X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תעודת גמר מביה"ס של ליברמן, המטיף המשפטי ורופאי הדסה העניים
▪  ▪  ▪
ליברמן בבית המשפט [צילום: AP]

תורת הביצועים
15 או 17 שנות חקירות הסתיימו בדממה. איווט ליברמן זוכה פה אחד בפני הרכב של 3 שופטים. לא הייתה אפילו דעת מיעוט שהרשיעה אותו, כך שהוא זכאי לחלוטין, טהור משפטית וצח כשלג. זה בדיוק כמו ש-3 שופטים שמרשיעים מישהו פה אחד. ורבותי הצדקנים מכל אגודות הטוהר: או שאתם מקבלים את הכרעות בתי המשפט, או שלא. אבל אי-אפשר לומר שדרעי אשם כי ביהמ"ש הרשיע אותו, ואילו ליברמן לא זכאי, למרות שביהמ"ש זיכה אותו.
עכשיו נדרש החשבון מול הפרקליטות: אם לדעתכם איווט ליברמן מושחת ואינו נקי כפיים, אז איך זה שאחרי 17 שנות חקירה, טיסות חוקרים מסביב לגלובוס, תקציב אינסופי ועשרות אלפי שעות עבודה של חוקרים ופרקליטים, זה כל מה שהשגתם? הרי הגעתם בסופו של יום לזיכוי מוחלט של האיש אותו הגדרתם בפנינו כחשוד העיקרי במדינה. אז זו רמת הביצועים שלכם?
ואם לדעתכם איווט אכן נקי ולא אשם, אז על מה ולמה הקזתם את דמו 15 שנים ויותר? למה רדפתם אותו 15 שנים לשווא? לא ראיתם כל הזמן שהחשדות שווא הם?
אי-אפשר להתחמק מהמסקנה: נראה שיש לנו פרקליטות ברמה נמוכה ביותר. זו כבר לא בעיית רצון רע, זדון, רשע או דעות קדומות (תמיד נגד אנשי הימין, משום מה). זו פשוט בעיה של רמה נמוכה בפרקליטות, של חוסר מקצועיות ושל רדידות בהבנת תהליכי חוק ומשפט. יש להם את כל הסמכויות, הם קיבלו את כל התקציבים, כוח האדם ויחסי הציבור שנדרשו להם, הועמד לרשותם כל הזמן שבעולם, אבל התוצאות העלובות מעידות על עצמן. כישלון מכל זווית.
העיקר שהם צמודים לשכר שופטים ושאין עליהם שום מנגנון ביקורת ופיקוח. ככה זה גם נראה.

המטיף המשפטי

מותר לכל אדם לאחוז בדעותיו, ואפילו בדעות קדומות. מותר לכל אדם שתהיה לו הטיה פוליטית, אפילו כזו שתמנע ממנו מלבחון אובייקטיבית את המתרחש. זה מותר לכל אחד, זו מדינה חופשית. אבל לא כאשר זה נעשה על-חשבון הכסף שלי ובמחיר אגרת הרדיו שלי.
כל מי שהקשיב לאורך 10 השנים האחרונות לדברים שנאמרו על-ידי משה נגבי, הפרשן המשפטי של הרדיו, שמע בעצם הטפות ולא פרשנות. כי לאזרחי ישראל אין ברדיו הממלכתי שלנו פרשן משפטי אמיתי. יש לנו שם איזה מטיף משפטי, מואזין דתי לענייני משפט, כזה שמכריז כל יום מיהו אלוהי המשפט ומי קלדניתו. אבל זה לא פרשן. ובטח לא אובייקטיבי. וככל שמתחוור מסיקורו רב השנים את פרשת ליברמן, נראה שהוא אולי גם לא מומחה כל כך גדול לענייני משפט.
רוב האנשים אינם בקיאים בענייני משפט ובמונחים מקצועיים, ונדרש להם סיוע בהבנת המתרחש. זה תפקידו של הפרשן המשפטי. אבל הפרשן המשפטי של הרדיו הממלכתי שלנו היה עסוק לאחרונה, ובטח גם יעסוק בזה בשנים הבאות, בלהסביר לשופטים מה צריך להתרחש ואיך לעשות זאת, ואם חפצי חיים הם, כדאי שיתיישרו לפיו. כי בסופו של דבר יש, היה, ויהיה לנו רק פרשן משפטי אחד בשידורים הממלכתיים של מדינת ישראל.

