X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהרה אחרת כבר נחפרת... [צילום: פלאש 90]
הזבוב מאיים על הפיל
המדינה המכתרת - ישראל - עם הצבא הגדול והמשוכלל, מגיבה חלושות, אינה מצליחה לפתור אחת ולתמיד את הבעיה הניצבת לפתחה. בלתי מתקבל על הדעת, שהחמאס הוא זה שאינו מבקש שקט ושלווה, הוא זה שמתגרה יום-יום בצה"ל, הוא זה שמאיים יום-יום על ישראל ואינו מפסיק להשמיע דברי רהב ואיומי חיסול
התגרות מהססנות
צה"ל אומנם יכול להתגאות, ובצדק, כי מאז מבצע "עמוד ענן" פחת מספר האירועים הביטחוניים באזור, אך ההתגרות בנו נמשכת. מקורה בתחושה, שישראל מגלה הססנות וחוסר נחישות בטיפולה בבעיה היומיומית שמציב לפניה שלטון החמאס

העובדה ששתי מנהרות כבר התגלו ופוצצו, אינה משמשת מקור עידוד גדול במיוחד לתושבי עין-השלושה ושאר יישובי עוטף עזה. בסתר לבם יודעים התושבים, כמוהם כמפקדי צה"ל, כי אי שם נחפרת והולכת מנהרה נוספת, אם לא עוד כמה וכמה מנהרות.
היעד הוא שטח ישראל. המטרה - להפתיע אזרחים וחיילים, להרוג ולחטוף.
עד כה כאמור כשלו הניסיונות הללו, אך העזתים אינם נחים. החזית התת-קרקעית שפתחו בה - מתווספת אל חזית האוויר (טילים ופצצות), חזית הים (ניסיונות להבריח ציוד, נשק ואנשים לרצועה) וחזית היבשה (ניסיונות חדירה מהרצועה). רק בחלל עוד טרם ניסו את ידם.
צה"ל אומנם יכול להתגאות, ובצדק, כי מאז מבצע "עמוד ענן" פחת מספר האירועים הביטחוניים באזור, אך ההתגרות בנו נמשכת. מקורה בתחושה, שישראל מגלה הססנות וחוסר נחישות בטיפולה בבעיה היומיומית שמציב לפניה שלטון החמאס.
מאז יציאת עזה, הייתה ציפייה, שלמרות המחיר הכבד ששילמנו בעקירת אלפי מתיישבים יהודיים, נקבל לפחות שקט בחזית זו, והרצועה לא תהווה עוד מקור להתגרות בישראל ולמעשי תוקפנות נגד יישוביה. לא כן הוא.
מאז אוגוסט 2005 כבר נאלצה ישראל לצאת לשני מבצעים אגרסיביים בתוככי הרצועה, להתמודד באופן יומיומי מול ניסיונות חדירה וירי מאות טילים, לעצור ספינות המנסות להגיע לחוף העזתי ועליהן נשק, תחמושת ו"מתנדבים", ועכשיו גם לתת מענה לאתגר המנהרות.
עזה לא רוצה
מרבית אזרחי ישראל אינם מבינים את המצב המגוחך הזה, שבו הצד שמסתכן הרבה יותר, שנתון לאיומי חיל האוויר ושאר יחידות צה"ל, שמוקף בשלושת עבריו בכוחות ישראלים, הוא גם זה שיוזם מעשי תוקפנות והתגרות, בכל דרך העומדת לרשותו, הוא זה שמנסה לגרור אותנו שוב למלחמה טוטאלית.
מנגד, המדינה המכתרת, עם הצבא הגדול והמשוכלל, מגיבה חלושות, אינה מצליחה לפתור אחת ולתמיד את הבעיה הניצבת לפתחה. בלתי מתקבל על הדעת, שהחמאס הוא זה שאינו מבקש שקט ושלווה, הוא זה שמתגרה יום-יום בצה"ל, הוא זה שמאיים יום-יום על ישראל ואינו מפסיק להשמיע דברי רהב ואיומי חיסול.
הזבוב מתגרה בלי הפסק בפיל, וזה האחרון אינו מצליח לנפנפו מעל אוזנו.
