחר של מועמד כשבוע לפני הבחירות, תגלשו קצת באתרי המועמדים השונים על-מנת לראות מה כל אחד מציע ואם תחליטו ממש להתפרע, גם תמצאו את עצמכם בחוג בית של מועמד כזה או אחר.
יכול להיות שניתן לייחס את האדישות הזו גם לגל החקירות הפליליות ולכתבי האישום נגד ראשי ערים בשנים האחרונות.
חיזוק הקשר המתבקש
על-מנת לשנות את המצב, יש לחזק את הקשר האישי בין נבחרי העירייה לבין התושבים.
בערים רבות בארץ, ישנן מספר שכונות דו-ספרתי. השכונות נבדלות זו מזו ולכל שכונה צרכים ייחודיים לה שיש להתאימם לתושבים. אם בכל שכונה היה חבר מועצה אחד שאליו היה ניתן לפנות ספציפית בנוגע לבעיות באותה שכונה, סביר להניח שהתושבים היו מרגישים זאת ומעריכים את הדאגה והטיפול בהם.
כשהתקיפה בסוריה לא נראית באופק, נבחרת ישראל כבר איבדה סיכוי להגיע למונדיאל ואפילו תוכניות הריאליטי יצאו לחופשה קצרה - נדמה שהבחירות המקומיות תפסו להן דווקא טיימינג ממש לא רע בסדר היום הישראלי.

תאריך:  12/09/2013   |   עודכן:  12/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
איתמר לוין
קובע שהמחוקק יכול להטיל מגבלות על זכות זו    בג"ץ דחה עתירה נגד הכלל האוסר בחירה והיבחרות בשתי רשויות מקומיות שונות בתוך 18 חודש
איציק וולף
התנועה לאיכות השלטון פנתה אל מפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירת חשדות לאיומים שגרמו למועמדת למועצת העיר ירושלים להסיר את מועמדותה    "המקרה נוגע בסוגיות יסוד דמוקרטיות בעלות חשיבות לחברה הישראלית"
איתמר לוין
סבורה שאין מקום להתערב בהחלטת מועצת עיריית נצרת עילית שלא להדיח את גפסו, ושאין לצפות שראש עיריית רמת השרון יודח שבועות אחדים לפני הבחירות המוניציפליות
יוסף קנדלקר
בשנים האחרונות אני לא מרבה להגיע למרכז בדימונה, לא מתוך עיקרון, אלא שפשוט לא מתאפשר לי    מחקר לא רשמי שערכתי לאורך שלוש מערכות בחירות, מעלה ממצאים מעניינים אודות הצוות שמקיף את המועמד שלנו והגיע הזמן שתכירו גם אתם, את הצוות שמקיף את המועמד שלכם
מיכאל טוכפלד
ניר ברקת ומשה ליאון מורידים את הכפפות: ברקת מדבר על שינוי המגמה בירושלים, אירועי התרבות ומקומות עבודה. ליאון בטוח בתמיכה החרדית ומבטיח לשנות. הקרב על הבירה: סיבוב ראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il