X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בין "השבועון המסוים" של ימים עברו לבין אתר "מחלקה ראשונה" של היום יש מכנה משותף של חשיפת שחיתויות ועוולות לעין כל, ללא מורא וללא משוא-פנים, בעוד אמצעי תקשורת אחרים נמנעים במפגיע משחיטתן של פרות קדושות
▪  ▪  ▪
אבנרי. מגדולי העיתונאים בישראל [צילום: פלאש 90]
יואב יצחק, מו"ל News1. פועל בלא מורא [צילום: פלאש 90]

עד לפני למעלה משני עשורים הוא היה עיתון התחקירים המוביל במדינה. במשך השנים הארוכות שבהן ראה אור, יצא לפניו שמו של השבועון "העולם הזה" כ"ילד הרע" של העיתונות העברית. בסיסמתו היומרנית, "בלי מורא, בלי משוא-פנים", הוא לא היסס לקדש מלחמה על פרות קדושות, שבעיני כל העיתונים האחרים היו בבחינת נכסי-צאן-ברזל שאסור לגעת בהם לרעה.
מאחורי כל אותם תחקירים, שמוטטו לא אחת אישים ומוסדות מושחתים, ניצבה בגאון דמותו של עורכו ומייסדו, אורי אבנרי, שבימים אלה מלאו תשעה עשורים לחייו.
בכנס אילת לעיתונות, שייערך במרוצת השבוע הבא, יוענק סוף-סוף לאבנרי - מן הסתם גדול עיתונאי ישראל - פרס מפעל-חיים על תרומתו הגדולה לעיתונות הביקורתית-החוקרת. זהו האיש שנחשב בזמנו למבקר המדינה הבלתי-רשמי, שנלחם ללא חת על טוהר-מידותיה, ושהצליח לא פעם להפיל לקרשים את אלה שכשלו וסרחו בה.
השנים שחלפו, מאז ש"העולם הזה" חדל להופיע, הותירו אחריהן חלל לא קטן בעיתונות המבקרת. את החלל הזה ממלא כיום אתר "News1" בהצלחה יתרה. בזכותו נחשפות, חדשות לבקרים, שחיתויות ועוולות שאמצעי-תקשורת אחרים מנסים להסתיר. את מייסדו ועורכו הראשי, יואב יצחק, ואת מי שהיה עורך "העולם הזה", אורי אבנרי, מאפיין מכנה משותף של חשיפת השחיתות והרוע לעין כל.
אתר ייחודי
כמו "העולם הזה" בזמנו, לעומת יתר העיתונים של ימי העבר - מתבדל גם אתר "News1" משאר אתרי האינטרנט הישראלים הקיימים בהיותו אתר-תחקירים מקצועי ובלתי-תלוי, שאין לו מתחרה כלשהו באמינותו ובשקיפותו על מסך המחשב. בתחקיריו הוא יודע לנבוח, לאות-אזהרה, אבל גם לנשוך כשצריך. לזכותו נזקפות חשיפות בלעדיות, שהגדולה שבהן היא, ללא כל ספק, חשיפת מעלליו של ראש הממשלה המודח, אהוד אולמרט. את מרביתן חשף, כדרכו, מו"ל האתר, יואב יצחק, תחקירן משופשף ברמ"ח אבריו, שאינו מהסס להוציא מחושך לאור פרשיות עלומות. בכך הוא נבדל מבעלי אתרים אחרים, שמן הסתם אינם מגיעים לאותן פרשיות, או שמעדיפים, לחלופין, שלא להסתבך בהן בעטיים של אינטרסים צרים.
בהזדמנות זו נזכיר רק שמלבד חשיפת מעלליו של אולמרט, שהביאו להתפטרותו, הביא יואב יצחק בגילוייו, בין היתר, גם להתפטרותם של מי שהיה נשיא המדינה, עזר ויצמן, ושל שר המשפטים, יעקב נאמן. הכל, כמובן, בעקבות חקירות משטרתיות והתערבות היועץ המשפטי לממשלה.
כל הדעות
אתר "News1" אינו מהסס לבקר את התנהלות התקשורת הישראלית, הפועלת לא אחת על-פי האינטרסים הצרים שלה - זו שגם מועדת כיום לפורענות, בעיקר בשל כשלון הניהול של אתריה ועיתוניה. בהקשר זה ראוי לציין את סוד הצלחתו של אתר "News1", הפועל בצניעות יתרה, שאין בו מנגנון-עובדים מנופח כבאתרי החדשות האחרים. בכך הוא הולך בדרכו של "העולם הזה", שהצטיין במנגנון-עובדים מצומצם של מקבלי משכורות. חרף העובדה שהוא כורע תחת עומס החומר שלו, משכיל אתר "News1" לתפקד בחסכנות למופת ובהעסקת מספר מצומצם בלבד של חברי-מערכת. אלה עושים את מלאכתם נאמנה וביעילות לא-פחותה מזו של אותם אתרים בזבזניים, המעסיקים כוח-אדם מיותר.
לזכותו של אתר "News1", כאתר עצמאי ובלתי-תלוי, נזקפת העובדה שהוא מאפשר לבלוגרים שלו מן הימין, המרכז והשמאל כאחד, להביע את אשר על ליבם באורח גלוי, ללא מחסומים, כל עוד אין הם פוגעים בטעם הטוב. בכך נבדל האתר הזה מאתרים אחרים, הפועלים על-פי שיקולים אינטרסנטיים צרים בלבד, והמונעים פרסומים אלה ואחרים רק משום שהם עלולים להזיק להם כלכלית.
כותב שורות אלה, שהצטרף לפני שבע שנים לאותם כותבים קבועים באתר, יכול להעיד על עצמו שמעולם לא נתקל בסירוב לפרסם אחת מרשימותיו הרבות שעלו לאוויר. בהבדל מאתרים אחרים, שבהם נהגתי לפרסם את הגיגיי בעבר, לא הוגבלתי בו, ולו פעם אחת, בפרסומם של דברים בכל התחומים, גם אם אלה חדרו, איכשהו, לתחום הכיסוי של חבר-מערכת אחר באתר.
אין כמו הזדמנות זו כדי לחזק את רוחו של אתר "News1" שימשיך בדרכו הברוכה גם להבא ושישמש מורה-דרך לאתרים אחרים בהגינות עיתונאית.