מהר מאוד התברר לנו, כי יציאת עזה שלנו לא הביאה את השקט המיוחל. עזה אינה רוצה שלום. עזה אינה רוצה דו-קיום. עזה אינה מבקשת שקט ושלווה לא לעצמה ולא לשכניה. עזה אינה רוצה לחדול ממשחקי הדמים המסוכנים, להאשים את ישראל, ולזכות בתמיכת שאר שונאינו.
עד מתי נמתין?
ולכן, הגיע הזמן לבצע את מה שאמרנו לעצמנו - גם שמאלנים שבתוכנו - בעת ביצוע ההינתקות: והיה אם לאחר היציאה ימשיכו העזתים בתוקפנותם, נשיב להם במלוא העוצמה. "תהיה לנו זכות מוסרית לכך". ובכן, עד מתי נמתין? עד מתי נאפשר להנייה וחבר-מרעיו לצבור מאגרי נשק וטילים, לחפור עוד מנהרות, להמיר את כל האספקה האזרחית שמגיעה אליהם מישראל באמצעי לחימה נגד אותה ספקית שנואת-נפשם?
עזה אינה משתוקקת לחיות את חייה בשקט ובשלווה, אלא רק למרר את חייה של שכנתה הגדולה, ישראל. הגיעה אפוא השעה, שעזה תפסיק לזלזל בנו, ואנו נפסיק לחשוש מפני הביקורת העולמית, הצבועה, האנטישמית, כלפינו.
עלינו להפסיק לבצע רק פעולות נקודתיות, תגמוליות, ולצאת משלוותנו הפילית. מגיע לתושבי עין-השלושה, שדרות ונחל-עוז, שיפסיקו סוף-סוף לחשוש מפני טיל מתעופף למעלה, או מנהרה נפערת למטה.

תאריך:  06/11/2013   |   עודכן:  06/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזבוב מאיים על הפיל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
רגע האמת מתקרב
נפולת של נמושה  |  6/11/13 11:25
2
הבעיה היא שהפיל מונהג על ידי
קלאודיה קול  |  6/11/13 23:49
3
מי עומד מאחורי החמאס ?
חשדנית  |  7/11/13 08:56
4
הזבוב מאיים על הפיל
שמ  |  7/11/13 09:30
5
הזבוב מאיים על הפיל
שמ  |  7/11/13 09:48
6
התגובה המתאימה
סתם אחד  |  7/11/13 11:23
7
קודם כל שיעצרו דלקים וכספים
רמץ  |  7/11/13 13:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
בהעדר פתרון-ביניים במו"מ בין ישראל לפלשתינים - יוזמת ארה"ב פתרון של קבע כפוי, שלא יהיה לרוחה של ישראל. זהירות מפני מה שצפוי! לה
מרק בריל
כבר היינו אין ספור פעמים בסרט הזה. ראה הסכם ביילין-אבו מאזן לפני 20 שנה
דרור אידר
מכל הצרות שבעולם ארה"ב התבייתה כמעט רק על הסכסוך שלנו! לאחר עשרים שנה של ניסיונות, האין זה טירוף ללחוץ עלינו למסור אדמות בלב הארץ עם פוטנציאל להפוך לבסיס אירני? מה זה אומר על ממשל אובמה?
עידן יוסף
ישראל מבקשת להשאיר ברשותה גם התנחלויות שמחוץ לגושים    דיווח: לבני מפגינה גמישות יותר מאשר מולכו    לשכת רה"מ: י-ם תישאר בגבולותיה הנוכחיים    לבני: דיווח לא מבוסס
אלעזר לוין
הממשלה ממהרת: באותו היום שבו היא מודיעה על מכירת מגרשים לכ-2,100 דירות בירושלים רבתי ויהודה ושומרון - היא מוכרת בפועל מגרשים ליותר מ-500 דירות, בעיקר בפסגת זאב ובאריאל    הקונים ישלמו כ-150 מיליון שקל
רשימות נוספות
כך מחפשים גופות שנקברו במנהרה  /  מחלקה ראשונה
ההערכה בצה"ל: הפיצוץ - מארב מתוכנן  /  איציק וולף
חמישה חיילים נפצעו; אחד קשה  /  עידן יוסף, איציק וולף
הטיפול הראוי לטרור הדיפלומטי של אבו-מאזן  /  רועי אורן
המגשר מגיע - שר החוץ קרי  /  אברהם פכטר
"תוואי קלינטון" לא קיים  /  יעקב איציקוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il