דלפוני הרפואה

מודעת ענק של רופאי הדסה, מנהלי מחלקות ופרופסורים בכירים, זעקה שביה"ח על-סף קריסה והתמוטטות כלכלית, וקראה לממשלה לפתור את הבעיה. זה מרשים מאוד. רק שהמודעה יכולה להיות אמינה יותר אילו ליד שמותיהם היו החותמים מציינים גם את גובה משכורותיהם והסכומים החודשיים שהם מקבלים בביה"ח. משהו בסביבות 110-90-80 אלף ש"ח לחודש לכל חותם. לא בדיוק מסכנים.
שהממשלה תפתור את הבעיה של הדסה, זה אומר שאנו נשלם יותר מיסים כדי לממן את המשכורות הללו, וגם את הסכמי הפרישה הנדיבים, כמו ההסכם המדהים שניתן לאדון הפרופסור מור יוסף, המנהל הקודם של ביה"ח, זה שתחת שרביט ניהולו הגיע ביה"ח לפשיטת הרגל. עכשיו הוא פרש אבל ממשיך לקבל מהדסה משכורת והפרשות סוציאליות בהיקף של 80,000 ש"ח או יותר בכל חודש, וזה עכשיו, כשהוא כבר לא בהדסה אלא מנהל את הביטוח הלאומי ומקבל מאיתנו עבור זה משכורת של 60,000 ש"ח לחודש - יותר משכר ראש הממשלה, כי הוא רופא.
אבל אל תתרגזו על מור יוסף שמקבל מהדסה כמעט מיליון שקל לשנה בלי לעבוד שם. כי חבריו שכן עובדים שם, חלקם עדיין מרוויחים שם (ממשכורת ושר"פ) סכומים בהיקף של 400,000 וגם 500,00 ש"ח לחודש. זה מגיע לעיתים לˉ9-8-7 מיליון שקל לשנה לרופא. עיינו בנתונים בדוח מבקר המדינה הקודם, או בדוח הקרוב של פשיטת הרגל של הדסה.
יש ספק, אם מי שהרג את החוסן הכלכלי של ביה"ח הדסה בזמן ניהולו, הוא מי שיוכל לשמור לנו מעכשיו על בריאותו של המוסד לביטוח לאומי. אבל כל עוד מנהלים מהסוג הזה ממשיכים לקבל משכורת תמורת אי עבודה, אין לממשלת ישראל שום זכות לקחת תקציבים ציבוריים ולהעבירם למוסד שממשיך לשלם משכורות כאלה למנהליו גם כשאינם עובדים בו יותר. הדסה היא גוף פרטי, ומותר לה להיות מושחתת ככל שהיא רוצה. רק שאנו לא צריכים ולא חייבים לשלם זאת. נסו ותראו. הם יעבדו שם גם אם המשכורת שלהם תרד ל-2 מיליון ש"ח לשנה.