תאריך:  03/11/2013   |   עודכן:  03/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מ"העולם הזה" ל-"News1"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
עבודתו ה"עיתונאית" של אבנרי
צחוק מעבודה  |  3/11/13 22:31
2
אני גם שותף לדעה
הקורא המתמיד  |  3/11/13 22:48
3
היום העיתונות היא שופר אינטרסי ל"ת
למעט ניוז1  |  4/11/13 01:27
4
יש הבדל גדול בין השניים!
מיכאל ב  |  4/11/13 06:26
5
רצית לברך ונמצאת מקלל. להשוות
פלא יועץ  |  4/11/13 07:41
6
אין מקום להשוואה
ביניהם  |  4/11/13 13:17
7
ללא מורא וללא משוא פנים
עידןסובול   |  4/11/13 13:21
8
העולם הזה=צהובון
ממש מצחיק  |  4/11/13 13:23
9
אורי אבנרי - מגדולי העיתונאים
צפון תל אביב  |  4/11/13 13:51
 
- באם הינך מעריץ גדול של אבנרי
צורי  |  5/11/13 09:12
 
- הם מאוד אוהבים להתחזות
הוא אינו יהודי  |  5/11/13 19:06
10
אין מכנה משותף
אלכס מסיס  |  4/11/13 20:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
נמצא צידוק לדיון מחדש בפרשת הרפז    "ישראל היום" מגונן על מפכ"ל המשטרה    סבר פלוצקר אינו מתעייף מלהגן על שמם הטוב של העשירים
מנשה שאול
האם חמינאי בסוף הדרך? חמינאי הופיע בפעם האחרונה ב-5 באוקטובר 2013 בכנס סגור    אתרים חברתיים באירן מדווחים כי הוא איבד את הכרתו ונפל ארצה
נחמן פביאן
השיחות בין אירן למערב בצל הסנקציות הכואבות    בשיחות אוקטובר 2013 היו כמה מאפיינים חדשים: מצידם של האירנים הן התנהלו באנגלית, והאירנים הגישו הצעה רצינית ומפורטת, תוך שימוש במצגת ממוחשבת
צבי גבאי
על פתיחת השגרירות הראשונה של ישראל במצרים
אלישיב רייכנר
בשונה מערי המרכז, הבחירות המקומיות ביישובי הנגב דווקא חוללו מהפכים    הגרעינים התורניים נכנסים לזירה הפוליטית    דניאל בן-סימון מתעקש להישאר בעמדת נביא הזעם של הדרום    כשהקלף העדתי מחליף התמודדות עם שאלות רציניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il