X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם הדברים נכונים באשר לעיר הגדולה ביותר בארץ, הרי על אחת כמה וכמה נכונים הם הדברים, באשר לערים קטנות יותר וליישובים קטנטנים - שבמקרים רבים איש לא שמע עליהם - בהם מכהנים שני רבנים ראשיים מקומיים, האחד - ספרדי והשני - אשכנזי
▪  ▪  ▪
מוסד מיותר [צילום: פלאש 90]

בשעה טובה ובסימן טוב, החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה, לאמץ את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן, לפיה יכהן רב ראשי אחד בלבד, כרב ראשי לישראל. הדברים נכונים אף באשר לכהונת רבנים מקומיים, בערים וביישובים בהם מכהנים, כיום, שני רבנים מקומיים, האחד - אשכנזי והשני - ספרדי.
הגוף המכונה "הרבנות הראשית לישראל" הינו שריד אנאכרוניסטי מהשלטון המנדטורי שירש את הגוף הזה מהשלטון העותומאני שקדם לו. השלטון המנדטורי הנכיח - באמצעות חקיקה - מוסד מיותר שעוסק בהנחלת ערכי הדת והאמונה היהודית לכלל אזרחי המדינה, שומרי המצוות ומי שאינם שומרי מצוות, כאחד. מוסד הרבנות הראשית, מזמן, אינו מוסד של כלל אזרחי המדינה וגם אינו משמש כתובת לחלק ניכר מאזרחי המדינה, המקיימים אורך חיים דתי ושומרי מצוות.
מוסד הרבנות הראשית הפך למעין חצר ביזנטית של חלוקת תפקידים בין עסקנים אלה לעסקנים אחרים, כאשר קופת הציבור מממנת את משכורותיהם הגבוהות, באופן חסר תקדים, של נושאי התפקידים השונים והרבים, ברבנות הראשית לישראל וברבנויות המקומיות. הדברים נכונים גם באשר למועצות הדתיות השונות, הפזורות כפטריות אחר גשם, בכל רחבי המדינה.
כמה ערים בארץ עשו את המתבקש מאליו, עוד קודם שוועדת השרים לענייני חקיקה החליטה, כי בראש הרבנות המקומית בעריהם, יכהן רב ראשי אחד בלבד וכן יכהן רב ראשי אחד בלבד, בכל הערים והיישובים שבהם קיימים כיום שני רבנים ראשיים, האחד - אשכנזי והשני - ספרדי. אחת מערים אלה, שעשתה את הצעד האמיץ הזה, הינה העיר תל אביב-יפו, שהרב הראשי הקשיש שלה, ישראל מאיר לאו, שחגג יום הולדת 76 שנה, לא מכבר, הינו רב ראשי של מטרופוליטין של למעלה ממיליון אנשים וגם הוא אין ידיו עמוסות לעייפה. מתברר, כי הרב ישראל מאיר לאו - המכהן במקביל לתפקידו כרב ראשי של העיר תל אביב-יפו, בתפקיד של יו"ר הנהלת "יד ושם" - מוצא זמן ליסוע, מפעם לפעם, במשימות שונות לחו"ל, באופן שגרתי למדי, כאשר דבר זה אינו לא פוגע בתפקודו כרבה הראשי והיחיד של העיר, תל אביב-יפו.
קופת הציבור
אם הדברים נכונים באשר לעיר הגדולה ביותר בארץ, הרי על אחת כמה וכמה נכונים הם הדברים, באשר לערים קטנות יותר וליישובים קטנטנים - שבמקרים רבים איש לא שמע עליהם - בהם מכהנים שני רבנים ראשיים מקומיים, האחד - ספרדי והשני - אשכנזי. מובן, כי כפל תפקידים זה גורר, כנגררת אחריו, כפל משכורות וקופת הציבור יוצאת נפסדת כתוצאה מכך.
יש לקוות, כי החלטתה של ועדת השרים לקבוע כי בראש הרבנות הראשית יעמוד רב ראשי אחד בלבד וכי דבר זה יוחל גם בשאר הערים והיישובים השונים ברחבי המדינה, תהיה אבן דרך בביטולו של מוסד הרבנות הראשית. מוסד הרבנות הראשית, הינו מוסד שאינו משרת, כלל וכלל, את רוב רובו ומניינו של הציבור והינו מיותר לחלוטין, במציאות הדברים של המאה ה-21. מי שמאמין ומקיים מצוות, אינו זקוק לפרנסי הרבנות הראשית או המקומית, כדי לכרוך תפילין על זרועו, עם בוקר או כדי לומר את שלוש התפילות שבהן הוא מחויב. מי שמשתדל לקיים תרי"ג מצוות - בין מצוות עשה ובין מצוות לא תעשה - אינו זקוק לפרנסי הרבנות הראשית, כדי שיעזרו לו בקיום מצוות עשה ובלתי תעשה אלה. האמונה היהודית אינה מכירה בקיומו של מוסד הקרוי "רבנות ראשית" ומוסד זה הינו זר לרוח היהדות.
הדת היהודית הייתה תמיד - ועדיין הינה - דת אינדיבידואליסטית של קשר בין היחיד לבין הבורא וכל התערבות של גורם שלישי בקשר זה, נדחית על-ידה, על הסף. יש לקוות ולצפות, כי עם השנים יבוטל, כליל, המוסד המיותר הזה, הקרוי "רבנות ראשית לישראל" והדת תופרד מן המדינה, בחקיקה מקפת. דת ומדינה הינם שני מושגים שאינם חיים בשלום ובהרמוניה זה עם זה, כפי ששמן ומים אינם יכולים לחבור ולחיות בהרמוניה, זה בצד זה. יש לברך על הצעד הראשוני שעשתה וועדת השרים לחקיקה, כאשר מי ייתן ויביא - ברבות הימים - להפרדה מוחלטת של הדת מן המדינה.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  02/12/2013   |   עודכן:  02/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רב ראשי אחד בלבד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
העיר הגדולה ביותר היא ירושלים
ד"ר רון בריימן  |  2/12/13 12:55
2
מה עם סביבותיה של ל-אביב ל"ת
ררון בלון  |  2/12/13 17:10
 
- בבון נמוך מצח
בתיה  |  8/12/13 00:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הלחימה בפשע – צריכה להיעשות בחיזוק המשטרה בכוח אדם, באמצעים, בתשתיות ובציוד מתוחכם. לחימה בפשע – ע"ח זכויות אזרחיות, פגומה ופסולה
דרור אידר
שנים שאתם מחפשים אחר בנימין נתניהו?.. זה מה שמצאתם?
גלעד קליינר
מה צריך לעשות אדם שמחפש את האמת ורוצה להתקרב אל הקב"ה? הוא רואה את כל השקר וההבל שמסביב והוא משתוקק לצאת מהמולת העולם ולדבוק בדברים האמיתיים והנצחיים
מרק בריל
גם ההסתדרות תורמת לפערי ההכנסה - מה יהיה עם משתכרי שכר המינימום?
אלי אלון
חיילים מתנדבים המתגייסים לצה"ל העוברים תהליך חיול, לובשים מדים ומקבלים תעודת חוגר, אך נאלצים לשלם עבור טיפול רפואי וגם עבור תרופות במהלך שירותם הצבאי בעוד חיילים "רגילים" פטורים במהלך כל שירותם הצבאי מכל תשלום כזה. הגיע הזמן להפסיק אפליה מקוממת ומבישה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il