X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
היא מפלה בין חולה-עשיר לחולה-עני, בין אזור אחד למשנהו ובין מכשור רפואי ממעלה ראשונה לבין מכשור בדרגה נחותה. הגיעה העת לעשות לזה סוף
▪  ▪  ▪
עני או עשיר? [צילום: פלאש 90]
מומחים במרכז
במקרים רבים נאלצים חולים לכתת רגליהם מאזור לאזור, בשל היעדרו של בית-חולים מתאים באזורם. וכשהמדובר ברופאים-מומחים - הרי שאלה מצויים בעיקר באזור המרכז ורק מעטים מהם בפריפריה

הרפואה הישראלית מצויה על עברי פי-פחת. לא, חלילה, בשל רמתה, שהרי הכל מסכימים שהיא מעולה. מה שלקוי בה היא תשתית רעועה ורופפת. היא מפלה בין עשיר לעני, בין אזור לאזור במדינה, ובין מכשור רפואי מדרגה עליונה לבין מכשור בדרגה נמוכה שהיא מספקת לקהל החולים.
כמה כואב, אבל זו רפואה סלקטיבית. עובדה היא שמרבית האוכלוסיה בארץ אינה מצליחה לממן אפילו את הרפואה הבסיסית ביותר, שהיא אמורה לקבל ללא כל תמורה. דמי ההשתתפות העצמית לתרופות, לבדיקות ולביקורים אצל רופאים הנחשבים למומחים - גבוהים מדי עבורה והיא אינה יכולה לעמוד בהם, כשאלה נגבים באורח זהה מחולה ומבריא, עשיר כעני.
בשל השערורייה הזאת נאלצים, בסופו של דבר, חולים לא מעטים להרים ידיים ולוותר על בדיקה חיונית, להעדיף, במקרה הרע, מזון על תרופה, ובמקרה הטוב - לדלל את כמות התרופות ממרשם הרופא.
אפליה ברורה
סוד גלוי הוא שקיימת אפליה ברורה בין אזור אחד למשנהו בארץ הזאת. תושבי אזור המרכז, למשל, הנחשב למבוסס מכולם, הם אלה שנהנים ממערכת-רפואה איכותית, מפותחת ועדכנית, בעוד תושבי הפריפריה נאלצים לסבול ממערכת דלילה ולוקה בחסר.
אין להסתיר גם שתושבי השכבות המבוססות של אזור המרכז נהנים מתנאי-אשפוז מקסימליים, בבתי-חולים פרטיים, כמו "אסותא" ו"מדיקל סנטר", שהם על תקן של מלון-חמישה-כוכבים. לעומתם נאלצים תושבי השכבות החלשות מהפריפריה להסתפק במחלקות מיושנות, עם חדרים צפופים, נטולי שירותים ומקלחת. במקרים רבים אף נאלצים חולים לכתת רגליהם מאזור לאזור, בשל היעדרו של בית-חולים מתאים באזורם. וכשהמדובר ברופאים-מומחים - הרי שאלה מצויים בעיקר באזור המרכז ורק מעטים מהם בפריפריה.
תחליפים נחותים
אפליה זועקת לשמיים מאפיינת באחרונה גם את הרפואה הפרטית הניתנת בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים - בהם אמורה להינתן רק רפואה ציבורית שווה לכולם. במקום זאת מקדמים לראש התור חולה שמוכן לשלם במיטב כספו לרופא המומחה ודוחקים לקרן-זווית חולה שאין לו במה לשלם, גם כשהטיפול בו אמור להיות דחוף ביותר.
אבל האפליה הגדולה ביותר ניכרת בפריסת המכשור הרפואי, הנחשב למשוכלל ולמתקדם ביותר, בעיקר בתחום ההדמיה, כמו אם.אר.איי., למשל, המצוי בדרך כלל באזור המרכז, והנעדר משום מה מן הפריפריה. כתוצאה מכך נאלצים תושבי הפריפריה להסתפק בתחליף של סי.טי. או רנטגן, שאינם נחשבים לשיא הדיוק והמהימנות הרפואית, מה גם שיש בהם סיכון לא קטן מחמת הקרינה.
הגיעה העת לתוכנית לאומית שתצמצם את הפערים ההולכים וגדלים בין חולה אחד למשנהו והמאיימים להרוס כל חלקה טובה בחברה הישראלית. רק כך ניתן יהיה למנוע הידרדרות נוספת של המערכת הרפואית הישראלית אל התהום.

תאריך:  14/10/2013   |   עודכן:  14/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפואה סלקטיבית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גישה קומוניסטית מסוכנת
אלי נבון  |  14/10/13 17:25
 
- לאלי נבון
עמוס שנער  |  15/10/13 00:37
2
מסכים עם הכותב. ל"ת
מסכים  |  16/10/13 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת נדיב
החומרים המשמרים מאפשרים חיי מדף ארוכים למזון ועשיית רווחים לתעשיית המזון, אולם החסרון הגדול הוא באפשרות שהחומרים האלה עלולים לגרום לתופעות של אלרגיה, כאבי ראש, אסתמה, סחרחורת ואף למחלות כרוניות קשות וסרטן
רו"ח מיכל (וולקני) גולן
קיים קונפליקט מובנה בין המשפחה, רצונותיה ושאיפותיה, ובין העסק המשפחתי והצרכים שלו    הניסיון לשמור על הרמוניה משפחתית ולהציג מראה של אחדות ושיתוף, עשויים להביא לרתיעה ממתן מענה אמיתי לבעיות הקיימות בעסק ולעיתים קרובות אף להכחשת קיומן
שלומית צור
בקריית אונו נראים יותר מדי סימנים מטרידים לטשטוש גבולות שבין רשות מקומית, ועדה מקומית, יזם בנייה ומכללה פרטית הפועלת בעיר    וגם: מה הקשר למחסן מוצרי מזון וציוד משרדי ומי מועסקת במכללת קריית אונו?
צילה שיר-אל
בימים בהם אנו מרגישים אנרגטיים וחיוניים, סביר להניח שאנו מושפעים לטובה מעוצמתו של כוכב מארס, המעניק לנו את האנרגיה ואת הכוח    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
אורי נוי
מטוס התקיפה המודרני מאפשר להפקיד כוח אש מרבי בידי מספר מינימלי של לוחמים, וכך לשלם את מחיר המלחמה בעיקר בכסף לא בדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il