X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני עמים יש בתל אביב - של מגדלי אקירוב ושל ה-favelas. גם כאן, הכי נכון זה להקצות שטח נידח וסמוי לעם השני. שאנחנו נהיה "פה", ו"הם" יהיו "שם"
▪  ▪  ▪
חולדאי. 90 אחוזים מתושבי העיר בראשה הוא עומד אינם עשירים [צילום: AP]

אמש, מאוחר, פרצה פתאום והתפשטה כאש בשדה קוצים האזעקה: "באים לפנות את מאהל ארלוזורוב!!!" ואנחנו - גם מי מאיתנו שצעיר ומתגורר ככלוא בצינוק בדירה אחת עם הוריו הקשישים, גם מי מאיתנו שהוא קשיש בעצמו ויש לו (ולאשתו) דירה זעירה ונושנה שנרכשה בימים הרחוקים בהם עדיין היו בארץ חברות שתפקידן הרשמי היה רק לבנות דירות לזקוקים להן, ולא כמו היום שהחברות היחידות שקיימות (גם אם שמן "חברות בנייה") הן רק חברות שמטרתן האחת והיחידה היא רק לעשות הרבה-הרבה-הרבה כסף, וגם אלה מאיתנו שהם צעירים ואכן פרחו מהקן אך הוריהם הקשישים חוסכים כל חודש בתרופות ותוחבים להם בכל חודש אלף או אלפיים שקל שיעמדו בתשלום שכר הדירה - כולנו נזעקנו נוכח השמועה וקמנו בחירוק שיניים ובזעם נואש ושגור ליטול תרמיל וליטול נעליים ולצאת ולנסוע ולעמוד בפרץ ולמנוע ולעצור;
ואז קיבלנו שדר "בטל", "בטל", כי כולה זה היה רק מנהל העבודה של הקבלן שמחליף באזור צנרת שביקש בנימוס להזיז מעט את האוהלים שהצוותים שלו יוכלו להמשיך לעבוד. קיבלנו "בטל". "מנוחה בעמדות". "רד מעמדות קרב". קיבלנו "בטל". אבל הבעיה עדיין לגמרי קיימת. וכנראה שרק תלך ומאוד-מאוד תחמיר. עדיין בהחלט יש בעיה. והבעיה צריכה להיפתר.