עדות

עורכת הדין אביה אלף הייתה עד לאחרונה מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. במדינת הון שלטון זה תפקיד בכיר ורגיש ביותר. עכשיו היא פרשה לגמלאות ופתחה את הפה, תוך האשמת היועץ המשפטי לממשלה במחדלים קשים ביותר בפרשת ליברמן.
אבל מה שמעניין בעיקר זו עדותה בין השורות על הפרקליטים שעבדו עימה ותחתיה. כמו אלה שתמכו כל הזמן בהגשת כתב אישום שכולל את חברות הקש, עד לרגע שהם זיהו שהיועץ המשפטי לממשלה רוצה לסייע לליברמן, ואז "דעתם השתנתה" לפתע. זה באמת מעורר גאווה לדעת איזה חומר איכותי עם עמוד שידרה זקוף יש לנו בפרקליטות. יש מקומות שקוראים לזה קרנף, ויש מקומות שקוראים לזה רכיכות. רק אצלנו זה נקרא פרקליט.
על עו"ד שי ניצן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מי שניסח את חוות הדעת שנימקה מדוע גונזים את פרשת חברות הקש, מספרת עו"ד אביה אלף כי "אמרתי לשי בפרצוף שהוא מכשיר כל שרץ". שי ניצן, למי שלא זוכר אותו מהשקרים הרגילים בבג"ץ, הוא המועמד המוביל כיום לכהונת פרקליט המדינה, ככה שעוד צפויות לנו איתו עלילות גבורה.
מסתבר שזה לא רע שמפעם לפעם מישהו מבכירי הפרקליטות פורש ומתחיל לספר לנו על חבריו ועל המתרחש שם. אבל מטעמי הגינות חושבה שנביא גם את התגובה, ודובר משרד המשפטים הגיב ומסר כי "הגברת אביה אלף הייתה פרקליטה צנועה במשך שנות עבודתה בפרקליטות, ויש לה סיבות מצוינות להישאר כזו גם היום".
אז עכשיו אנו יודעים, מהודעה רשמית ומפי דובר משרד המשפטים בעצמו, מהי לדעתם רמת ואיכות הפרקליטה שהם עצמם העמידו כל השנים בראש המחלקה הכלכלית של הפרקליטות.
הם בהחלט צודקים שהם לא צריכים יחידת ביקורת על הפרקליטות. הם צריכים מכונת טיאוט.

תאריך:  08/11/2013   |   עודכן:  08/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אבחנה מדויקת, פרקליטות ירודה
מאוכזב מהלכוד  |  8/11/13 12:55
2
ברני מיידוף והדסה
דודו לנדאו  |  8/11/13 17:04
 
- השר"פ זה כספי אזרחי ישראל
ודי לאגדות  |  9/11/13 06:52
 
- אסון שרות הרפואה הפרטי
אניהי  |  10/11/13 07:40
3
אולי הבעייה איננה הפרקליטות
הרועץ המשפטי  |  9/11/13 11:18
4
ערוות תאוות ההרשעות
עידןסובול   |  9/11/13 13:57
 
- רק נוכל משפטי יכול
הנ"ל  |  9/11/13 14:09
 
- זה האיש שנבחר בזמן-אמת
הנ"ל  |  9/11/13 14:15
 
- וזה האיש שבעקבות חשיפת טירופו
הנ"ל  |  9/11/13 18:43
5
היהיה פיקוח על גופי התביעה?1
חיפוי  |  10/11/13 08:18
6
היהיה פיקוח על התביעה?2
חיפוי  |  10/11/13 08:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס אריכא
ראש ממשלתנו מוליך אותנו לנהר האבדון בנעימת החליל המפתה שלו    אנא ממך, מר בנימין נתניהו, ספר לנו בלשונך מה הן כוונותיך המדויקות לגבי עתידנו
איתמר לוין
אליעד שרגא, גלית אבישי ודומיהם רוצים חסינות מפני תביעות - שאינה ניתנת אפילו לשרים ולשופטים    וגם: יצחק אהרונוביץ' מצפצף על בית המשפט, עורכי דין מנצלים לרעה את יכולותיהם, יהודה וינשטיין בניגוד עניינים מובהק, יצחק תשובה יקבל מיליונים, ישראל יצאה מדעתה בסוגיית הר-הבית
דרור אידר
זיכויו בדין של אביגדור ליברמן אולי יגרום, סוף-סוף, לחשבון נפש בקרב האליטה הישנה - שתוקפת לגופו של אדם, ולא לגופן של עובדות    וגם: על האמת ההיסטורית הייחודית של זחאלקה וטיבי
יוסי ברנע
כשלא מצליח פתרון שתי המדינות, אין שום הגיון לחשוב שיצליח פתרון מדינה אחת    בעקבות כנס "התנועה העממית למען המדינה הדמוקרטית האחת בפלשתין ההיסטורית" שנערך ברמאללה ב-2.11.13
אורי שרגיל
מי הם האנשים האלה שפועלים מאחורי הקלעים ומפעילים אותנו כמו מריונטות? היכן הם מתחבאים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il