X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין שום סיבה שנערות המתפתחות מבחינה הורמונלית וקולטות מהסביבה את המסר הברור שהיופי חשוב מאוד לא יפעלו כפי שפעלו
▪  ▪  ▪
'מהממת'? משמע את קיימת [צילום: פלאש 90]

רבים שואלים איך לעזאזל הקטינות הסכימו לקיים יחסים אינטימיים עם אותם זמרים? אז שלום לתמימות חברים. הן סך הכל עשו את מה שהתבקש מהן.
הרצונות והכמיהות שלנו, ידידיי, מתעצבים בהתאם לאטמוספרה התרבותית שסובבת אותנו. הערכים נקבעים סביב מה שאנחנו מייחסים לו חשיבות. מה גבוה, מה נמוך ומה שווה-ערך, נקבע אצלנו בכל מה שאנחנו יוצרים ומשדרים סביב. בתקשורת, בתוכניות הטלוויזיה והרדיו, בשפה, בשירים וכולי. והנה אזהרה, פוסט זה הולך להיות שמרני, אנכרוניסטי אולי ומעלה באוב ערכים ישנים תוך ביקורת על הערכים שמשתרבבים אלינו אם ובלי ששמנו לב.
כל בר-דעת, אם תשאלו אותו אחד על אחד מה יותר חשוב, יופי או אופי, בוודאי ישיב שהאחרון חשוב יותר. אז אפשר להגיד שערכים כמו אישיות, טוב לב וכולי הם אלו העומדים אצלנו במרכז. מבט קצת אחר על המציאות מראה שכלל וכלל לא כך. אם תסתכלו על השפה המדוברת, על הכתבות, תוכניות הטלוויזיה ועל מה שמעסיק אותנו בחיי היומיום תגלו שהמילה 'חתיך' למשל תופסת מקום של כבוד אצלנו בשפה.
כמה אנחנו מהללים יפים ויפות? מושכים ומושכות? וסקסיים כמובן? עוד מגיל קטן מאוד אנחנו מכנים ילדים כ'מהממים', 'חתיכים' ו'הורסים'. יש לנו מדורים שלמים שמתעסקים בנושאים הללו. דפי אינטרנט מכובדים שעוסקים בחדשות מביאים לנו חדשות לבקרים תמונות חושפניות של החתיכה או החתיך התורנים. אל תוך החלל הסקסיסטי הזה משתרבבות גם המילים סלב, נצפה ונצפית.
אם נסכם עד כה, מה שמועלה על נס אצלנו זה היופי, האטרקטיביות המינית וגם הסלביות, זאת אומרת מספר הפעמים שהלה נצפה בטלוויזיה או בכלל רמת פרסומו. על-פי כל אלה אין כמעט שום סיבה שנערה המתפתחת מבחינה הורמונלית וקולטת מהסביבה את המסרים הללו לא תפעל כפי שפעלה. ואכן בראיונות עם אותן נערות הן ענו בנונשלנטיות כי הן עשו זאת בהסכמה והיו עושות זאת שוב. לנו המבוגרים זה מצמרר, כי בכל אופן בין כל מה שאנחנו משדרים אנחנו יכולים לקלוט מסרים סותרים ומורכבים, אבל הנערים לא תמימים, הם מבינים מה חשוב באמת ומה מן השפה ולחוץ. כשהמורה בכיתה מסבירה שמה שחשוב זה האישיות ואז מפרגנת בהפסקה לחברתה שהיא מהממת, הילדים קולטים את זה. כך גם ההורים בשיחות עם החברים או בהערות מול הטלוויזיה ('מי זאת המכוערת הזאת? איך הוא בכלל הולך איתה?').
נכון שמהצד השני החבאת המיניות לחלוטין מביאה לחולאים אחרים, אך מקרים אלו שנחשפים הם בדיוק המקום לבחון את התרבות שלנו ואת ההשלכות שלה. לאיזה עולם אנחנו רוצים לגדל את ילדינו? מה חשוב בעינינו? ומה המסרים שאנחנו מעבירים להם? בצורה ישירה ועקיפה.
אז 'תעשה לי ילד' ו'חולים עליך' אלה לא סיסמאות סתם שנזרקות בהופעות. בסוף, יש להן קיום במציאות.

הכותב הוא עיתונאי, סופר ופובליציסט לעת מצוא.
תאריך:  19/11/2013   |   עודכן:  19/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה בעצם אנחנו רוצים מהן?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמת לאמיתה ל"ת
אמרם  |  19/11/13 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
40 שנים לאחר פטירת ראש הממשלה דוד בן-גוריון, ראוי להפנים את מורשתו מ-1948: עמידה בלחץ אמריקני הפכה את ישראל מצרכן ליצרן ביטחון לאומי, שדרגה אותה לבעלת-ברית אסטרטגית של ארה"ב, הביאה לשיפור ארוך-טווח של הקשר עם ארה"ב, וקידמה את הביטחון הלאומי של ישראל וארה"ב
מרדכי ליפמן
ההתנגדות האומללה שלהם, לפיתוח בכלל, ובמיוחד לפעילות פיתוח בנגב (גם לגבי הרכבת), פוגעת בהם עצמם ובאמינותם ומעוררת הרבה אי-נוחות
אפרים הלפרין
ככל שאמת בגרונם של רני רהב ואסי עזר, וככל שבאמת הם מדברים מכיוונו של עול המוסר, הצדק ושמירה על נפשם השברירית של נערים ונערות, ראוי ונכון היה להם לחדול מהשתתפותם בתוכנית "הכוכב הבא"
צ'לו רוזנברג
העובדה שדן מרידור, בני בגין, מיכאל איתן וחבריהם אינם ממלאים כיום שום תפקיד משמעותי בליכוד אינה מפתיעה    דמויות אלה מצאו עצמן מחוץ לרשימת הליכוד בכנסת משום שהגיעו לתובנות אחרות לגמרי מאלה שהיו נחלתם בעבר
איתן קלינסקי
איקרית נהנית מזכות שניתנה לבניה שנותרו בחיים, וגם לבני הדור השני והשלישי ניתנה הזכות לשזוף עיניהם בציורים שעל קירות הכנסייה, ללטף בחמלה ובאהבה את קירות בית התפילה ששרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il