X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: תיק ליברמן - הוא זכאי? ומי צוחקת כל הדרך אל הקלפי? ניחשתם נכון, ציפי לבני חרדים לחוק עשה היסטוריה - אלוף דרוזי בצה"ל ולקינוח: שיעור באמונה
▪  ▪  ▪
ליברמן. מי יודע מה מלמד התיק השולי הזה על התיק המרכזי [צילום: AP]

זכאי, לא זך
הזיכוי המוחלט של אביגדור ליברמן, השכיח משום מה מהציבור את הביקורת החריפה שמתחו השופטים על התנהגותו הבלתי מוסרית של ליברמן בפרשת השגריר יגאל בן אריה. ואכן, הפרקליטות הניחה שיש לה בסיס משפטי להגשת כתב אישום נגדו בפרשה, והופתעה מהזיכוי. גם אם האיש יצא אפוא זכאי במשפט, הוא רחוק מלהיות זך ונקי כפיים, ומבחינה ציבורית הפרשה בהחלט מדיפה ריח רע. ומי יודע מה מלמד התיק השולי הזה על התיק המרכזי שנסגר בפרקליטות המדינה.
לאור זאת, השאלה היא האם אכן האיש הוא זכאי בעליל, או -כפי שקורה במקרים רבים - שההגנה, בראשות עורך הדין הבכיר וינרוט, הייתה כל כך מוצלחת שמבחינת הפרשנות המשפטית הוציאה אותו זכאי. זה מזכיר לי את הבדיחה הידועה, שהרב עובדיה זצ"ל נהג לספר, על רוצח ששכר עורך דין מהשורה הראשונה, שהצליח לשכנע את השופטים כי מרשו אינו הרוצח, והאיש יצא זכאי. מדושן עונג מעצמו פנה הפרקליט אל הנאשם ושאל לחוות דעתו על פסק הדין המפתיע. "היית כל כך מוצלח - השיב הנאשם לעורך דינו - שאפילו אותי שכנעת שאני לא הרוצח". זה היה מצחיק אם זה לא היה כל כך עצוב, ומשקף את המציאות.
צוחקת אל הקלפי
ציפי לבני מנסה לשקם את מעמדה הפוליטי לאחר התרסקות תנועתה קדימה. אז היא תיקנה טעויות שעשתה בקדנציה הקודמת, הצטרפה לממשלת ביבי תמורת כהונתה כשָׂרה בממשלה, ואף מנהלת, איך לא, את המשא-ומתן עם הפלשתינים, מה שמקנה לה נקודות לא מעטות בדעת הקהל השמאלנית ומשפר את תדמיתה הציבורית.
אחרי שהשיגה את מנעמי השלטון, ותואר נציגת 'השלום' המיוחל, כשרת המשפטים היא מתפנה לבעוט בשק האיגרוף הפופוליסטי - צומת העצבים של החברה הישראלית - חוקי הדת, כמובן. לא פחות.
במילים אחרות - בחקיקה האנטי חרדית, שהיא כידוע בעלת הפוטנציאל האלקטורלי הגבוה ביותר (עיין ערך לפיד). כך, עם ברית הזוגיות, שינוי באזורי רישום הנישואין, גיור קל ועוד, היא מאמינה שהדרך אל הקלפי סלולה, והיא צוחקת במסלול אל הניצחון בבחירות הבאות. כן, והיא לא שוכחת לציין שהיא דווקא מסורתית (המתורגם לעוד כמה מנדטים בציבור המזרחי), ושלא תחשדו בה שהחקיקה נובעת מעֶמדה אנטי דתית, חלילה. משהו בסגנון הישן והחביב 'סבא שלי היה רב' מכירים?.
חרדים לנישואים
חוק העלאת גיל הנישואין ל-18 שנה אוּשר בכנסת, כדי למנוע נישואין בכפייה של נערות. אין ספק שהדבר נכון לגבי המגזר הערבי ועדות מסויימות, שבהם נערות נישאות בשידוך כפוי, בטרם סיימו את לימודי התיכון.
לעומת זאת, בציבור החסידי הנישואין בגיל 17, במיוחד של בנות, זוהי מסורת מקובלת מדורי דורות, שהנערות נחשפות לה. הן נישאות אומנם בשידוך, אך זאת מתוך בחירה והסכמה אישית ורצון, ואישורו על ידן בפה מלא. למותר לציין שלרוב הנישואין מוכתרים בהצלחה, והזוגות, הנשואים באושר, מקימים בית לתפארת לכל החיים. הם ראויים לשמש מודל לחיי נישואים מאושרים לציבור הרחב, ולזוגות במגזר הכללי, הנישאים מאוחר יותר, אך למרבה הצער ממהרים להתגרש (על-פי הסטטיסטיקה כל זוג שני בתל אביב, וכל זוג שלישי בארץ).
החוק החדש הוא סוג של כפייה חילונית על הציבור החסידי, וגזירה שהוא לא יוכל לעמוד בה, ומהווה פגיעה יסודית בזכויותיו של ציבור זה והתערבות גסה באורח חייו.
לתשומת לב המחוקקים.
בזכות ולא בחסד
לא מכבר עשה קצין דרוזי היסטוריה בכך שהתמנה לאלוף בצה"ל. אין ספק שהוא ראוי למינוי בזכות כישוריו ונסיונו הצבאי, ומוצאו האתני אינו רלוונטי לנושא. נהפוך הוא: הדרוזים ידועים בנאמנותם למדינת ישראל, והם אזרחים ישראלים לכל דבר. הם משרתים בצבא שכם בשכם לצד חיילים יהודים, וכמותם רבים מהם נפלו חללים במערכות המדינה מתוך הקרבה למענה ולמען אזרחיה.
ואכן, שמותיהם מתנוססים לתפארת על המצבות של חלקות הקבר הצבאיות. הדרוזים רואים בשירות הצבאי כבוד לעדה. בחייהם ובמותם לא נפרדו מהמדינה ומהצבא כבר אמרנו? כל הכבוד!
שיעור באמונה
אין ספק שהסיפור של שמואל שארף, שנפצע קשה ואיבד את אשתו במבצע עמוד ענן, השתקם וחזר עם ילדיו לשליחות בהודו, מעורר התפעלות. אולם דומה שעבוּר שמואל, בדומה לשלוחי חב"ד האחרים, שחי ונושם מינקות שליחות עבור עם ישראל, זוהי תופעה מובנת מאליה. מכאן ההשתקמות הפיזית והמנטלית המהירה שלו, נגד כל הסיכויים, תעצומות הנפש הבלתי נדלות שהוא מגלה, החיוך המתמיד על פניו, והיכולת שלו לנפנף מעליו בנימוס את כל הפסיכולוגיות והעובדות הסוציאליות, שאותן, כמו את הציבור כולו, יכול היה ללַמד שיעור באמונה.
לא משַנה מה קרה ומה יקרה - השילוב המנצח של חב"ד, אמונה ושליחות ציבורית זו הנוסחה המושלמת, והיא סוד השרידוּת וההתמודדות עם טרגדיות החיים. זוהי גם ההנצחה הטובה ביותר לזכר המתים. אם לתמצת את התורה בשתי מילים : 'בשליחות נְנוּחָם'.