מקום נידח בעיר לשכבות החלשות

על כן, נכבדי כבוד ראש העיר תל אביב, מר רון חולדאי,
אכן, נוכח הדוקטרינה החדשה של כבוד שר אוצרנו, אולי אכן לא חייב הממשל, לא הארצי ולא העירוני בישראל, גם דבר וחצי דבר לאזרח הקטן שבתחומו. אבל גם אם "לא חייב", הנה הממשל גם בהחלט לא קיים כדי להפריע לאזרח, ואפילו הוא רק "האזרח הקטן", להתקיים!
כי הנה קורת גג, "מדור", כדברי ז'בוטינסקי, היא זכותו של כל אזרח. וגם אם המדינה מנערת חוצנה מלספק, כדרוש, קורת גג מינימלית גם לאחרון אזרחיה, בוודאי שאסור לה, למדינה, או לעיר, להפריע לאזרח הנוטל יוזמה וטורח וקם ומקים קורת גג לעצמו!
אכן. ודאי.
בנייה אמיתית כמובן חייבת באישור. אישור שמשמעו הבטחה כי כל השכנים וגם כל שאר התושבים בעיר לא יינזקו. אבל גם זכותו של הפרט להקים לעצמו קורת גג מינימלית היא זכות, זכות יסוד, זכות יסוד אשר איננה נופלת בחשיבותה מכל זכות אחרת של כל תושב אחר בעיר!
ועל כן יש לאכול את העוגה, ולהשאיר אותה שלמה.
על כן חייבת המדינה, וחייבת כל עיר, להקצות מקום נידח אחד בתחומיה אשר בו יוכלו להתגורר, בכוחות עצמם, גם מי שאינם נמנים על השכבה אשר לכאורה נראה כי אך ורק לה השלטונות דואגים ואשר נראה כי רק ביקרה שלה הם חפצים, שכבת האצולה.
להקצות מקום. מקום רחוק מהעין. רחוק מהעין "שלכם". ה"מחליטים". אנשי האצולה. אנשי השמנת. רחוק מהעין. שהרי אנחנו כבר יודעים, הפנמנו, יודעים בעצב גדול וביגון עמוק שאנחנו מאוד-מאוד-מאוד רחוקים לכם מהלב. רחוק מהעין. שטח רחוק מאוד וסמוי מאוד וחשאי ונבדל מאוד ומוסתר ומגודר. שטח אחד נידח, רחוק מהעין. אי שם הרחק מאוד במעמקים האפלים של פארק הירקון. שטח נידח ורחוק אשר עליו הציבור המאוס והשקוף, הרע ההכרחי בכל עיר, אלה המלצרים והנהגים והמתקנים והמתדלקים והקופאיות העובדים ימים ולילות בחריצות ומשתכרים אל צרור נקוב, אלה חסרי הממון אך עדיין בעלי היוזמה והתושייה והרצון לחיות כאחד האדם, יוכלו להתגורר, להתגורר תחת קורת גג, פשוטה אבל מגוננת, אשר הקימו לעצמם, במו ידיהם. בפטיש ומסמר. בלא להזדקק לחסדיו של איש.
אדוני מר חולדאי, הרי אתה לכאורה נחשב לפחות בעיני חלק מן הציבור לבן-בריתם הגאה של העשירים שבעשירים. הא ותו לא. אולי כבוד הוא לך. אך על כן גם הזעם הנורא והמתפרץ של כל "המיעוט המבוטל" בן תשעים האחוז מתושבי עירך אשר אינם כאלה. החלטה אמיצה שלך כי שטח נידח ורחוק אחד בעיר יהווה מעתה "אקס טריטוריה". שטח אשר בו חלים כל חוקיה של המדינה אך לא חלים חוקיה של העירייה. שטח אשר בו גם מי שאיננו נמנה על האצולה, אצולת הממון, יוכל להקים לעצמו גג, בלי לדרוש ממך שום גזר אך גם בלי להיות מאוים על ידך במקל - החלטה רציונאלית ואמיצה שכזאת לא רק שהיא, בחשיבה קרה ומפוכחת, לא שהיא ההחלטה הנכונה והמתחייבת, היא גם תצביע חד-משמעית על קיומה אצלך של טיפה, טיפה אחת אבל קיימת, של אנושיות, וייתכן, מאוד ייתכן, שתגרום גם לכמה מגדולי מתנגדיך דהיום, לעצור ולהרהר שנית.
באמת, אדוני.
באמת.
תודה!

תאריך:  17/09/2013   |   עודכן:  17/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתי מדינות תל אביב לשני עמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפלישה הזרה תתקדם צפונה
אלון פלג  |  23/09/13 01:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המחאה החברתית
מרב קרסנטי
"בעיית הפערים" אינה חדשה כלל. היא חוזרת ונשנית בכל אומות העולם לאורך הדורות. כהרגלנו, אנו מסרבים להסתכל על ההיסטוריה, לבחון תהליכים שהתרחשו בשאר העולם וללמוד מטעויות. אנו חוזרים על אותן הסיסמאות, נופלים לאותן המלכודות, ושוב איננו מתפנים לשים לב לשורש הבעיה ולטפל בה
אהרון שחר
אנו כבר יודעים ששחיתות היא הכל, כל מנגנוני המדינה מן המסד ועד הטפחות, הכל מכוון כאילו המדינה נוצרה למען משרתיה. זו כבר התקדמות בהחלט נאה, עוד מעט קט וכולנו נהיה מומחים בתחום
צבי גיל
הפגנות המוניות שיש מאחוריהם נושא וסיסמה כמו "מהפך התודעה החברתית" הן אמצעי יעיל. אבל לא זו בלבד שהן לא התכלית אלא גם לא מלוא הפוטנציאל הטאקטי-האמצעי להשגת המטרה
מרק בריל
רפי לאופרט
אבירי ההפגנות, האוטופיות, חוסר הרצון ו/או חוסר היכולת ללמוד מניסיון, חוזרים שוב לרחוב בקיץ 2013. אולי מחוסר כיס ואולי משום שזה "IN", הם מארגנים לעצמם הפנינגים בחופשת הקיץ בדמות הפגנות, קצת צילומים והופעות בעיתונות ובטלוויזיה בשילוב עם "סיפורי גבורה חברתית" לדורות הבאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il