תאריך:  08/11/2013   |   עודכן:  10/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשר אבל מסריח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואת היית מלשינה ובוגדת בחברתך?
אהוד פרלסמן  |  8/11/13 23:32
 
- על מה אתה מדבר, היא היתה תמיד
טובה בתגובות  |  10/11/13 12:36
2
כתבה נלוזה. אביגדור ליברמן
בני בנקר  |  9/11/13 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ארגוני הפשיעה מתנהלים כמו ארגוני טרור לכל דבר, ולכן גם המלחמה בהם צריכה להיות כזו. זה אומר הרבה יותר משאבים, שימוש באמצעים קיצוניים, טרטור בלתי פוסק של בכירי הפשע, החמרה במעצרים ובמאסרים - ובעיקר: שינוי תפישתי יסודי
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
כמו ב"פרויקט רוזי", מתברר לעיתים קרובות, שהיענות לבקשות שונות של סטודנטים מיתרגמת לזילות אקדמית    על הדילמה של המרצים באוניברסיטאות
נסים ישעיהו
הגויים מנסים "לתרבת" אותנו, הם טוענים שזה לא תרבותי שנשלוט בירושלים למשל, ונעזרים בכך ביהודים שונאי יהדות. ואנחנו דנים איתם כאילו באמת יש על מה לדון ומשום מה נמנעים מחשיפת השקרים הבוטים שהם משמיעים
אברהם (פריצי) פריד
תעודת גמר מביה"ס של ליברמן, המטיף המשפטי ורופאי הדסה העניים
עמוס אריכא
ראש ממשלתנו מוליך אותנו לנהר האבדון בנעימת החליל המפתה שלו    אנא ממך, מר בנימין נתניהו, ספר לנו בלשונך מה הן כוונותיך המדויקות לגבי עתידנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il